Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Diesel - szarpanie podczas jazdy i zmiany biegów.



145 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 26 września 2007 - 18:33

Widziałem takie 200D w którym luz był na czym tylko być może bo auto kompletnie zaniedbane a żabki nie było.
Problem leży w pompie, przynajmniej tamto auto zostało u pompiarza naprawione. Dobry fachowiec będzie wiedział (tzw przyspieszacz wtrysku). Luzy tylko uwidoczniają tylko to uszkodzenie pompy.



#22 Offline   wyrzyk13


  • Postów: 5
  • Na forum od: 05 lip 2007
  • Miejscowość: Olsztyn

Napisano 26 września 2007 - 19:07

Ukaniu - ale to już trzeba fachmana od pomp wtryskowych, co? Samemu to tam się nie da podłubać?
No i ile taka przyjemność może kosztować?

EDIT: Wysłany: Wczoraj 8:42

tak myślę, że pompę wtryskową jako winowajcę bym wykluczył, bo gdy zejmuję nogę z gazu (gwałtownie) to takie szarpanie też występuje.
Amortyzatorek na ciegle gazu mam sprawny.

MOD: Scalono posty.

#23 Offline   adamo64


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 lip 2007
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 września 2007 - 20:12

Kolego wyrzyk13 a czy Ty w swojej Mercedes masz może koło dwumasowe ?
Ja mam i wg wszelkich znaków na niebie i ziemi to jest to.Sprawdx to koło zamachowe w EPC i daj znać. :roll:

#24 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 września 2007 - 01:37

wyrzyk13 napisał:

Ukaniu - ale to już trzeba fachmana od pomp wtryskowych, co?
Do wymiany przyspieszacza wtrysku nie trzeba... Umieszczony jest z tyłu koła zębatego napędu pompy jako jedna część... Odkręcasz vacuum pompę i go widzisz - to własnie koło pompy z falą napędzającą vacuum pompę... Potem ustawiasz silnik na znaki (pod pokrywą zaworów na kołnierzu koła rozrządu i na wale znak OT)... Blokujesz pompę wtryskową przez wykręcenie z boku śruby i wkręcenie tam śruby naciętej, aby złapała za garbik na wałku pompy. Dalej:
1. Wykręcasz napinacz łańcucha,
2. Związujesz koło rozrządu z łańcuchem np. samozaciskowymi opaskami plastikowymi, żeby nie zmieniły wzajemnego położenia...
3. Luzujesz śrubę mocującą koło pompy (LEWY GWINT) - blokuj za śrubę na wale korbowym :czujnik:
4. Zdejmujesz koło z wałka rozrządu, żeby uzyskać luz do zdjęcia łańcucha z koła pompy, tylko dbaj przy tym aby łańcuch nie zsuwał się zanadto do miski, bo może przeskoczyć na kole wału... najlepiej przy pompie wtryskowej go jakoś podwiązać - lekko naprężyć...
5. Zdejmujesz łańcuch z koła pompy,i zmieniasz to koło właśnie...
6. Montujesz do kupy w odwrotnej kolejności...
7. PO wszystkim sprawdzasz jeszcze raz czy znaki na wałku rozrządu, na wale korbowym i garbik na wałku pompy są właściwie ustalone i odpalasz auto...

#25 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 28 września 2007 - 09:59

wyrzyk13 napisał:

tak myślę, że pompę wtryskową jako winowajcę bym wykluczył, bo gdy zejmuję nogę z gazu (gwałtownie) to takie szarpanie też występuje.
Amortyzatorek na ciegle gazu mam sprawny.
to o niczym nie świadczy, bynajmniej o sprawności pompy. Gdybyś wyłączył zasilanie silnika i w ten sposób hamował ...
W 200D ZTCW nie występuje koło dwumasowe.
-> Adamo jak Ty będziesz tak rozmyślał na tym kołem to osiwiejesz weź że i zobacz ! :-P, ja od czasu Twojego pierwszego postu o kłopocie wyciągał i wkładał bym skrzynkę już z 10 razy :czujnik:

#26 Offline   adamo64


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 lip 2007
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 września 2007 - 15:31

Ukaniu -przyjadę do Ciebie i wyjmiemy,a tak na serio to trochę jest z tym roboty i w dodatku sprzegło nowe (dwumasowe).Tak więc fundusze nie pozwalają mi tam zaglądać. :czujnik:

#27 Offline   lancer


  • Postów: 9
  • Na forum od: 20 kwi 2008
  • Miejscowość: Siedlce

Napisano 27 kwietnia 2008 - 13:27

ja już sobie z tym dam spokój wymieniłem wszystko nowe całe sprzegło nowe amortyzatory na wale nowa pompa i siłownik sprzęgła ten mały amortyzatorek też jest nowy a dalej szarpie ale tylko przy ruszaniu nasila mu się jak ruszasz z max skręconymi kołami

#28 Offline   adamo64


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 lip 2007
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 kwietnia 2008 - 15:02

Kolego : dwumasa :hooray:

#29 Offline   lancer


  • Postów: 9
  • Na forum od: 20 kwi 2008
  • Miejscowość: Siedlce

Napisano 27 kwietnia 2008 - 16:37

u mnie nie ma koła dwumasowego,..... podobno :hooray:

#30 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 27 kwietnia 2008 - 18:18

lancer, wymieniałeś osobiście, czy tez zleciłeś mechanikowi?








Podobne tematy Zwiń