Witam,
samochód z automatyczną skrzynią biegów + ASD, wspomniane chrobotanie odbywa się na rozgrzanych oponach, przy ruszaniu z I lub II biegu, oraz co najważniejsze, przy skręconych kołach. Na wprost żadnych objawów. Poobserwowałem trochę auto podczas tego chrobotania i problem tkwi w tylnej osi. Kola jakby nie ida równolegle i "przeskakują". Geometrię przodu i tyłu ustawiana była po wymianie elementów, a później dwukrotnie sprawdzana - wszystko ok. Teraz co udało mi się ustalić chrobotanie występuje podczas ruszania do przodu oraz do tyłu. No i jeszcze jedna rzecz, jak ruszam chrobocze, a po wrzuceniu na luz, samochód dalej sie toczy, chrobotanie ustaje.
Co może być powodem takiego niedociągnięcia? Na szarpakach żadnych luzów, wzzystko jest ok. Natomiast po dłuższej jeździe, a najgorzej w lato, ruszenie przy skręconych kołach, albo nawet zjeżdżanie z górki na zapiętym R, daje niezłych efektów dźwiękowych, a wyczucie podskakiwania, wibrowania auta nie jest trudne.
Za porady z góry dziękuję.
Pozdrawiam
0
[W124] 230 ce, dziwne chrobotanie podczas ruszania
Rozpoczęty przez dzidens, sie 08 2014 21:35
9 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 08 sierpnia 2014 - 21:35
#3
Napisano 09 sierpnia 2014 - 09:44
Witam,
czy jest możliwe aby mechanizm różnicowy nie spełniał w pełni swojej podstawowej roli, ze względu na luzy jakie posiada?
Bo jeszcze jedna rzecz chodzi mi po głowie, jak źle pracujący system ASD. U mnie akurat od strony elektronicznej układ wydaje się sprawny. Przy rozruchu trójkąt gaśnie, a jak koło buksuje to trójkąt zaczyna migać i jakby ciut lepiej samochód ruszał. A co może być źle w układzie hydraulicznym, co mogłoby powodować podobne problemy?
Pozdrawiam
czy jest możliwe aby mechanizm różnicowy nie spełniał w pełni swojej podstawowej roli, ze względu na luzy jakie posiada?
Bo jeszcze jedna rzecz chodzi mi po głowie, jak źle pracujący system ASD. U mnie akurat od strony elektronicznej układ wydaje się sprawny. Przy rozruchu trójkąt gaśnie, a jak koło buksuje to trójkąt zaczyna migać i jakby ciut lepiej samochód ruszał. A co może być źle w układzie hydraulicznym, co mogłoby powodować podobne problemy?
Pozdrawiam
#4
Napisano 10 sierpnia 2014 - 20:54
A czy jak ruszasz masz czujesz jakieś wibracje na lewarku od skrzyni? Pasuje hipoteza kolegi markslew'a o dyfrze ale jeszcze zerknąłbym dla świętego spokoju na łączniki na elastyczne na wale i podporę. Ostatnio również miałem taki koncert ale to już tak na amen, że skończyło się na lawecie.
#5
Napisano 21 sierpnia 2014 - 10:56
Witam,
przy ruszaniu na wprost nie ma drgań w lewarku skrzyni biegów, ani nie chrupią/przeskakują opony tylnej osi.
Przy ruszaniu ze skręconymi kołami nie ma rownież drgań w lewarku, ale chrupią/przeskakują opony tylnej osi.
Nie ma różnicy, sposób w jaki ruszam. Agresywne ruszenie nie zmienia wyżej przedstawionej sytuacji.
Jak jeszcze możnaby sprawdzić dyferencjał, aby być pewnym tego, że to na pewno on jest do wymiany? Nie jest to wymiana świec, trochę napocić się, w kanale trzeba będzie .
Pozdrawiam
przy ruszaniu na wprost nie ma drgań w lewarku skrzyni biegów, ani nie chrupią/przeskakują opony tylnej osi.
Przy ruszaniu ze skręconymi kołami nie ma rownież drgań w lewarku, ale chrupią/przeskakują opony tylnej osi.
Nie ma różnicy, sposób w jaki ruszam. Agresywne ruszenie nie zmienia wyżej przedstawionej sytuacji.
Jak jeszcze możnaby sprawdzić dyferencjał, aby być pewnym tego, że to na pewno on jest do wymiany? Nie jest to wymiana świec, trochę napocić się, w kanale trzeba będzie .
Pozdrawiam
#6
Napisano 21 sierpnia 2014 - 11:20
Skoro problem jest przy jeździe po łuku, to albo uszkodzony dyferencjał, albo zawór ASD puszcza ciśnienie cały czas - uszkodzony lub zasilony "na krótko". Podstaw coś pod koła, podnieś jedno koło z tyłu, skrzynia na N, postojowy nie zaciągnięty i zakręć ręcznie kołem - ma się dać kręcić, ale z lekkim oporem. Uruchom silnik i sprawdź ponownie.
#7
Napisano 21 sierpnia 2014 - 12:23
Stawiałbym na dyfer....można też spróbować zaślepić ASD na próbe....ja mam dyfer z ASD ale nie mam reszty instalacji i jest ok......szpera działa w jakimś tam stopniu (30%) ale nie ma żadnych skutków ubocznych...u Ciebie wygląda jakby zacierało się ASD? Jak stan oleju w dyfrze?
#8
Napisano 21 sierpnia 2014 - 13:39
Użytkownik m104 dnia 21 sierpnia 2014 - 11:20 napisał
Skoro problem jest przy jeździe po łuku, to albo uszkodzony dyferencjał, albo zawór ASD puszcza ciśnienie cały czas - uszkodzony lub zasilony "na krótko". Podstaw coś pod koła, podnieś jedno koło z tyłu, skrzynia na N, postojowy nie zaciągnięty i zakręć ręcznie kołem - ma się dać kręcić, ale z lekkim oporem. Uruchom silnik i sprawdź ponownie.
Tylko zabezpiecz porządnie auto
#9
Napisano 21 sierpnia 2014 - 16:48
Po konsultacji z Kolegą prawie pewne że ASD w skrócie "się zaciera" i taki jest objaw.....
#10
Napisano 21 sierpnia 2014 - 16:53
Ale co tam ma się zatrzeć ? Mogą się zEtrzeć tarcze cierne, wtedy nie będziesz miał w ogóle blokady., Chyba, że rozsypany jest sam mechanizm różnicowy - satelity. No i to, co napisałem powyżej.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] Jaki akumulator do 230 E |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | wojciech |
|
|
|
[W201] Dziwne dźwięki przy równej jeździe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
[W140] Gaśnie podczas jazdy |
Mercedes S, CL i SEC | Fiksu1901 |
|
||
M111 2.2 +LPG zgasł podczas jazdy i nie odpala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kamilu98 |
|
|
|
[W201] Dziwne dźwięki, skrzeczenie/piszczenie, coś z zawieszeniem? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|