Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Stacyjka w dieselu - kluczyk nie wyłącza silnika



115 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   lemmar


  • Postów: 29
  • Na forum od: 02 kwi 2007

Napisano 02 kwietnia 2007 - 11:10

Witam od jakiegoś czasu mam problem z gaszeniem silnika w Mercedesie W 124 Diesel 2500 85r. Silnik nie gaśnie po przekręceniu kluczyka i muszę gasić biegiem. Przy silniku jest taki zawór ( nie wiem jak to się dokładnie nazywa ) z taką malutką dźwignią. Po przekręceniu kluczyka i opuszczeniu tej dźwigienki silnik mi gaśnie. Ma ktoś może jakiś schemat instalacji lub wie gdzie zajrzeć ??

Pozdrawiam!

MOD: zmieniono tytuł



#2 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 kwietnia 2007 - 11:36

lemmar, podejrzewam 2 opcje. jedna z nich to padniety "gaszak" na pompie wtryskowej. Jest to taki grzybek do ktorego dochodza przewody podcisnienia. Druga opcja to spadniecie/wypiecie przewodu podcisnienia na drodze stacyjka<--->gaszak. Musisz sprawdzic polaczenia przewodow cisnieniowych przy stacyjce, przy regulatorze swiatel oraz przy gaszaku. Aaaa dochodzi jeszcze jedna opcja-zapchany "trojnik" na przewodach podcinienia. Musisz zanurkowac pod maske i to wszystko dokladnie obejrzec.

#3 Offline   lemmar


  • Postów: 29
  • Na forum od: 02 kwi 2007

Napisano 02 kwietnia 2007 - 12:14

Właśnie zapomniałem napisać. jedna z rurek które wychodzą z wnętrza pod maskę jest niepodłączona do niczego. Szukałem kiedyś ale jest tyle tam przewodów że niczego sie nie dopatrzyłem ale chyba bez rozebrania kokpitu sie nie obejdzie. A regulacja świateł też nie działa więc pewnie to jest przyczyna.

#4 Offline   magik


  • Postów: 853
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 kwietnia 2007 - 12:46

Jak chcesz sprawdzic czy gaszenie podcisnieniem dziala (czy gaszak dziala i czy pompa daje podcisnienie) to wez na krotko przewod z pompy podcisnienia podlacz do gaszaka na zapalonym silniku. Jezeli silnik zgasnie to napewno cos masz rozlaczone w ukladzie podcisnienia.

#5 Offline   Sempo


  • Postów: 30
  • Na forum od: 26 sty 2007
  • Miejscowość: Morzęcin Mały

Napisano 02 kwietnia 2007 - 14:10

Piszesz, że od jakiegoś czasu Ci nie gaśnie, a czy wcześniej gasił jak te rurki nie były podłączone?Bo jeśli tak to są 2 opcje do zrobienia, jeśli nie działa Ci regulacja świateł, centralny zamek, hamulec jest twardy jak kamień to do roboty masz pompę podciśnienia, która kosztuje używka ok 150zł nowa italiana ok 400zł, ale często przyczyną jest zużyta mębranka w tej pompie koszt ok 35zł za italiane. 2 opcja jest taka, że jeśli centralny i hamulce działają to jest do roboty właśnie ten gasza, który nazywa się przepona koszt ok 100zł.

#6 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 kwietnia 2007 - 14:46

Sempo, centralny nie ma tu nic do rzeczy. Do ukladu podcisnienia centralnego zamka jest osobna pompka.

#7 Offline   lemmar


  • Postów: 29
  • Na forum od: 02 kwi 2007

Napisano 02 kwietnia 2007 - 16:39

Sempo napisał:

Piszesz, że od jakiegoś czasu Ci nie gaśnie...

Silnik nie gaśnie już od kilku miesięcy a rurkę zauważyłem ze dwa tygodnie temu jak się zacząłem do tego zabierać, więc nie wiem czy jak gasł to ta rurka też była wyjęta. Centralnego zamka nie ma na wyposażeniu a hamulec jest ok. Przypomniało mi się że kiedyś przeciągałem nowe przewody do głośników i to po tym mi te gaszenie przestało działać więc może wyciągnąłem tą rurkę co jest niepodłączona do niczego.

Gdzie znajduje się ta pompa podciśnienia żeby spiąć na krótko tak jak wspomniał kolega wyżej. Może w ten sposób sprawdzę ten gaszak?

#8 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 kwietnia 2007 - 17:27

lemmar, centralny zamek jest napewno na wysposazeniu. Widać u cibie po prostu on nie dziala albo spalila sie pompka od centralnego. A vacum-pompa(nie wiem jak sie pisze) znajduje sie z "przodu" silnika tam gdzie masz pasek klinowy. Napewno ja zauwazysz bo wychodza z niej gumowe przewody.

#9 Offline   lemmar


  • Postów: 29
  • Na forum od: 02 kwi 2007

Napisano 02 kwietnia 2007 - 18:03

A macie może schemat całego układu podciśnienia?? Pompę znalazłem i wychodzi z niej jeden gruby przewód chyba do hamulców i jeden cienki wężyk. Nie wiem tylko jakie powinno być ciśnienie w tym cienkim ale nic nie było czuć ani słychać dmuchania ale za to słychać syczenie przy regulatorze świateł. W każdym razie przydał by się jakiś schemat żeby to wszystko przejrzeć bo wydaje mi się że ktoś przy tym wcześniej grzebał.

Pozdrawiam

#10 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 kwietnia 2007 - 18:05

lemmar, skoro piszesz ze slychac syczenie przy regulatorze swiatel to pompa dziala. Poczekaj moze ktos zarzuci schemat








Podobne tematy Zwiń