Panowie ustawiamy potencjometr na 0,7 ale i tak ta wartość po regulacji wypełnienia potrafi się zmienić.np na 0.8-0,9 i wtedy wypełnienie stoi w miejscu na 80%.Ważne aby srebrny przekaźnik i sonda były sprawne i wtedy po rozgrzaniu silnika regulujemy.
0
[w201/w124] KE-Jetronic Błąd 80% - czujnik temperatury zasysanego powietrza
Rozpoczęty przez PAWDEM, lut 12 2016 10:08
30 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 24 września 2019 - 05:31
#22
Napisano 24 września 2019 - 13:18
Ale czy przy źle ustawionej srubie w kominie wypełnienie nie powinno chociaż oscylować w okolicach tego 80%? A ono stoi, sztywno i pokazuje jakby błąd.
#23
Napisano 12 października 2019 - 09:29
Przy gnieździe diagnostycznym masz gniazdo sondy sprawdź czy działa moze tracić kontakt i wybłyskaj błedy bedzie Ci łatwiej
#24
Napisano 13 października 2019 - 14:17
U mnie nie ma gniazda do błyskania, starszy typ kejeta. Sonda bankowo styka, bo na zimnym jest ok. 50%, a jak sie rozgrzeje to juz nie, a przed wymiana sondy caly czas stalo na 50%. Czyli sonda była walnięta, a teraz jest ok. Ale i tak nie oscyluje ..
#25
Napisano 15 października 2019 - 08:03
50% wypełnienia? czy czego .Jakie napiecie masz na kablu sygnałowym sondy względem masy pojazdu .Powinno wynosić ok 0,5v
#26
Napisano 18 października 2019 - 17:24
Wypełnienia oczywiście. Na przewodzie sygnałowym sondy względem masy jest 0,49 V, więc dobrze.
#27
Napisano 23 października 2019 - 06:00
A może problem leży w sterowniku silnika .Wczoraj w M103 kolejny raz ustawiałem potencjometr i wypełnienie bo tez potrafi zawiesić się na 80% wypełnienia jak ustawiłem potencjometr na 0,7 to z poczatku było wszystko ok a po rozgrzaniu już dupa.Przestawiłem potencjometr na 0.6V po kreceniu śruba w kominku i ustawieniu wypełnienia podniosło sie prawie do 0,7.Wypełnienie ładnie oscyluje ale wnerwiające były drgania jakby wypadania zapłonu wytargałem na stół sterownik rozkreciłem gada szczotką druciana o cienkich drutach wyczysciłem ciemną płytkę leciałem po całości ze złości,założyłem do auta i tadam silnik chodzi o wiele lepiej .Jeśli czujnik temperatury powietrza zasysanego nie jest wpięty w rurę i filtr nie siedzi na gardzieli to wypełnienie stoi na 80%.
#28
Napisano 23 października 2019 - 09:15
Hmm, objawy podobne, jak piszesz. Z tym, że sterownik podmieniałem, na obu to samo... sprobuje go rozebrac i poczyscic. Potencjometr ustawiony, srubą w komninku nie kreciłem, bo nie mam analizatora spalin, nie chce namieszać...
#29
Napisano 23 października 2019 - 09:49
Użytkownik tatarak dnia 23 października 2019 - 06:00 napisał
Jeśli czujnik temperatury powietrza zasysanego nie jest wpięty w rurę i filtr nie siedzi na gardzieli to wypełnienie stoi na 80%
Jedź Marian na stację kontroli i podepnijcie go pod analizator, wtedy ustaw CO- tylko ten parametr Cię interesuje. Potem dopiero sprawdź potencjometr i ewentualnie przestaw. Wtedy błąd powinien zniknąć.
#30
Napisano 23 października 2019 - 19:30
Tak zrobię, wcześniej jeszcze spróbuję ogarnąć ten akumulator paliwa lub rozdzielacz.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] dokładanie instalacji temperatury zewnętrznej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[w124] wskazówka temperatury cieczy się nie podnosi |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[w201] ASD - błąd, kod 8 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub |
|
||
[W201] Czujnik temperatury płynu chłodzącego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
||
[W201] czujnik załączający wentylator |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
|