Skocz do zawartości




[S124] Makeveli2pac 2.3TE 1991


186 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   makaveli2pac


  • Postów: 322
  • Na forum od: 15 kwi 2015
  • Miejscowość: ZS
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 maja 2015 - 16:35

Przedstawię swojego Pussywagona.

Mercedes s124 230TE.

Stan jak za ta kasę wiadomo ciągle coś trzeba zrobić. Czasami coś zrobię samemu czasami muszę oddać do mechanika( ból z braku swojego garażu).

Z wyposażenia wszystko zgodne z Vin-em tylko dołożona klima która jak ja mówię jest ale nie napełniona ktoś modził ale ona i tak tam nie załącza się.

+Szyber

+felgi aluminiowe standardowe 15

+Automat

+elektryczne lusterko prawe

+elektryczne szyby przód

+inne pierdoły żaden luksus



Zrobiłem:

+ uszczelka plus planowanie głowicy( mechanik jak robil mowil ze pierwszy raz silnik otwierany i w bdb kondycji)

+ Kompletne zawieszenie (niby kompletne a okazuje się że coś zaczyna mi pływac i strzeliły gruchy)

+ wymienione płyny, filtr plus olej na Liqui moly+

+ wymienione świece plus kopułka i palec

+ nowy regulator biegu jałowego

+ nowa butla lpg



Do zrobienia:



+ gruszki nivo (plus zobaczymy co wyjdzie)

+ mocowanie wózka

+ chce zlikwidować rdzę bo już się zaczyna pojawiać

+ Mata i żywicą zreperować ułamany zderzak

+ w końcu wstawić dare BBS RS 18 (leża i się kurzą) tylko dozbierać muszę na opony konkretne

+ no puścić go konkretnie w dół: tył nivo + weitec, przód weitec

+ polerka plus znowu pranie tapicerki.

+wymiana uszczelki tylnej klapy no jak uszczelka to i poszło podciśnienie i wężyk sprysków (na dniach ogarnę)

+ wymiana uszczelki lewych przednich drzwi bo już się wyrobiła i wypada



Na dniach wpadam do rodziców tam jest garaż to ogarnę połowę rzeczy



Żadne car audio by buczało. to co jest styka w zupełności ( kable jakiś baran wkładał już i leża w bagażniku.)

Nie jestem z tych co kochaja by jego auto stałow Vin-ie. u mnie am byc zdrowo blacharsko plus gleba i fela i nic mi wiecej nie potrzeba.

Wiadomo wszystko o kasę się rozbija



Kilka miesięcy po zakupie
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Następnie wziełem się za czyszczenie i polerowanie aluminiowych pierdół jak i drewienka bo było w złym stanie

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika
Sceneria zimowa 2014 najgorsze bo po zimie zaczęły wyłazić mi fikołki to zawieszenie to jakaś mała rdzawka
Dołączona grafika
Wzięłem się za czyszczenie i pranie tylnej tapicerki w bagaju. Użyłem UniCleana i Apac, a do prania Texwash wszystko marki Tenzi

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Do szyb Glass najlepszy środek do szyb jaki myłem oprócz tych za 50zl, szybkie sprzątanko w środku

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika

Tak prezentuje sie padlina na chwilę obecną
Dołączona grafika

Dołączona grafika




#2 Offline   sebaaaa94


  • Postów: 78
  • Na forum od: 18 lip 2013
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 1.8 FL ,
  • Trzeci Mercedes:190 2.0

Napisano 13 maja 2015 - 19:30

Nie taka padlina daj jakieś foty wnętrza , fajnie że chcesz coś robić przy 124 im więcej samemu tym lepiej .
Opisał byś mi jak wypolerowałeś drewienko co zastosowałeś krok po kroku ;)

#3 Offline   makaveli2pac


  • Postów: 322
  • Na forum od: 15 kwi 2015
  • Miejscowość: ZS
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 maja 2015 - 15:26

Kilka dni w domu rodzinnym moglem pomajstrować przy s124.
Ogołociłem go do blach i zakonserwowałem jakimś specyfikiem którego nazwy nie pamiętam, dostałem go od znajomego , używają oni to w salonie Toyoty jak naprawiają blacharsko te japonce. fajna masa niby żadka i na poczatku brązowa a pózniej zastyga i jest czarna



Błotnik jest w rdzy zaatakowany w najgorszych miejscach, dlatego zakonserwowałem go środkiem ala bitumix. W czasie gdy $ pozwolą wymienię go bo jest pognieciony i rdza dała znać.

