Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] KE-Jetronic Błąd 80% - czujnik temperatury zasysanego powietrza


30 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   tatarak


  • Postów: 23
  • Na forum od: 16 wrz 2019
  • Miejscowość: Legionowo
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 300SE
  • Trzeci Mercedes:W116 350SEL
  • Inne auto:Dodge

Napisano 24 września 2019 - 05:31

Panowie ustawiamy potencjometr na 0,7 ale i tak ta wartość po regulacji wypełnienia potrafi się zmienić.np na 0.8-0,9 i wtedy wypełnienie stoi w miejscu na 80%.Ważne aby srebrny przekaźnik i sonda były sprawne i wtedy po rozgrzaniu silnika regulujemy.



#22 Offline   Marian15


  • Postów: 83
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 24 września 2019 - 13:18

Ale czy przy źle ustawionej srubie w kominie wypełnienie nie powinno chociaż oscylować w okolicach tego 80%? A ono stoi, sztywno i pokazuje jakby błąd.

#23 Offline   tatarak


  • Postów: 23
  • Na forum od: 16 wrz 2019
  • Miejscowość: Legionowo
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 300SE
  • Trzeci Mercedes:W116 350SEL
  • Inne auto:Dodge

Napisano 12 października 2019 - 09:29

Przy gnieździe diagnostycznym masz gniazdo sondy sprawdź czy działa moze tracić kontakt i wybłyskaj błedy bedzie Ci łatwiej

#24 Offline   Marian15


  • Postów: 83
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 13 października 2019 - 14:17

U mnie nie ma gniazda do błyskania, starszy typ kejeta. Sonda bankowo styka, bo na zimnym jest ok. 50%, a jak sie rozgrzeje to juz nie, a przed wymiana sondy caly czas stalo na 50%. Czyli sonda była walnięta, a teraz jest ok. Ale i tak nie oscyluje .. :/

#25 Offline   tatarak


  • Postów: 23
  • Na forum od: 16 wrz 2019
  • Miejscowość: Legionowo
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 300SE
  • Trzeci Mercedes:W116 350SEL
  • Inne auto:Dodge

Napisano 15 października 2019 - 08:03

50% wypełnienia? czy czego .Jakie napiecie masz na kablu sygnałowym sondy względem masy pojazdu .Powinno wynosić ok 0,5v

#26 Offline   Marian15


  • Postów: 83
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 18 października 2019 - 17:24

Wypełnienia oczywiście. Na przewodzie sygnałowym sondy względem masy jest 0,49 V, więc dobrze.

#27 Offline   tatarak


  • Postów: 23
  • Na forum od: 16 wrz 2019
  • Miejscowość: Legionowo
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 300SE
  • Trzeci Mercedes:W116 350SEL
  • Inne auto:Dodge

Napisano 23 października 2019 - 06:00

A może problem leży w sterowniku silnika .Wczoraj w M103 kolejny raz ustawiałem potencjometr i wypełnienie bo tez potrafi zawiesić się na 80% wypełnienia jak ustawiłem potencjometr na 0,7 to z poczatku było wszystko ok a po rozgrzaniu już dupa.Przestawiłem potencjometr na 0.6V po kreceniu śruba w kominku i ustawieniu wypełnienia podniosło sie prawie do 0,7.Wypełnienie ładnie oscyluje ale wnerwiające były drgania jakby wypadania zapłonu wytargałem na stół sterownik rozkreciłem gada szczotką druciana o cienkich drutach wyczysciłem ciemną płytkę leciałem po całości ze złości,założyłem do auta i tadam silnik chodzi o wiele lepiej .Jeśli czujnik temperatury powietrza zasysanego nie jest wpięty w rurę i filtr nie siedzi na gardzieli to wypełnienie stoi na 80%.

#28 Offline   Marian15


  • Postów: 83
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 23 października 2019 - 09:15

Hmm, objawy podobne, jak piszesz. Z tym, że sterownik podmieniałem, na obu to samo... sprobuje go rozebrac i poczyscic. Potencjometr ustawiony, srubą w komninku nie kreciłem, bo nie mam analizatora spalin, nie chce namieszać...

#29 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 23 października 2019 - 09:49

Wyświetl postUżytkownik tatarak dnia 23 października 2019 - 06:00 napisał

Jeśli czujnik temperatury powietrza zasysanego nie jest wpięty w rurę i filtr nie siedzi na gardzieli to wypełnienie stoi na 80%
Nieprawda, czujnik musi być tylko zapięty na wtyczce, nie trzeba mieć założonego filtra

Jedź Marian na stację kontroli i podepnijcie go pod analizator, wtedy ustaw CO- tylko ten parametr Cię interesuje. Potem dopiero sprawdź potencjometr i ewentualnie przestaw. Wtedy błąd powinien zniknąć.

#30 Offline   Marian15


  • Postów: 83
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 23 października 2019 - 19:30

Tak zrobię, wcześniej jeszcze spróbuję ogarnąć ten akumulator paliwa lub rozdzielacz.








Podobne tematy Zwiń