Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] m102 ustawienie kopułki rozdzielacza zapłonu


35 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 27 grudnia 2013 - 17:10

Z tego co ja wiem to w sklepach mają dwa rodzaje kopułek jedne na śruby , a drugie na takie haczyki . innych nie widziałem i w sprzedaży nie było . Kopułkę owszem możesz sobie obrócić ale tylko o 180stopni ale to nic nie zmienia akurat ;)



#12 Offline   bromaster


  • Postów: 52
  • Na forum od: 10 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W201 M102 2.0 Pierburg 2EE Automat

Napisano 27 grudnia 2013 - 17:17

Przy okazji. U mnie jest jeszcze jedno "pokrętło" EZL Umieszczone za akumulatorem w okolicach ECU. Wie ktoś do czego to jest?

#13 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 grudnia 2013 - 17:19

Skala jest, ale musisz przyświecić latarką, bo jest nabita na tłumiku i jest słabo widoczna.

Paluch ma tak dużą powierzchnie, że bez problemu będzie trafiał

Na aparacie jest nabita kreska, przy kole na OT palec ma być +/- w tym punkcie.

Regulacja jest na aparacie - o ile pamiętam "fasolka" i śruba ampulowa do zabezpieczenia.

Kopułka, czy to na śruby, czy na haczyki, nie jest regulowana


Dołączona grafika

#14 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 27 grudnia 2013 - 17:20

Tak to jest pokrętło dla sterownika , mapy , czynności diagnostyczne , itp. Na 1 powinno być każda inna pozycja nie jest eksploatacyjna :old:

#15 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 27 grudnia 2013 - 17:22

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 27 grudnia 2013 - 17:19 napisał

Skala jest, ale musisz przyświecić latarką, bo jest nabita na tłumiku i jest słabo widoczna.

Paluch ma tak dużą powierzchnie, że bez problemu będzie trafiał

Na aparacie jest nabita kreska, przy kole na OT palec ma być +/- w tym punkcie.

Regulacja jest na aparacie - o ile pamiętam "fasolka" i śruba ampulowa do zabezpieczenia.

Kopułka, czy to na śruby, czy na haczyki, nie jest regulowana


Dołączona grafika
Tak ja o tym wiem kolego że się nie reguluje dlatego napisałem że są tylko dwa rodzaje kopułek , ale o takiej jak kolega pisze nie słyszałem .

#16 Offline   bromaster


  • Postów: 52
  • Na forum od: 10 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W201 M102 2.0 Pierburg 2EE Automat

Napisano 27 grudnia 2013 - 17:24

Wyświetl postUżytkownik Piotrek 190E dnia 27 grudnia 2013 - 17:20 napisał

Tak to jest pokrętło dla sterownika , mapy , czynności diagnostyczne , itp. Na 1 powinno być każda inna pozycja nie jest eksploatacyjna :old:
Dzięki wielkie :) Muszę spawdzić jak jest umnie bo już nie pamiętam ;) A miałby prawo mi działać samochód gdyby było ustawione inaczej?

#17 Offline   k18t


  • Postów: 26
  • Na forum od: 27 gru 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 grudnia 2013 - 17:40

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 27 grudnia 2013 - 17:19 napisał

Skala jest, ale musisz przyświecić latarką, bo jest nabita na tłumiku i jest słabo widoczna.

Paluch ma tak dużą powierzchnie, że bez problemu będzie trafiał

Na aparacie jest nabita kreska, przy kole na OT palec ma być +/- w tym punkcie.

Regulacja jest na aparacie - o ile pamiętam "fasolka" i śruba ampulowa do zabezpieczenia.

Kopułka, czy to na śruby, czy na haczyki, nie jest regulowana

Czyli potwierdza się to co napisałem w pierwszym poście: wał ustawić na GMP a palec na znak na aparacie zapłonowym (czyli na wypustkę pierwszego cylindra na kopułce). Tylko jeszcze bym prosił o wyjaśnienie co to jest ta "fasolka"?

#18 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 grudnia 2013 - 17:44

Fasolka to jest to nacięcie, które umożliwia ruch aparatem zapłonowym:

Dołączona grafika

Na foto brakuje śruby zabezpieczającej, ale wyraźnie widać po niej ślad.

#19 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 27 grudnia 2013 - 18:07

k18t z tym tłokiem w cylindrze nr 1 ,to się ustawia zapłon ,a kopułkę tak jak koledzy wyżej pisali ,nie kombinuj ;)

#20 Offline   k18t


  • Postów: 26
  • Na forum od: 27 gru 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 grudnia 2013 - 18:18

Dla 100% pewności zaznaczyłem białą strzałką, miejsce nacięcia na aparacie, proszę mnie poprawić jeśli to nie to miejsce. Teraz muszę wszystko tak ustawic, żeby wał był ustawiony na OT a strzałki biała i czarna były przodem do siebie. Dobrze wszystko zrozumiałem?
Dołączona grafika








Podobne tematy Zwiń