Mam nadzieje ze temat nie bedzie usuniety, bo nie dotyczy MB. Mam problem chyba ze sprzęgłem w V70. Mianowicie podczas jazdy, przy dodawaniu gazu, przyspiesza z opoznieniem, tzn wchodzi na obroty,a dopiero po jakiejs chwili reaguje i przyspiesza (ślizganie sprzęgła). Co mozę być tego przyczyną, sprzęgło jest w miare nowe, wymienione jakies pół roku temu. Może ktos miał do czynienia z tym autem, lub mial podobny problem w innym aucie. (na forum volvo radzono mi wymianę sprzęgła :roll: i zaprzestanie użytkowania auta do czasu naprawy) A moze rzeczywiscie sprzeglo sie skonczylo
0
Volvo V70 2.4 - sprzęgło
Rozpoczęty przez majkel, kwi 21 2008 18:09
14 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 21 kwietnia 2008 - 18:09
#2
Napisano 21 kwietnia 2008 - 20:41
Moze wrescie sie ulozylo i dotarlo i trzeba je jakos teraz wyregulowac ? hmmmm sam nie wiem tylko to mi do glowy przychodzi
#3
Napisano 22 kwietnia 2008 - 17:51
Nie wiem jak jest w V70, być może (jak w Sprinterze CDI) należało wstępnie naprężyć docisk przed założeniem (z reguły fabryka robi to sama, ale nie zawsze). Druga sprawa: czy układ jest dobrze odpowietrzony (biegi wchodzą lekko, bez zgrzytu - łącznie z wstecznym! a sprzęgło ślizga mniej więcej w połowie wysokości)? No i trzecia: wadliwy (uszkodzony lub zużyty) albo niewłaściwy zestaw sprzęgła. Ta ostatnia opcja wydaje mi się najbardziej prawdopodobna. Ale skoro mówisz, że niedawno było wymieniane? Niedawno to znaczy kiedy i ile km zostało zrobione przez ten czas. Tak przy okazji i bez urazy: kto kieruje tym autem i ile razy np. ciągnęło ono ciężką przyczepę, albo holowało inny pojazd? Dla mnie takie ślizganie to ewidentny objaw zużytych okładzin tarczy sprzęgłowej, albo słabego "słoneczka" docisku.
#4
Napisano 22 kwietnia 2008 - 18:25
luki79 auto nie ma haka, wiec odpada ciągnięcie przyczepy. Sprzęgło było wymieniane jakieś pół roku temu, zrobione moze 10tkm, tak twierdzi poprzedni właściciel (mam do niego jechać w sobote, aby zerknąl, gdyż sam wymieniał sprzęgło - ma jakiś serwis zajmujący się zawieszeniami)
Biegi wchodzą bez problemu.
Auto jest w posiadaniu od mniej wiecej trzech tygodni, zrobione moze z 500 km, przeze mnie i teścia, podczas jazdy testowej usterka nie występowała. Dopiero w niedziele zauważyłem ten problem, byc moze dlatego ze troche agreswniej jechałem.
"....a sprzęgło ślizga mniej więcej w połowie wysokości..."
nie bardzo rozumie pytania. Po puszczenia sprzęgła i wciśnięciu pedału przyspieszenia, silnik wkręca się na obroty, ale przypiesza dopiero po krótkiej chwili. Im delikatniej wciskam pedał gazu, tym objaw ślizgania jest mniejszy.
Biegi wchodzą bez problemu.
Auto jest w posiadaniu od mniej wiecej trzech tygodni, zrobione moze z 500 km, przeze mnie i teścia, podczas jazdy testowej usterka nie występowała. Dopiero w niedziele zauważyłem ten problem, byc moze dlatego ze troche agreswniej jechałem.
"....a sprzęgło ślizga mniej więcej w połowie wysokości..."
nie bardzo rozumie pytania. Po puszczenia sprzęgła i wciśnięciu pedału przyspieszenia, silnik wkręca się na obroty, ale przypiesza dopiero po krótkiej chwili. Im delikatniej wciskam pedał gazu, tym objaw ślizgania jest mniejszy.
#5
Napisano 22 kwietnia 2008 - 19:55
majkel napisał:
"....a sprzęgło ślizga mniej więcej w połowie wysokości..." nie bardzo rozumie pytania
Trzeba było agresywniej pojeździć podczas jazdy testowej ;-) ja stawiam na zużyte sprzęgło (spalona tarcza, słaby docisk itp).
#6
Napisano 22 kwietnia 2008 - 20:35
Usterka występuje i na ciepłym i na zimnym silniku?
#7
Napisano 22 kwietnia 2008 - 20:36
luki o to chodzi ze podczas jazdy testowej nie oszczędzałem auta ;-) Sprawdze to jeszcze jak odbiore auto od lakiernika
Borat, z tego co udało mi sie zaobserwować, to na rozgrzanym silniku jest to bardziej zauważalne
Dzięki za zainteresowanie tematem
Borat, z tego co udało mi sie zaobserwować, to na rozgrzanym silniku jest to bardziej zauważalne
Dzięki za zainteresowanie tematem
#8
Napisano 22 kwietnia 2008 - 20:43
Jeżeli brak plam oleju na łączeniu skrzyni i silnika, to przestałbym wierzyć w to, że poprzedni właściciel to sprzegło wymienił...
#9
Napisano 22 kwietnia 2008 - 20:52
Chyba wymienił... , nawet chciał dać stare sprzęgło, ale na h%^&j mnie stare sprzęgło potrzebne ;-)
#10
Napisano 22 kwietnia 2008 - 20:56
majkel napisał:
Po puszczenia sprzęgła i wciśnięciu pedału przyspieszenia, silnik wkręca się na obroty, ale przypiesza dopiero po krótkiej chwili. Im delikatniej wciskam pedał gazu, tym objaw ślizgania jest mniejszy.
Być może uszczelnienie wału puściło i olej wali na tarcze powodując ślizganie. Im cieplejszy tym gorzej.
Druga sprawa zależy jakie sprzęgło, jaki koło zamachowe, jak działa układ uruchamiający sprzęgło - może nie odbija jak należy....
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Stale zapowietrzające się sprzęgło w124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kato |
|
||
[W123] 300D sprzęgło wiskotyczne (lepkościowe) |
Pozostałe modele | SQ5NAZ |
|
||
[W201/W124] Sprzęgło wysoko bierze |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ketjakr |
|
||
[w201] [190D] Sprzęgło elektromagnetyczne wentylatora chłodnicy - wiatrak się obraca lekko cały czas. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
Sprzęgło Sachs czy Luk ? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szyman |
|