Skocz do zawartości




* * * * * 3 głosy

[W140] 600SEL - droga do perfekcji


133 odpowiedzi w tym temacie

#111 Offline   Wichu


  • Postów: 441
  • Na forum od: 25 lip 2014
  • Miejscowość: Hirtshals
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SE 1991
  • Inne auto:A208 CLK320 Elegance 1999

Napisano 22 lutego 2016 - 16:06

wydaje mi się że jest to ważne by nie było dużej różnicy. 1-2mm nikomu tam nie zaszkodzą, ale ustawienie w skrajnych pozycjach może spowodować ograniczenie ruchu drążka i powstanie naprężeń.



#112 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 22 lutego 2016 - 16:43

rolbas, ramię na wieloklinie przekładni jest dodatkowo zaciskane przez poprzeczny gwint i nakrętkę z samozaciskiem. Jest zalecenie żeby przy każdym rozkręcaniu tego połączenia wymienić nakrętkę ale oczywiście to jest przesada. Samozacisk nie zniszczy się po jednym zakręceniu i odkręceniu nakrętki :)

Użytkownik Kubasz edytował ten post 22 lutego 2016 - 16:43


#113 Offline   rolbas


  • Postów: 431
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Kaszëbë
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:C140 5.0
  • Inne auto:E39 3.0i+LPG

Napisano 22 lutego 2016 - 23:24

OK! Teraz jest wszystko jasne! :okdouble:

#114 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 28 lutego 2016 - 11:06

Witam

uporałem się z uszczelnieniem przekładni. Sprawa wydaje się prosta bo w zasadzie jest tylko 5 śrubek do odkręcenia ale wiadomo jak to w W140 jest. Nie ma miejsca, śruby trzymające dolną pokrywę przekładni są wkręcone z klejem do gwintów więc przez całą swoją długość nie chcą się zbyt łatwo obracać. Żeby wyjąć poprzeczną śrubę blokującą ramię na wieloklinie przekładni trzeba kręcić kierownicą na maksa w prawo. Samo ramię też nie schodzi tak łatwo z wieloklinu i musiałem je ściągaczem zdejmowąć. Po zdjęciu pokrywy dolnej wylało się trochę płynu i później wąską stróżką lało się aż do opróżnienia przekładni, pompy i zbiornika. Czyli wylało się wszystko co było w całym układzie.
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Wyczyściłem też dolne pokrywy silnika

Dołączona grafikaDołączona grafika

i odkryłem przyczynę tego falowania obrotów które pojawiło się kilka dni temu. Rurka podciśnieniowa z przepustnicy do zaworu purge valve po stronie kierowcy wysuwa się z gumowego kolanka za każdym razem jak dodam mocniej gazu. Silnik się porusza i wyciąga rurkę z zaworu :P

Dołączona grafikaDołączona grafika

Muszę zrzucić obudowę filtra powietrza i poprowadzić tą rurkę inaczej.

Użytkownik Kubasz edytował ten post 28 lutego 2016 - 11:07


#115 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lutego 2016 - 10:26

Sprawdź sobie sam zaworek, bo bardzo często zaciąga pył węglowy z uszkodzonego przed nim filtra i zawiesza się w pozycji otwartej, przez co silnik ciągle sporo "lewizny". Wtedy zaworek do czyszczenia a filtr do wymiany.

#116 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 29 lutego 2016 - 11:14

m104, Wymiana tego filtra jest chyba kłopotliwa :)? Możesz napisać jak dokładnie sprawdzić ten zaworek?

#117 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lutego 2016 - 19:14

Zaworek demontujesz i organoleptycznie sprawdzasz, czy gdy nie ma zasilania, to jest zamknięty i od strony strzałki MOT jest szczelny. Jeśli po zaciągnięciu przez niego powietrza poczujesz w ustach pył, oznacza, że filtr się rozpada i z czasem będzie notorycznie blokował zaworek. Według WIS filtr w W140 siedzi w tylnym lewym nadkolu.

#118 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 02 marca 2016 - 16:20

Zapomniałem dopisać o odpowietrzaniu przekładni kierowniczej. Otóż zalałem płyn do zbiornika wyrównawczego i praktycznie wszytko samo się odpowietrzyło. Jak już płyn nie zmieniał swojego poziomu w zbiorniku to załączyłem silnik i od razu wspomaganie działało tak jak trzeba :okdouble:

#119 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 06 kwietnia 2016 - 08:45

Kuba auto już skończone ???

#120 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 06 kwietnia 2016 - 17:25

O właśnie zapomniałem wstawić ostatni update :) samochod był jeszcze na wymianie tulei wahaczy dolnych, napełnianiu klimatyzacji, ustawieniu geometrii i myjni :) wszystko zakończone sukcesem i samochod pojechał juz w swoje strony :) mam kilka pożegnalnych zdjeć to wstawie pozniej








Podobne tematy Zwiń