Skocz do zawartości




- - - - -

[w124/w201] Wymiana oringów przy pompie wtryskowej.



143 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   czarnylotos


  • Postów: 143
  • Na forum od: 09 mar 2010
  • Miejscowość: WZ
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E38 728,735,Iveco

Napisano 10 lutego 2014 - 19:28

Czy próba odpalenia silnika na nieprzykręconych przewodach do wtrysków pomoże w odpowietrzeniu pompy? Pompa powinna mieć dożo lżej.

Użytkownik czarnylotos edytował ten post 10 lutego 2014 - 19:30




#62 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lutego 2014 - 19:37

Nie pompa się zapowietrza, a przewody wtrysków. Jak chcesz pomóc to lepiej nie dokręcać przewodów przy wtryskach, aż zacznie się lać ropa, ewentualnie leciutko pomóc plakiem w dolot. Przy w miarę sprawnym akumulatorze składa się wszystko na gotowo i kręci normalnie.

#63 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 10 lutego 2014 - 20:31

składaj na gotowo, nie zapomnij zalać filtra, Plaka w dolot i jazda

#64 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 10 lutego 2014 - 21:14

Gaz w podłogę i kręć, samo się odpowietrzy.

#65 Offline   czarnylotos


  • Postów: 143
  • Na forum od: 09 mar 2010
  • Miejscowość: WZ
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E38 728,735,Iveco

Napisano 11 lutego 2014 - 08:27

Czyli kombinuję prawidłowo. Mam turbo, klucz home made z podkładek zabezpieczających. Musiałem zdjąć kolektor. Filtra nie muszę zalewać bo go nie ruszałem, a plak to nie wiem czy ma sens, musiałbym zapodać go do filtra powietrza a potem jest długa droga do głowicy przez turbo.
I jeszcze jedna sprawa. Na niektórych sekcjach miałem żółte kropeczki, tak jakby ktoś zaznaczył położenie- ilość obrotów dokręcania. Uszczelki gumowe te oringi były tam założone nie w tą szczelinę nad gwintem a po prostu na gwint tak 1 mm pod szczeliną. Wszystkie oringi w przekroju są płaskie a nie okrągłe.
Wymieniłem również sprężynki, ale chyba bez potrzeby, miały idealnie tą samą długość, ilość zwojów. Teraz zostały do wymiany przelewy i uszczelki dolotu, poskładać do kupy i jazda... Może spalanie spadnie z 12-15-tu na 8-10
A i jeszcze z tym kręceniem jest ciekawostka. Po ok. 3 sek rozrusznik się rozłącza, trzeba cofnąć kluczyk i od nowa.

Użytkownik czarnylotos edytował ten post 11 lutego 2014 - 08:31


#66 Offline   Szkielek


  • Postów: 10
  • Na forum od: 01 lip 2014
  • Miejscowość: Brzeg/Opole
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat 1.9 TDI 130KM

Napisano 01 lipca 2014 - 11:44

witam, a ja odświeże temat, u mnie cieknie na pierwszeym cylindrze, zapowietrza sie i trzeba krecic, juz zamowilem oringi i miedziane uszczelki, ale kolega mi powiedział że dokręcając ustawia sie dawke paliwa, czy to prawda? czy poprostu mam wymienić oring i podkładke i dokręcic ile sie da. albo kluczem dynamometrycznym( tylko nie wiem z jaka siła). prosze o jakieś wskazówki. jutro albo pojutrze zabieram sie do wymiany. pozdrawiam serdecznie.

#67 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 01 lipca 2014 - 12:56

Wyświetl postUżytkownik Szkielek dnia 01 lipca 2014 - 11:44 napisał

ale kolega mi powiedział że dokręcając ustawia sie dawke paliwa

Nie ustawia się dawki chyba że wyjmujesz całą sekcję tłoczącą. Po prostu wymień i dokręć ale nie za mocno ;P

#68 Offline   Szkielek


  • Postów: 10
  • Na forum od: 01 lip 2014
  • Miejscowość: Brzeg/Opole
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat 1.9 TDI 130KM

Napisano 02 lipca 2014 - 14:54

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 01 lipca 2014 - 12:56 napisał

Nie ustawia się dawki chyba że wyjmujesz całą sekcję tłoczącą. Po prostu wymień i dokręć ale nie za mocno ;P
i tak, wymienione gumki i podkładki, efekt taki że chodzi gówniano i zaczoł mi kopcić czego przed wymianą nie było. ale mój nadgorliwy kolega przy wykręceniu pierwszego krućca na pierwszym cylindrze wyciągnoł wszystko ze środka sekcji, opieprzyłem go ale już było po. czy mógł coś żle wsadzić z powrotem i dlatego kuleje na jeden baniak? jestem taki wkó....iony że masakra, moja lala nie ładnie chodzi a miało być lepiej. pomocy.

#69 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 02 lipca 2014 - 16:37

Jak wyjął i włożył sprężynkę i grzybek to nic, to zawór tłoczny i nic się nie rozreguluje. A chodzi kulawo dla tego bo zapowietrzony, po tej operacji musi nieco czasu minąć i pojeździć.

#70 Offline   Szkielek


  • Postów: 10
  • Na forum od: 01 lip 2014
  • Miejscowość: Brzeg/Opole
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat 1.9 TDI 130KM

Napisano 02 lipca 2014 - 16:51

chodził dobrą godzine, wyjoł sprężyne i to co się udałe ze środka. jakiś tłoczek i coś tam jeszcze. troche mnie zainteresowało to że na pierwszym i piątym brudna ropa wyciekjła po rozkręceniu, a na środkowych nie. czyli powiadasz że tak ma być i nic nie ruszac? bo nie wiem . czy go przegonić czy co. troche już jeżdziłem dzisiaj, jakieś 10 kilometrów i z godzine pracował. sam nie wiem co robić. nie stać mnie na pompiarza itp, a silnik chodzi i nawet wygląda jak nowy, wszystko piękne czysciutkie blok cały czarny nie pordzewiały nawet, jak by kto ś go pomalował. ani dymka nie puszczał tylko zapowietrzał sie i na pierwszym cylindrze właśnie ciekło. . poczekam do jutra, jak nie to rozbiore jeszcze raz i zerkne. dziekuje za odpowiedz. jak nic sie nie zmieni to bede szukal porad dalej. pozdrawiam








Podobne tematy Zwiń