Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] ABS - pali się kontrolka



97 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   PanRossa


  • Postów: 17
  • Na forum od: 27 gru 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 kwietnia 2015 - 11:38

Wiem że ta informacja będzie już zbędna , ale podzielę się tym czego niejako doświadczyłem . Po włożeniu na tylną oś opon 225/50/17 , na przednią oś 195/65/15 (oryginalne) i dłużej jeździe zapala się kontrolka ABS . Jestem niemal pewny na 100% że jest to wina dość znacznej różnicy wielkości i szerokości kół między tylną a przednią osią . Gdyż zaczęło się to dziać zaraz po założeniu nowych felg na tył .



#32 Offline   Kasper


  • Postów: 20
  • Na forum od: 13 cze 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lipca 2015 - 15:49

A u mnie kontrolka ABS włącza się po przejechaniu kilkunastu metrów, jak wyłączę stacyjkę i włączę znowu, kontrolka już się nie zapala. Pedał odbija z reguły przy wolnym dojeżdżaniu np. do świateł na równej drodze (ale nie zawsze). Opony wszystkie takie same. Myślicie że to również może być wina czujników??

#33 Offline   zabamix


  • Postów: 1 265
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 09 lipca 2015 - 16:17

jak masz radio a wejściem AUX to podepnij kabel a czujnik ABS podłącz do białej wtyczki (czinczy) i zakręć kołem.
w radiu powinno być słychać pracujący czujnik, jeżeli nic niema, albo są trzeszczenia to znajdziesz winnego

#34 Offline   Kasper


  • Postów: 20
  • Na forum od: 13 cze 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lipca 2015 - 16:36

Radio mam stare oryginalne becker bez aux niestety a może stety :)

#35 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 09 lipca 2015 - 18:24

Zdemontuj piastę, oczyść wieniec i czujnik z brudu i opiłków.

#36 Offline   Kasper


  • Postów: 20
  • Na forum od: 13 cze 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lipca 2015 - 18:36

Czyli jednak czujniki trzeba sprawdzić. Dziękuję!

#37 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 05 listopada 2015 - 22:14

Witam szanowne grono po raz wtóry.
Pacjent: S124 300TDT czyli kombi w dieslu z turbiną i ASD na dokładkę
Choroba: Po odpaleniu silnika na stałe zapala sie kontrolka ABS.
Podjęte próby leczenia:
- sprawdzony i zamieniony z innym srebrny przekaźnik
- sprawdzone i wymienione z innymi przekaźniki w pompie ABS
- sprawdzone styki przy "komputerze ABS" , sam " komputer" ponoć nigdy się nie psuje
- oczyszczone przednie czujniki
- sprawdzona oporność przednich czujników ( oba idealnie 1kohm)
- ostatnia rzecz jaką zrobiłem na razie to sprawdzenie oporności tylnego czujnika i tu pojawiło się złowieszcze -0
Jakies opinie, sugestie co dalej robić?

#38 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 listopada 2015 - 08:44

Jeśli po odpaleniu od razu zapala się kontrolka, to nie jest to spowodowane uszkodzeniem czujników.
Uszkodzenia czujników wychodzą dopiero w ruchu, czyli musisz ruszyć i przejechać kilka metrów z odpowiednią prędkością ( bodajże powyżej 7 km/h ).

#39 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 06 listopada 2015 - 11:33

Miałem podobną sytuacje, u mnie zapalała się albo od razu albo po czasie. Wszystko sprawdziłem i nic, problem ustąpił sam po wymienieniu (na skutek uszkodzenia) płytki diodowej alternatora.
Dlatego skontroluj sobie układ ładowania, najprościej podmienić alternator na jakiś inny w 100% sprawny.

#40 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 06 listopada 2015 - 17:59

Czujniki bym olał bo to wychodzi dopiero po ruszeniu... Sprawdź dokładnie kable czy nie są gdzieś uszkodzone bo jak już wszystko popodmieniałeś to tylko wg mnie wiązki by zostały








Podobne tematy Zwiń