Witam,
Otrzymałem ostatnio od kolegi centralke alarmu tajfun z "epoki" wraz z instrukcją, chciałem na początku podłączyć jed ynie centralny z pilota. Więc przeciągnąłem sobie kabelek z + pod kanape, pociągnałem - od samochodu i centralka działa, słychać przekaźniki. Niestety nie potrafie go podłączyć do pompy, próbowałem po prostu się podłączyć do niebieskiego kabelka starowanie ale nic to nie dało, da się jedynie zamknąć z pilota. Po zabawie z miernikiem wyszło że centralka podaje jedynie "-" czyli zamknięcie drzwi ale nie podaje już + który odpwiada za otwarcie.
Mam taki schemat jak niżej z centralki oraz otrzymałem ten drugi od 'fachowca'. Tylko dalej nie bardzo wiem jak to ma działać i gdzie co podłączyć, próbowałem na 100 różnych sposobów a i tak nie dostałem + na sygnale..
Bardzo proszę o pomoc. Wiem że tematów było sporo ale szukalem i odpowiedzi w całym internecie nie znalazłem, centralka stara ale wiem że działa bo wyciągnięta z 126p.
http://www.the12volt...vacuumlocks.gif
Na schemacie z instrukcji są 2 sposoby podłączenia, albo przez dwie masy sterujące albo jedną. Tutaj raczej jest ta opcja z jedną moim zdaniem.
0
Podłączenie Alarmu Tajfun
Rozpoczęty przez Krawol91, maj 22 2014 07:08
3 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 22 maja 2014 - 07:08
#2
Napisano 23 maja 2014 - 20:34
Moim zdaniem to jest tak:
W przekaźnikach styki:
85 i 86 to zasilanie cewki,
styk 30 to zasilanie odbiornika,
styki 87 i 87a to styki zwierny i rozwierny: zwierają 30-87 po podłączeniu prądu na 85 i 86, oraz 30-87a gdy tego prądu nie ma.
czyli:
przekaźnik w trybie spoczynku zwiera parę 30-87a
gdy podasz zasilanie na styki 85 i 86 to para 30-87a jest rozwierana, a zwierana para 30-87
Spróbujmy rozgryźć schemat:
lewy przekaźnik: 12V podłączone do styku 85, natomiast styk 86, gdzie powinna być masa, podłączony do centralki alarmu.
Wciskasz guzik ( np. ) zamknięcia na pilocie, centralka podaje masę na styk 86, zwierają się styki 87-30.
Styk 87 podłączony jest do masy zwiera ze stykiem 30, więc i tam pojawia się masa.
Prawy przekaźnik: 12V podłączone do styku 86 i 87.
Na przekaźniku pojawia się masa na styku 87a - zwiera się on ze stykiem 30 i przekazuje masę do centralki centralnego zamka - powiedzmy, że auto zamyka się.
Wciskasz guzik ( np. ) otwarcia na pilocie, centralka podaje masę na styk 85 prawego przekaźnika - zwierają się styki 87 i 30, czyli na centralkę centralnego zamka idzie plus.
Auto otwiera się.
Schemat jest w porządku.
Jeśli Twoja centralka podaje same minusy, to musisz je podłączyć odpowiednio do obu przekaźników - do jednego masę zamykającą, a do drugiego otwierającą.
Pamiętaj, że w elektryce nie ma stu sposobów - zawsze jest jeden.
W przekaźnikach styki:
85 i 86 to zasilanie cewki,
styk 30 to zasilanie odbiornika,
styki 87 i 87a to styki zwierny i rozwierny: zwierają 30-87 po podłączeniu prądu na 85 i 86, oraz 30-87a gdy tego prądu nie ma.
czyli:
przekaźnik w trybie spoczynku zwiera parę 30-87a
gdy podasz zasilanie na styki 85 i 86 to para 30-87a jest rozwierana, a zwierana para 30-87
Spróbujmy rozgryźć schemat:
lewy przekaźnik: 12V podłączone do styku 85, natomiast styk 86, gdzie powinna być masa, podłączony do centralki alarmu.
Wciskasz guzik ( np. ) zamknięcia na pilocie, centralka podaje masę na styk 86, zwierają się styki 87-30.
Styk 87 podłączony jest do masy zwiera ze stykiem 30, więc i tam pojawia się masa.
Prawy przekaźnik: 12V podłączone do styku 86 i 87.
Na przekaźniku pojawia się masa na styku 87a - zwiera się on ze stykiem 30 i przekazuje masę do centralki centralnego zamka - powiedzmy, że auto zamyka się.
Wciskasz guzik ( np. ) otwarcia na pilocie, centralka podaje masę na styk 85 prawego przekaźnika - zwierają się styki 87 i 30, czyli na centralkę centralnego zamka idzie plus.
Auto otwiera się.
Schemat jest w porządku.
Jeśli Twoja centralka podaje same minusy, to musisz je podłączyć odpowiednio do obu przekaźników - do jednego masę zamykającą, a do drugiego otwierającą.
Pamiętaj, że w elektryce nie ma stu sposobów - zawsze jest jeden.
#4
Napisano 24 maja 2014 - 00:24
Pierwszy schemat jest poprawny.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201] Centralny zamek - podłączenie sterownika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | matstarling |
|
|
|
[w124] Hak holowniczy - podłączenie elektryczne |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pasiasty |
|
||
[W124 200D] Obrotomierz prawidłowe podłączenie |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukaszn |
|
|
|
w124 300-24v odpięta druga pompa powietrza - pomoc z podłączeniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MaNiEk91 |
|
||
[w124] Podgrzewanie foteli - podłączenie |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | fadeer |
|