Skocz do zawartości




- - - - -

[w140] Ciśnienie układu klimatyzacji.


47 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 19 lipca 2015 - 11:40

Witam
Wymieniłem ostatnio chłodnicę-skraplacz klimatyzacji. Klima nabita najpierw była azotem i wszystko niby ok - szczelna. Nabili 1200g czynnika i klima ożyła, ładnie chłodzi, kompresor os razu się załączył - mrozi :) Rewelacja. No ale pojeździłem trochę po mieście silnik się nagrzał - 30 stopni na zewnątrz, stanąłem na parkingu i po ponownym odpaleniu kompresor się już nie włączył a znawiewów leciało powietrze z zewnątrz. Wcześniej podczas jazdy zaświecił mi się czujnik poziomu płynu chłodniczego. Dziś rano odpalam auto po nocy i klima normalnie działa. Czujnik poziomu płynu chłodniczego się już nie pali. Czy ten czujnik jest powiązany ze sterowaniem klimatyzacji? Czy jeżeli się zapala może wyłączyć kompresor? Zrobiłem też test na panelu klimatronika było parę starych błedów E0 75, E0 83, E0 87
Wykasowałem je zobaczymy czy wrócą. Z reszty parametrów zastanowiło mnie ciśnienie - wraz ze wzrostem temp silnika zatrzymało się na wartości 24 (24 bary?) temp silnika byłą wtedy 87 stopni C. NIe wymieniłem jeszcze osusacza i filtra przeciwpyłkowego czy to może mieć z tym związek? Czy te ciśnienie nie jest za wysokie. Dodam, że klima działa cały czas ale jakby "słabiej" niż zaraz po nabiciu.



#2 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 19 lipca 2015 - 15:32

Oto wyniki testu. Wydaje mi się że jest problem z którymś czujnikiem parownika.

1 In-car temperature sensor w/ aspirator blower (B10/4) 31 C
2 Outside temperature sensor (B10/5) 27 C
3 Left heater core temperature sensor (B10/2)* 38 C
4 Right heater core temperature sensor (B10/3)* 63 C
5 Evaporator temperature sensor (B10/6) 10 C
6 Coolant temperature sensor (B10/8)* 87 C
7 Refrigerant pressure in bar (06 = 6 bar) 23 bary
8 Blower control voltage from B(min) - 60(max) 60
9 Software status, A/C push button control module, manufacturer Bosch: 57, 58, etc.: manufacturer Kammer: 02, 03, etc. 06

Na czerwono zaznaczyłem informacje, które mnie niepokoją - albo są za duże wartości na czujnikach b10/2 i b10/3 albo za mała na b10/6

Jakieś tropy ?

Użytkownik m00n edytował ten post 19 lipca 2015 - 15:33


#3 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 19 lipca 2015 - 16:04

Obecnie tak wyglądają te temperatury. Wysokie wartości z poprzedniego posta pojawiły się jak przytrzymałem auto na 3500 RPM. Wyjąłem filtr przeciwpyłkowy - wygląda jakby nie był wymieniany od początku istnienia auta :)

3 Left heater core temperature sensor (B10/2)* 09 C
4 Right heater core temperature sensor (B10/3)* 08 C
5 Evaporator temperature sensor (B10/6) 09 C

#4 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 20 lipca 2015 - 07:11

Widzę że sam ze sobą prowadzę monolog :) ale dam radę to ogarnąć :) Bład E0 75 powrócił.
Heater supply unit circulation pump (A31m1), open or short circuit **)

Także wskazuję to na pompkę i zaworki ogrzewania pod maską. Moja teoria jest taka, że puszcza on na nagrzewnice gorącą wodę i wzrasta temperatura nagrzewnicy co widać na czujnikach b10/2 i b10/3 przez co wzarasta temparutura na samym parowniku. 10 C to chyba trochę za dużo na parowniku? Jest jakiś spec od klimy?

