Skocz do zawartości




Volvo V70 2.4 - sprzęgło


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 21 kwietnia 2008 - 18:09

Mam nadzieje ze temat nie bedzie usuniety, bo nie dotyczy MB. Mam problem chyba ze sprzęgłem w V70. Mianowicie podczas jazdy, przy dodawaniu gazu, przyspiesza z opoznieniem, tzn wchodzi na obroty,a dopiero po jakiejs chwili reaguje i przyspiesza (ślizganie sprzęgła). Co mozę być tego przyczyną, sprzęgło jest w miare nowe, wymienione jakies pół roku temu. Może ktos miał do czynienia z tym autem, lub mial podobny problem w innym aucie. (na forum volvo radzono mi wymianę sprzęgła :roll: i zaprzestanie użytkowania auta do czasu naprawy) A moze rzeczywiscie sprzeglo sie skonczylo :pub:



#2 Offline   Chiro


  • Postów: 663
  • Na forum od: 12 lut 2008
  • Miejscowość: Ścinawa

Napisano 21 kwietnia 2008 - 20:41

Moze wrescie sie ulozylo i dotarlo i trzeba je jakos teraz wyregulowac ? hmmmm sam nie wiem tylko to mi do glowy przychodzi

#3 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 kwietnia 2008 - 17:51

Nie wiem jak jest w V70, być może (jak w Sprinterze CDI) należało wstępnie naprężyć docisk przed założeniem (z reguły fabryka robi to sama, ale nie zawsze). Druga sprawa: czy układ jest dobrze odpowietrzony (biegi wchodzą lekko, bez zgrzytu - łącznie z wstecznym! a sprzęgło ślizga mniej więcej w połowie wysokości)? No i trzecia: wadliwy (uszkodzony lub zużyty) albo niewłaściwy zestaw sprzęgła. Ta ostatnia opcja wydaje mi się najbardziej prawdopodobna. Ale skoro mówisz, że niedawno było wymieniane? Niedawno to znaczy kiedy i ile km zostało zrobione przez ten czas. Tak przy okazji i bez urazy: kto kieruje tym autem i ile razy np. ciągnęło ono ciężką przyczepę, albo holowało inny pojazd? Dla mnie takie ślizganie to ewidentny objaw zużytych okładzin tarczy sprzęgłowej, albo słabego "słoneczka" docisku.

#4 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 22 kwietnia 2008 - 18:25

luki79 auto nie ma haka, wiec odpada ciągnięcie przyczepy. Sprzęgło było wymieniane jakieś pół roku temu, zrobione moze 10tkm, tak twierdzi poprzedni właściciel (mam do niego jechać w sobote, aby zerknąl, gdyż sam wymieniał sprzęgło - ma jakiś serwis zajmujący się zawieszeniami)
Biegi wchodzą bez problemu.
Auto jest w posiadaniu od mniej wiecej trzech tygodni, zrobione moze z 500 km, przeze mnie i teścia, podczas jazdy testowej usterka nie występowała. Dopiero w niedziele zauważyłem ten problem, byc moze dlatego ze troche agreswniej jechałem.

"....a sprzęgło ślizga mniej więcej w połowie wysokości..."
nie bardzo rozumie pytania. Po puszczenia sprzęgła i wciśnięciu pedału przyspieszenia, silnik wkręca się na obroty, ale przypiesza dopiero po krótkiej chwili. Im delikatniej wciskam pedał gazu, tym objaw ślizgania jest mniejszy.

#5 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 kwietnia 2008 - 19:55

majkel napisał:

"....a sprzęgło ślizga mniej więcej w połowie wysokości..." nie bardzo rozumie pytania
chcesz ruszyć z miejsca puszczasz powoli sprzęgło i obserwujesz pedał, w którym momencie zacznie zasprzęglać powodując spadek obrotów silnika i delikatne ciągnięcie samochodu. Powinno się to to zdarzyć mniej więcej w połowie między max wciśniętym a max puszczonym pedałem.
Trzeba było agresywniej pojeździć podczas jazdy testowej ;-) ja stawiam na zużyte sprzęgło (spalona tarcza, słaby docisk itp).

#6 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 kwietnia 2008 - 20:35

Usterka występuje i na ciepłym i na zimnym silniku?

#7 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 22 kwietnia 2008 - 20:36

luki o to chodzi ze podczas jazdy testowej nie oszczędzałem auta ;-) Sprawdze to jeszcze jak odbiore auto od lakiernika
Borat, z tego co udało mi sie zaobserwować, to na rozgrzanym silniku jest to bardziej zauważalne
Dzięki za zainteresowanie tematem

#8 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 kwietnia 2008 - 20:43

Jeżeli brak plam oleju na łączeniu skrzyni i silnika, to przestałbym wierzyć w to, że poprzedni właściciel to sprzegło wymienił... :zeby:

#9 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 22 kwietnia 2008 - 20:52

Chyba wymienił... :zeby: , nawet chciał dać stare sprzęgło, ale na h%^&j mnie stare sprzęgło potrzebne ;-)

#10 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 22 kwietnia 2008 - 20:56

majkel napisał:

Po puszczenia sprzęgła i wciśnięciu pedału przyspieszenia, silnik wkręca się na obroty, ale przypiesza dopiero po krótkiej chwili. Im delikatniej wciskam pedał gazu, tym objaw ślizgania jest mniejszy.

Być może uszczelnienie wału puściło i olej wali na tarcze powodując ślizganie. Im cieplejszy tym gorzej.

Druga sprawa zależy jakie sprzęgło, jaki koło zamachowe, jak działa układ uruchamiający sprzęgło - może nie odbija jak należy....








Podobne tematy Zwiń