Skocz do zawartości




- - - - -

MB 190E 2.0 Spalanie lpg 18-20l


79 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 czerwca 2014 - 15:47

Naisał Tobie chłopie JuR co masz zrobić, ja osobiście przechodziłem przez krokowiec ze śrubą i wyje..wszy go w piz..iec, założyłem register i mam spokój. Prawdziwa IIgen to jest krokowiec bez śruby. Chcesz mieć IIgen to zmień sterownik LPG na lepszy, który operuję krokowcem bez śruby. Na registrze spalanie 13,5L w mieście przy 2.0KE 4M, zmiany biegów przy 3tyś, w mieście 4tego biegu bardzo rzadko używam.



#32 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 13 czerwca 2014 - 15:53

tłumacze Ci kolego, że krokowiec jest sterowany po przez sonde lambda tak, aby lambda=1.
do tego tryb eco hamowania silnikiem i się zakręca do 0, potem jak wysprzęglisz to gaśnie.
do tego krokowiec ma jakiś zakreś kroków ustawiany na interfejsie.
jeżeli sonda jest zepsuta, to on głupieje.
kroki mogą być nieodpowiednio ustawione i też głupieje.
krokowiec może być zniszczony, bo lubią sie psuć te od lpg.

druga gen najtańszym kosztem to ścierwo.
jak niemasz interfejsu i pojęcia to sam nic z 2 gen nie wyczarujesz.
musiałbyś sprawdzić sonde, zmienić krokowca, wyregulować kroki i wyłączyć/włączyć kilka opcji.

kup register, wyreguluj tak jak Ci gadam i miej spokój.
możesz jechać do gaziarza, ale albo zrobi tak jak Ci mówie, albo będzie czarował i mówił potem że te auto ma tyle palić.

chcesz spokoju i normalnego spalania ? wywal krokowca, wsadź sam register.

#33 Offline   Merc190E


  • Postów: 285
  • Na forum od: 29 sty 2014
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w202
  • Inne auto:Opel Omega B

Napisano 13 czerwca 2014 - 17:23

Do gaziarza żadnego nie jeżdże bo to strata czasu i pieniędzy.Pokręci śrubą i weźmie 50zł za byle co...To jutro lece kupować register,zakłada,reguluje i licze spalanie.Dzięki wielkie chłopaki! ;)

Mam jeszcze jeden problem.Świeci mi się kontrolka od oleju.Oleju jest 3/4 bagnetu.Czujnik w misce skończył żywot?Może płukanie w benzynie go ozdrowi?

#34 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 czerwca 2014 - 14:37

Może za dużo oliwy jest.

#35 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 14 czerwca 2014 - 18:40

i jak poszło ?

#36 Offline   Merc190E


  • Postów: 285
  • Na forum od: 29 sty 2014
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w202
  • Inne auto:Opel Omega B

Napisano 14 czerwca 2014 - 18:57

Nic nie grzebałem przy mesiu bo nie było czasu.Przykręciłem tylko śrubę tą od krokowca i jest mułowaty więc jednak coś daje przykręcenie.Ale nie dało się jeździć i odkręciłem spowrotem tak jak było.W poniedziałek kupuje register,zakładam i zobaczymy ;)


Jak może być za dużo? 3/4 bagnetu to idalnie

#37 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 14 czerwca 2014 - 19:43

oczywiście będzie zmieniać charakterystyke jak zkręcasz gaz, po niżej wartości w której pracuje krokowiec.
aczkolwiek śruba przy krokowcu jest zbędna (w mądrzejszych instalacjach..)
gazu nie zakręcaj na ubogo, bo twój silnik skończy żywot, a tego byś chyba nie chciał ?
jak lpg masz póki co pochlastane, to radze Ci jeździć na benzynie (o ile działa..) będzie to zdrowe rozwiązanie i dla silnika i dla portfela.

o czujniku poczytaj, może zakończył żywot.. niema problemu z ciśnieniem ? na jałowych ciśnienie jest w okolicy 2/3 ?
po naciśnieciu gazu, nawet lekko ma być 3/3.

(ps.mówi się że idealnie to 1/2)

#38 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 czerwca 2014 - 20:17

Jak chcesz na gazie jeździć to odepnij krokowiec, podnieś trzpień do góry, załóż zpowrotem tylko nie podpinaj wtyku. Wyreguluj i tymczasowo możesz na LPG latać.

#39 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 14 czerwca 2014 - 21:28

Panowie ostrożnie z poradami w tym przypadku.
Mi wygląda na źle dobraną średnicę palnika do przepływu albo lewe powietrze dostające się już za palnikiem.
Oprócz tego parownik może niezbyt "lubić" ten zakres pracy który pasuje palnikowi.
Prawdopodonbnie dlatego śruba musi być wykręcona żeby silnik jakoś ciągnął na wyższych a na niskich zalewa.
W tym wypadku krokowy może być konieczny aby to właściwie działało.
Jeżeli do tego przygasa po puszczeniu gazu.
Kompensacja pewnie trochę pomoże ale prawdopodobnie trzeba będzie wymienić parownik na zupełnie innego typu.

#40 Offline   Merc190E


  • Postów: 285
  • Na forum od: 29 sty 2014
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w202
  • Inne auto:Opel Omega B

Napisano 14 czerwca 2014 - 22:34

NO jak śrubę miałem wkręconą tak,że jak miał 3 tyś obrotów i kręciłem śrubą dopóki nie przygasał i wtedy jeszcze jeden obrót wkręciłem i dlatego taki mułowaty był.Ale wykręciłem,żeby nie było ubogo ;) Ciśnienie oleju mi wskazuje na jałowych 2.8-9 A tak to cały czas 3 ;)








Podobne tematy Zwiń