Skocz do zawartości




[W140] Impex 600SEL 1992


364 odpowiedzi w tym temacie

#331 Offline   maciejd


  • Postów: 753
  • Na forum od: 03 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Clio, Laguna, 2x Transit, Żuk

Napisano 23 marca 2017 - 06:56

Zakup korka nowego to dobra decyzja. Nie jest to majątek a potencjalnie jeden kłopot mniej z chłodzeniem. Jak by nie było, do chłodzenia jest sporo :)



#332 Offline   Wichu


  • Postów: 441
  • Na forum od: 25 lip 2014
  • Miejscowość: Hirtshals
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SE 1991
  • Inne auto:A208 CLK320 Elegance 1999

Napisano 23 marca 2017 - 12:29

Też polecam wymienić taki korek po zakupie auta. zbiorniczek też będę musiał wyciągnąć, bo mam to samo co ty. Dziwna sprawa bo pamiętam jak pisałeś o tym że ci dymi auto. Ustało to dymienie czy nadal dmucha? U mnje po kilku płukaniach układu dosyć dużo syfu wyleciało, ale nadal leciała mętna woda. Najchętniej to bym wyciągnął wszystko , rozmontował i wyczyścił.

#333 Offline   impex


  • Postów: 443
  • Na forum od: 13 gru 2015
  • Miejscowość: Opolskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SEL

Napisano 23 marca 2017 - 12:33

Już dawno nie dmucha,ustąpiło na szczęście.
On wtedy pracował na 6 cylindrów i temu miał takie problemy.Teraz przy starcie z gazem w podłodze jest OK.
Mam w planach jeszcze zakup nowych węży chłodniczy i chłodnicy.Przed tym wiadomo kilkukrotne płukanie układu.

Co do tego dymienia jeszcze-przed odjazdem od Kubasza został wlany cleaner do wtrysków na cały zbiornik paliwa(kupiłem najlepszy jaki polecali) może on też coś tam oczyścił..chociaż wiadomo to nie jest diesel,ale minimalne znaczenie to może miało.

Użytkownik impex edytował ten post 23 marca 2017 - 12:38


#334 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 23 marca 2017 - 15:37

Ten szlam to naturalny objaw. Pojawia sie korozja na wirniku pompy przez długie przestoje i potem leci w układ wraz z rozruchem.

Jak zdejmę z słupów czerwona i obsługę będę robił to zaleje w układ takie coś http://www.evanscoolants.pl/ Cena troszkę zaporowa, ale przy małych przebiegach warto ograniczyć pewne skutki postoju

#335 Offline   impex


  • Postów: 443
  • Na forum od: 13 gru 2015
  • Miejscowość: Opolskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SEL

Napisano 28 marca 2017 - 14:58

pawel14b3, O tych płynach nie słyszałem,a warto wiedzieć na pewno.W tej chwili moje W140 musi się zadowolić zwykłym(czerwonym) płynem chłodniczym ze sklepu motoryzacyjnego,kupiłem 20litrów.
W przyszłości jak zostaną tylko duperele do zrobienia przy aucie to całkiem możliwe,że skuszę się na płyn z linku powyżej.

Wcześniej pisałem o zamówionych rzeczach,część przyszła,a część nie,o tym niżej.
Skuszony niską ceną(było ok 450zł) zamówiłem,wpłaciłem kase.
Na drugi dzień e-mail,a w nim informacja,że towar jest na obecną chwilę dostępny,ale za kwotę ok 1000zł drożej.Na szczęście się udało odzyskać wpłaconą należność i już jest po temacie,ale gdyby ktoś chciał tam zakupy robić to lepiej wcześniej zapytać o dostępność i aktualną cenę towaru.
https://www.czesciau...pl/hella/949869

Finalnie udało się zamówić pasujące sprzęgło wiskotyczne na ebay.Lokalizacja-Łotwa.
Razem z przesyłka wyszło ok 470zł,pisałem do nich podając numer oryginału-wszystko się zgadza.W opisie było to samo,ale wolałem się upewnić.
Teraz mam nadzieję,że przesyłka dojdzie w miarę krótkim czasie i bez żadnych przygód.
Termostat i korek do zbiorniczka wyrównawczego już mam.
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Alternator został przejrzany i wszystko jest w nim nowe(był regenerowany w 2011 roku w BOSCHU w Niemczech).Teraz został dokładnie przeglądnięty,wyczyszczone w środku i profilaktycznie został wymieniony regulator napięcia z firmy BOSCH.Chwilę temu zamontowałem go do auta,prócz czyszczenia go z zewnątrz,czyszczenia śrub oczyściłem końcówki przewodów aby był dobry styk.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

A tutaj "stary" regulator napięcia:

Dołączona grafika

Z racji tego,że była dziś chwila na auto to przyjrzałem się tylnej klapie, a dokładniej jej wnętrzu.Miałem problem z zaciekaniem wody do środka.Dosyć sporo jej było wewnątrz po ulewnym deszczu.Zamówiłem nawet uszczelkę anteny,ale po rozebraniu boczków materiałowych stwierdziłem,że to nie jest przyczyna(ale wymienię ją przy składaniu auta).
Aby ustalić przyczynę zamknąłem się w bagażniku wraz z latarką,a tato lał wodę z wiadra po szczelinach-woda pojawiła się tylko w 2 miejscach, przy uszczelkach na karoserii.Sama uszczelka nie dolega idealnie do rantu,ponowne jej formowanie jest niemożliwe.Poza tym wygląda na uklepaną i po odgięciu gumowego kołnierza widać spękania.No cóż,ma 25 lat więc nic dziwnego.
Szybkie przemyślenie sprawy i z miejsca odrzuciłem używki-cholera wie czy nie przyjdzie w gorszym stanie niż moje..Telefon do ASO,dostępna w ciągu 4 dni roboczych jednak cena UWAGA około 560zł brutto...udało się stargować do 485zł z przesyłka i czekam.Jak przyjdzie to od razu ją zabezpieczę preparatem do uszczelek i ponownie wyczyszczę wnękę bagażnika.

