Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] jak odpowietrzyc układ paliwowy w E 300D


40 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 listopada 2009 - 12:42

bandit1300 napisał:

Czyli w 300D nie ma możliwości ręcznego dopompowania paliwa?

Nie. Uklad w naszych autkach sam sie odpowietrza - trzeba krecic rozrusznikiem :pad:



#32 Offline   zeroq


  • Postów: 66
  • Na forum od: 02 lip 2009
  • Miejscowość: Słubice / Szczecin
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW T5, Nissan X-Trail, Pich-up

Napisano 21 stycznia 2010 - 09:25

Skoro mówimy o odpowietrzaniu to powiedzcie mi po co jest ta śruba na filtrze:

Dołączona grafika

zdjęcie nie mojego MB ale bardzo podobnie wygląda, a na filtrze identyczny zawór.

jak przykręcę na maksa do końca to auto się dusi, jak odkręcę tak żeby się nie dusiło to mi się podczas jazdy lekko ropa sączy w innych MB tego nie ma widziałem tylko w takim silniku jak mój.

Mam wrażenie że to jakiś zawór odpowietrzający ale denerwuje mnie że mi kapie ropa z tego

#33 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 21 stycznia 2010 - 12:26

a nie pisze na nim STOP? :roll:
To jest zawór awaryjnego zatrzymywania silnika (tak jest w silnikach wielozaworowych, czyli OM605 i 606, we wcześniejszych jest dźwignia na pompie wtryskowej). Cieknie teraz bo ruszyłeś, a tam po tylu latach masz już sparciałe uszczelki. Trzeba wykręcić śrubę z filtra, delikatnie wybić sworzeń blokujący pokrętło i je wykręcić. A następnie albo poszukać nowego oringa albo prowizorycznie uszczelnić, np. taśmą teflonową.

#34 Offline   zeroq


  • Postów: 66
  • Na forum od: 02 lip 2009
  • Miejscowość: Słubice / Szczecin
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW T5, Nissan X-Trail, Pich-up

Napisano 21 stycznia 2010 - 13:12

jest napis jest - a widzisz a ja myślałem że to odpowietrzanie, nie ruszałem po prostu zaczęło cieknąć to zakręciłem - no i się udusił silnik :ok: no to teraz już wiem do czego to służy :)

#35 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 21 stycznia 2010 - 13:22

zeroq, Odkręć pokrętło maksymalnie do oporu i powinno się uszczelnić.

#36 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 stycznia 2010 - 13:59

Cytat

Nie. Uklad w naszych autkach sam sie odpowietrza - trzeba krecic rozrusznikiem
Ewentualnie żeby zrobić to szybciej można odkręcić przewód wtryskowy od jednego wtryskiwacza.

#37 Offline   Blues_M07


  • Postów: 66
  • Na forum od: 26 lis 2009
  • Miejscowość: SGL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 200D EX
  • Trzeci Mercedes:W123 240D EX,W124E300D24V EX
  • Inne auto:Mitsubishi Pajero I 2,5TDI

Napisano 21 stycznia 2010 - 15:50

Ja też robiłem ten zawór,pokrętło.Rozszczelniło się i ropka kapała,zapowietrzał się.Rozebrałem to jak napisał kolega wyżej ,no i się okazało ,że oring cały sparciały! Dorobiłem na szybko nowy z kawałka oryginalnego przewodu przelewowego z :ok:, poskładałem,zakręciłem do filtra i już prawie rok spokój :mrgreen:

#38 Offline   zeroq


  • Postów: 66
  • Na forum od: 02 lip 2009
  • Miejscowość: Słubice / Szczecin
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW T5, Nissan X-Trail, Pich-up

Napisano 22 stycznia 2010 - 07:31

Dzięki chłopaki za pomoc w weekend się z tym pobawię :zeby:

#39 Offline   Marko


  • Postów: 4
  • Na forum od: 13 gru 2012
  • Miejscowość: Żywiec
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 grudnia 2012 - 15:28

Witam. Mam problem z odpaleniem mojego Mercedesa w 124 300d automat. Doszedłem do tego ze pompka zasilajaca podaje paliwa na pompe wtryskowa i na tym sie konczy gdyz pompa wtryskowa nie podaje paliwa na wtryski. pytanko do was co moglo sie stac??

#40 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 grudnia 2012 - 20:18

Zaobserwuj dźwignię awaryjnego zatrzymania silnika(stop przy pompie wtryskowej) czy nie opadła.








Podobne tematy Zwiń