#5 Offline   Kwak


  • Postów: 126
  • Na forum od: 01 sty 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL 500 '96
  • Trzeci Mercedes:C 250 TD '97
  • Inne auto:Civic FD7 Executive iVTEC

Napisano 20 lipca 2015 - 17:13

Mogę jedynie podpowiedzieć z doświadczenia z W202 250td.

Jeżeli chodzi o ciśnienie w układzie klimatyzacji to jest ono stanowczo zbyt wysokie (dla mojej C klasy powinno być w granicach 12-18 bara). Ciśnienie wzrastać będzie wraz ze wzrostem temperatury więc sprawdź czy włączają się wiatraki (u mnie nie działały i ciśnienie dobijało mi do 22bara w upały). Co do kontrolki płynu chłodniczego to zapaliła mi sie jednocześnie z kontrolką braku płynu do spryskiwacza(sic!) - okazało się, że obydwa czujniki połączone są w C klasie szeregowo i usterka jednego z nich powoduje takie sceny (oczywiście płynu jednego i drugiego nie brakowało) - wymieniłem czujnik poziomu płynu do spryskiwacza i kontrolki zgasły :)

W CLu natomiast wymieniałem zaworki ogrzewania (te spod maski) bo nie dmuchał ciepłym powietrzem.
Po wymianie usterka zniknęła.

Użytkownik Kwak edytował ten post 20 lipca 2015 - 17:16


#6 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 21 lipca 2015 - 07:13

Dzięki kolego za odpowiedź. Przednie wentylatory klimy działają. Co do kontrolki płynu chłodniczego to chodziło mi bardziej czy przy niskim poziomie płynu (świecąca kontrolka) wysyłany jest jakis sygnał do sterownika klimatyzacji, żeby wyłączyć kompresor. Zaworki do CL-a kupiłeś w ASO czy jest jakiś zamiennik?

#7 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 21 lipca 2015 - 08:09

I jeszcze jedna sprawa, zanim upadnę na głowę i zacznę rozkręcać deskę rozdzielczą żeby wymienić nagrzewnicę i parownik :D chce wymienić zawór rozprężny. Gdzie on się dokładnie znajduję i czy jest do niego dostęp bez wyjmowania parownika?

#8 Offline   Kwak


  • Postów: 126
  • Na forum od: 01 sty 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL 500 '96
  • Trzeci Mercedes:C 250 TD '97
  • Inne auto:Civic FD7 Executive iVTEC

Napisano 21 lipca 2015 - 10:21

Zawór rozprężny to to ustrojstwo znajdujące się na dole zdjęcia?

http://archiwum.alle...4252586633.html

Moje zaworki przyjechały "z rozbitka ze szrotu" według chłopaków z warsztatu (300PLN).


#9 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 21 lipca 2015 - 16:34

Tak zawor rozprezny jest na tym zdjeciu z zieloną etykietą bo całe zdjęcie przedstawia parownik. Wydaje mi się, że powininen być do niego dostęp od strony ściany grodziowej. Dziś pojeździłem trochę i potwierdziłem moją tezę. Klima działała całkiem ładnie, temperatury w normie, tylko ciśnienie 24-25 barów ale to od samego startu auta, bez wpływu na temperaturę (wymienię osuszacz i ten zaworek i myślę że powinno spaść) ale głównym problemem jest wymiana ciepła. Wszystko było ok dopóki jeździłem. Jak auto postało chwilę na parkingu to temperatura na obydwu czujnikach nagrzewnicy (heater core) była 40 stopni na jednym i 70 stopni na drugim. Czy ta pompka elektryczna wody, której błąd mi wywala odpowiada za odprowadzenie gorącej wody z nagrzewnicy jak silniki nie pracuję?

#10 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lipca 2015 - 16:51

Ta pompka wspomaga przepływ cieczy, gdy ustawisz grzanie. Bez niej, na jałowych obrotach i mocnym nadmuchu temp. powietrza spadnie - mały przepływ.

Za wysokie ciśnienie w układzie to może być zawór rozprężny, niedrożny układ albo za dużo oleju w układzie. Warto (a w zasadzie trzeba) przy wymianie tego zaworu wymienić od razu osuszacz.








Podobne tematy Zwiń