Dołączona grafika Dołączona grafikaDołączona grafika

Mnóstwo syfu było w listwach chroniących progi, natomiast progi lekko papierem ściernym zostały potraktowane i zalane mega środkiem konserwującym, tak samo boczny pas który myślałem ze ma mega rdzę a okazała się to powierzchniówka

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika


Preparat zastygł i po 24h tak wyglądał efekt
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Następnie trzeba było wyciągnąć rysy na całym aucie , do tego mycie, glinkowanie, papier wodny o gradacji 2500, odtłuszczanie, pad żółty i polerka pastą Manzara Medium CUT Polisch 2500. Żałuję ze nie zrobiłem jeszcze czarnym padem i Manzara SF4000.

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Smarowanko wahaczy i innym elementów możliwych do konserwacji

Dołączona grafika

Pranie tapicerki, nawet najlepsze środki nie zdadzą egzaminu gdy nie ma się odkurzacza piorącego- suszącego.
Dołączona grafika Dołączona grafika

Kolejnym krokiem odnowienie lusterka obudowy jak i środka bo były w opłakanym stanie. Lakier dobrany pod kolor 199 3 krotna warstwa bazy i 7 krotna klaru efekt nie najgorszy
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Dołączona grafika Dołączona grafika

W międzyczasie konserwacja ramek okien s124
Dołączona grafika Dołączona grafika

Czyszczenie elementów plastikowych jak i konserwacja wnęk na koło zapasowe ja analogicznie z drugiej strony wnęki na apteczkę i zbiornik sprysków
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika


Konserwacja całej podłogi z wahaczami itp.
Dołączona grafikaDołączona grafika Dołączona grafika

Polerka listw progowych jak i całej karoserii
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

co do czyszczenie drewienek lekko papierem wodnym 2500 nastepnie pasta polerska manzara albo lepsza i filc i nic wiecej

Użytkownik makaveli2pac edytował ten post 19 maja 2015 - 15:43


#4 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 maja 2015 - 17:08

Wyświetl postUżytkownik makaveli2pac dnia 19 maja 2015 - 15:26 napisał

3 krotna warstwa bazy i 7 krotna klaru
Siedem warstw klaru?
O matko.
W sumie mogłeś zanurzyć to lusterko w wiaderku z klarem, byłoby szybciej...

#5 Offline   makaveli2pac


  • Postów: 322
  • Na forum od: 15 kwi 2015
  • Miejscowość: ZS
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 maja 2015 - 20:13

A tak sobie pryskałem szczerze to bardziej dla jaj , chciałem zobaczyc czy cos to da , szczerze nic.

#6 Offline   XperT


  • Postów: 823
  • Na forum od: 29 kwi 2009
  • Miejscowość: Kamienna Góra
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex w201 2.3E 1991
  • Inne auto:BMW e61+VW golf IV

Napisano 19 maja 2015 - 20:51

Wyświetl postUżytkownik makaveli2pac dnia 19 maja 2015 - 20:13 napisał

chciałem zobaczyc czy cos to da , szczerze nic

Wg mnie to lepiej by to wyglądało jakbyś położył jedną warstwę max dwie ... szczególnie widać to na zdjęciu 21 (licząc od góry) nie ma ładnego prostego odbicia... a to co odbija się w lakierze jest zniekształcone zapewne przez ilość bezbarwnego... może to kwestia zdjęcia ale 7 warstw to zdecydowanie zbyt dużo wojtek81 ma racje było by szybciej jakbyś zanurzył to w klarze ;]

#7 Offline   makaveli2pac


  • Postów: 322
  • Na forum od: 15 kwi 2015
  • Miejscowość: ZS
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 maja 2015 - 21:06

Tak jak napisałem macie racje.

#8 Offline   sebaaaa94


  • Postów: 78
  • Na forum od: 18 lip 2013
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 1.8 FL ,
  • Trzeci Mercedes:190 2.0

Napisano 19 maja 2015 - 21:13

Kilka dni i wiele fajnej pracy wykonanej oby tak dalej ;)

#9 Offline   makaveli2pac


  • Postów: 322
  • Na forum od: 15 kwi 2015
  • Miejscowość: ZS
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 maja 2015 - 21:37

Staram sie sukcesywnie coś robic bo wiadomo nie sa to nowe auta i zawsze małe rzeczy zrobione ciesza.

#10 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 19 maja 2015 - 22:06

Czym tyś wymazał ten samochód? glina z olejem? Masakra.








Podobne tematy Zwiń