wydaje mi się że jest to ważne by nie było dużej różnicy. 1-2mm nikomu tam nie zaszkodzą, ale ustawienie w skrajnych pozycjach może spowodować ograniczenie ruchu drążka i powstanie naprężeń.
10
[W140] 600SEL - droga do perfekcji
Rozpoczęty przez Kubasz, gru 23 2015 14:47
133 odpowiedzi w tym temacie
#111
Napisano 22 lutego 2016 - 16:06
#112
Napisano 22 lutego 2016 - 16:43
rolbas, ramię na wieloklinie przekładni jest dodatkowo zaciskane przez poprzeczny gwint i nakrętkę z samozaciskiem. Jest zalecenie żeby przy każdym rozkręcaniu tego połączenia wymienić nakrętkę ale oczywiście to jest przesada. Samozacisk nie zniszczy się po jednym zakręceniu i odkręceniu nakrętki
Użytkownik Kubasz edytował ten post 22 lutego 2016 - 16:43
#113
Napisano 22 lutego 2016 - 23:24
OK! Teraz jest wszystko jasne!
#114
Napisano 28 lutego 2016 - 11:06
Witam
uporałem się z uszczelnieniem przekładni. Sprawa wydaje się prosta bo w zasadzie jest tylko 5 śrubek do odkręcenia ale wiadomo jak to w W140 jest. Nie ma miejsca, śruby trzymające dolną pokrywę przekładni są wkręcone z klejem do gwintów więc przez całą swoją długość nie chcą się zbyt łatwo obracać. Żeby wyjąć poprzeczną śrubę blokującą ramię na wieloklinie przekładni trzeba kręcić kierownicą na maksa w prawo. Samo ramię też nie schodzi tak łatwo z wieloklinu i musiałem je ściągaczem zdejmowąć. Po zdjęciu pokrywy dolnej wylało się trochę płynu i później wąską stróżką lało się aż do opróżnienia przekładni, pompy i zbiornika. Czyli wylało się wszystko co było w całym układzie.
Wyczyściłem też dolne pokrywy silnika
i odkryłem przyczynę tego falowania obrotów które pojawiło się kilka dni temu. Rurka podciśnieniowa z przepustnicy do zaworu purge valve po stronie kierowcy wysuwa się z gumowego kolanka za każdym razem jak dodam mocniej gazu. Silnik się porusza i wyciąga rurkę z zaworu
Muszę zrzucić obudowę filtra powietrza i poprowadzić tą rurkę inaczej.
uporałem się z uszczelnieniem przekładni. Sprawa wydaje się prosta bo w zasadzie jest tylko 5 śrubek do odkręcenia ale wiadomo jak to w W140 jest. Nie ma miejsca, śruby trzymające dolną pokrywę przekładni są wkręcone z klejem do gwintów więc przez całą swoją długość nie chcą się zbyt łatwo obracać. Żeby wyjąć poprzeczną śrubę blokującą ramię na wieloklinie przekładni trzeba kręcić kierownicą na maksa w prawo. Samo ramię też nie schodzi tak łatwo z wieloklinu i musiałem je ściągaczem zdejmowąć. Po zdjęciu pokrywy dolnej wylało się trochę płynu i później wąską stróżką lało się aż do opróżnienia przekładni, pompy i zbiornika. Czyli wylało się wszystko co było w całym układzie.
Wyczyściłem też dolne pokrywy silnika
i odkryłem przyczynę tego falowania obrotów które pojawiło się kilka dni temu. Rurka podciśnieniowa z przepustnicy do zaworu purge valve po stronie kierowcy wysuwa się z gumowego kolanka za każdym razem jak dodam mocniej gazu. Silnik się porusza i wyciąga rurkę z zaworu
Muszę zrzucić obudowę filtra powietrza i poprowadzić tą rurkę inaczej.
Użytkownik Kubasz edytował ten post 28 lutego 2016 - 11:07
#115
Napisano 29 lutego 2016 - 10:26
Sprawdź sobie sam zaworek, bo bardzo często zaciąga pył węglowy z uszkodzonego przed nim filtra i zawiesza się w pozycji otwartej, przez co silnik ciągle sporo "lewizny". Wtedy zaworek do czyszczenia a filtr do wymiany.
#117
Napisano 29 lutego 2016 - 19:14
Zaworek demontujesz i organoleptycznie sprawdzasz, czy gdy nie ma zasilania, to jest zamknięty i od strony strzałki MOT jest szczelny. Jeśli po zaciągnięciu przez niego powietrza poczujesz w ustach pył, oznacza, że filtr się rozpada i z czasem będzie notorycznie blokował zaworek. Według WIS filtr w W140 siedzi w tylnym lewym nadkolu.
#118
Napisano 02 marca 2016 - 16:20
Zapomniałem dopisać o odpowietrzaniu przekładni kierowniczej. Otóż zalałem płyn do zbiornika wyrównawczego i praktycznie wszytko samo się odpowietrzyło. Jak już płyn nie zmieniał swojego poziomu w zbiorniku to załączyłem silnik i od razu wspomaganie działało tak jak trzeba
#119
Napisano 06 kwietnia 2016 - 08:45
Kuba auto już skończone ???
#120
Napisano 06 kwietnia 2016 - 17:25
O właśnie zapomniałem wstawić ostatni update samochod był jeszcze na wymianie tulei wahaczy dolnych, napełnianiu klimatyzacji, ustawieniu geometrii i myjni wszystko zakończone sukcesem i samochod pojechał juz w swoje strony mam kilka pożegnalnych zdjeć to wstawie pozniej
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W140] Impex 600SEL 1992 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | impex |
|
||
[W140] Kubasz 600SEL '93 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | Kubasz |
|
||
[W124] - ile wytrzymuje wspornik drążka na Polskich drogach |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | PiotrGo |
|
||
OT wydzielone z [W140] Impex 600SEL 1992 |
HydePark | majsterus |
|
||
600SEL kilka pytań |
Mercedes S, CL i SEC | impex |
|
|