#336 Offline   Wichu


  • Postów: 441
  • Na forum od: 25 lip 2014
  • Miejscowość: Hirtshals
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SE 1991
  • Inne auto:A208 CLK320 Elegance 1999

Napisano 29 marca 2017 - 21:48

Ceny kosmiczne trochę. Uszczelkę klapy akurat bym zamowił z zamiennika. Ostatnio dużo składam na nowych uszczelkach z firm trzecich i 80% jest idealna. Przerabiałem temat wodozgarniaczy tylnych do w123 coupe. W aso ostatnia cena 90zł netto i od dawna niedostepne. Na wolnym rynku od 300 do 600za nowe, stare, dobre, średnie, itd. Ktoś miał oryginalne leżakowane za 1000zł sztukę.
Chyba zacznę zbierać oryginalne rzeczy do w140 :)
Co do sklepu czesciauto24 to ja zawsze u nich zamawiam to czego nie ma mój zaprzyjaźniony, lokalny sklep. Zawsze wchodze na czat przed zamowieniem "3-5dni" ale zazwyczaj jest dostępne. Gorzej się bym naciął na polskiego handlarzynę. Też coś "czesciauto" czy jakos tak. Koles w ogole nie ma towaru, a ma niby dostępne "złote kruki" w dobrych cenach. Trafilem na niego jak szukalem lamp tylnych do beczki. Na szczescie wybralem opcje za pobraniem i nie wtopilem. Do w140 nie mial za duzo, ale uważajcie.


#337 Offline   inter32


  • Postów: 359
  • Na forum od: 21 wrz 2010
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes 400 SE + LPG
  • Inne auto:Audi a8 4.2 ABZ i Audi 80 JN

Napisano 30 marca 2017 - 22:00

Taki sam numer regulatora mam u siebie cena ok 250-320 zł

#338 Offline   impex


  • Postów: 443
  • Na forum od: 13 gru 2015
  • Miejscowość: Opolskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SEL

Napisano 01 kwietnia 2017 - 18:24

No i na własne życzenie będę lżejszy o kilka stówek.
Zachciało mi się dzisiaj mycia,woskowania i ogólnego dopieszczania kosmetycznego auta.
Byłem na etapie czyszczenia szyb z kamienia wodnego.W moim przypadku bardzo dobrze sprawdza się delikatnie ścierne mleczko firmy Autoglym do szyb.
Szyby kryształ,szybki rzut oka na zewnętrzne lusterka-kamień obecny.Kilka ruchów aplikatorem...i d^p*.
Wiedziałem,że nie można stosować niczego ściernego na fotochromatycznych szkłach jednak,że na sferycznych niebieskich nie można-nie wiedziałem,teraz już wiem.
Aby było mało,pękło coś wewnątrz i lusterko całkiem luźno lata na lewo i prawo...
Teraz prośba do Was.Mógłby mi ktoś podać numer tego szkła i ewentualnie powiedzieć co mogło tam się ułamać wewnątrz?Czy to będzie kwestia tej plastikowej "drugiej,wewnętrznej" strony szkła czy raczej jest to ten okrągły mechanizm?

Dołączona grafika
Dołączona grafika


Ponadto potrzebuje nr oryginalny trzech elementów-zdjęcia niżej.
Wszystkie elementy próbowałem zamówić.W przypadku dwóch dostałem jakieś zupełnie inne badziewia,a w 3 przypadku kierownik działu części w ASO podczas osobistej wizyty w serwisie miał problem ze znalezieniem tego.
Dołączona grafika
Jest to spinka nakładki na lewy słupek.Chciałbym numer na lewą i prawą stronę.Spinka jest metalowo-plastikowa.

Dołączona grafika
Plastikowe mocowanie(wewnątrz guma)-jest to chyba uchwyt przewodu hamulcowego,ale pewny nie jestem.Pękło mi to przy demontażu.

Dołączona grafika
Jest to ułamany "gumowy odbój" z prawej strony na podłużnicy.Leży na tym obudowa filtra powietrza.Jest to wkręcone lub wciśnietę w otwór podłużnicy.Ma około 2-3cm wysokości,czarna guma.Mam urwane z prawej strony,ale chciałbym numer na lewą i prawą stronę.

Naprawdę bardzo prosze o pomoc,szczególnie z tym lusterkiem-ze złości aż się kopci ze mnie.

Użytkownik impex edytował ten post 01 kwietnia 2017 - 18:27


#339 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 kwietnia 2017 - 18:30

Wyświetl postUżytkownik impex dnia 01 kwietnia 2017 - 18:24 napisał

Wiedziałem,że nie można stosować niczego ściernego na fotochromatycznych szkłach jednak,że na sferycznych niebieskich nie można-nie wiedziałem,teraz już wiem.

W ten sam sposób załatwiłem sobie ultra-rare oryginalny wkład lewego lusterka do 124. Z zakrzywionym końcem i ze sprawnym podgrzewaniem. Boli do dzisiaj i nigdzie nie mogę tego dostać :/

#340 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 01 kwietnia 2017 - 18:32

Co to lusterka, to jeśli jest tak jak w W124, to wyciągnij je i sprawdź, czy złamał się zaczep czy lusterko tylko wyleciało z zaczepu.








Podobne tematy Zwiń