Mam klime oryginalną, chyba półautomat (trzy guziki po środku, i środkowy EC) zamieniłem przewody od nagrzewnicy za akumulatorem i juz jest dobrze. Mam jeszcze jedną prośbę, czy ma ktoś kompletny schemat tego układu podciśnienia? Byłbym wdzięczny.
Jak włączę klime to nie działa mi przycisk (Świerzego powietrza, przewietrzania) w takim sensie ze "cyka" ten zawór za poduszką pasażera, ale nie otwiera sie klapa. Przy wyłączonej kilmie działa normalnie. Czy to jest związane z tym że klima osobno tym steruje?
6
77 odpowiedzi w tym temacie
#31
Napisano 22 sierpnia 2010 - 12:34
#32
Napisano 23 sierpnia 2010 - 08:34
Za poduszką pasażera masz tylko pompkę do czujnika temperatur z tego co się orientuję. Chyba nie ma tam żadnego zaworu
#33
Napisano 23 sierpnia 2010 - 09:15
Coś tam takiego jest. Działa to tak że jak jest mocno goraco w aucie to nawet przy zwykłej klimie (nie przyciskowej) z nawiewów leci silny strumien powietrza. W pewnym momencie jak jest juz przyjemnie chłodno, za poduszką pasażera słychać takie "pyk" i siła nawiewu znacznie spada-wentylator nawiewu chodzi cały czas tak samo, powiedzmy na I biegu. Najprawdopodobniej otwiera, czy zamyka się tam jakaś klapka ale jaka jest jej funkcja to nie mam pojęcia.
#34
Napisano 23 sierpnia 2010 - 20:21
Panowie a wie ktoś na jakiej zasadzie działa ten czujnik przy przycisku otwierania szyberdachu? szukałem na EPC i jest tylko ilustracja i nie moge dojść gdzie on dochodzi i jak działa. Może to z nim jest coś związane? Pomoże ktoś?
#35
Napisano 23 sierpnia 2010 - 21:27
Czujnik działa w ten sposób że zasysa powietrze z kabiny. Powinien tam być podłączony gumowy wężyk który prowadzi do pompki znajdującej się za schowkiem bądź poduszką pasażera. Głównym zadaniem tej pompki jak już wcześniej wspomniałem jest zassanie powietrza w celu zbadania temperatury i szybkiej reakcji układu grzewczego. Z tego co mi się wydaje(ale nie jestem pewien) od czujnika i pompki powinny iść jakieś przewody do panelu sterowania klimatyzacją. Ale w tym przypadku nie dam sobie ręki uciąć
#36 Gość__
Napisano 25 sierpnia 2010 - 16:33
Było już o tym czujniku i małej dmuchawie na forum. Bodajże z Gerrim kombinowaliśmy szczegóły -zasadniczo chodzi o wymuszenie obiegu powietrza wokół czujnika temperatury obok lampki, aby odczyty temperatury zeń miały więcej wspólnego ze stanem faktycznym(w "głębi" auta), oraz by wyeliminować zafałszowanie odczytów poprzez zalegające pod sufitem, najcieplejsze powietrze(fizyka raz, dwa -wpływ słońca).
Czyli w zasadzie tak jak strzaly01 piszesz....
Czyli w zasadzie tak jak strzaly01 piszesz....
#37
Napisano 25 sierpnia 2010 - 18:44
Ja sam się trochę rozeznałem w temacie walcząc z moją klimatyzacją. Tylko że u mnie jest problem tego typu że klima jest nie oryginalna. Nie mam też za bardzo czasu żeby z tym dalej walczyć narazie. Ale myślę że w ciągu najbliższych tygodni tez będę dochodził co i jak. Ciekawi mnie tylko czy nie oryginalna pompka wraz z klimą jest w stanie współgrać z oryginalnym panelem od sterowania powietrzem Ale metodom prób i błędów dojdę do tego co i jak.
#38
Napisano 30 listopada 2010 - 14:37
witam wszystkich
u mnie mam inny problem ale podobny zamiast wiać ciepłym powietrzem grzeje ze tak napisze nie zaciepłym, letnim i jest w sumie zimno w aucie muszę siedzieć w kurteczce, nawet jak włączam klimę i tak nie zmienia sytuacji napisze ze latem było ok klima ładnie chłodziła ale jak się zrobiło zimno to i w samochodzie zimno nie wiem za co mam się zabrać proszę o pomoc
pozdrawiam !!!
u mnie mam inny problem ale podobny zamiast wiać ciepłym powietrzem grzeje ze tak napisze nie zaciepłym, letnim i jest w sumie zimno w aucie muszę siedzieć w kurteczce, nawet jak włączam klimę i tak nie zmienia sytuacji napisze ze latem było ok klima ładnie chłodziła ale jak się zrobiło zimno to i w samochodzie zimno nie wiem za co mam się zabrać proszę o pomoc
pozdrawiam !!!
#39
Napisano 01 grudnia 2010 - 11:40
popek123, najpierw sprawdź sobie pompkę cyrkulacyjną i elektrozawory.
#40
Napisano 02 grudnia 2010 - 11:31
witam
wczoraj wlsnie sprawdzilem co i jak z elektrozaworami rozkrecilem je i nie stwierdzilem zadnych zanieczyszczeń ale na rozgzanym silniku przewód który dochodzi do elektrozaworów jest goracy a przewody 2 odchodzace sa zimne sprawdzalem bezpiecznik 7 jest ok wszystkow normie swiatla cofania itp
jeszcze jedna sprawa na liczniki temperatura płynu jest na ok 40 stopni już ze dwa lata mechanik stwierdził ze czujnik temp jest ok i zęby się tym nie przejmował bo go nie zagrzeje silnika również sprawdził temp silnika rozgrzanego było ok 80 stopni nie wiem moze ma to wpływ jakiś
wczoraj wlsnie sprawdzilem co i jak z elektrozaworami rozkrecilem je i nie stwierdzilem zadnych zanieczyszczeń ale na rozgzanym silniku przewód który dochodzi do elektrozaworów jest goracy a przewody 2 odchodzace sa zimne
jeszcze jedna sprawa na liczniki temperatura płynu jest na ok 40 stopni już ze dwa lata mechanik stwierdził ze czujnik temp jest ok i zęby się tym nie przejmował bo go nie zagrzeje silnika również sprawdził temp silnika rozgrzanego było ok 80 stopni nie wiem moze ma to wpływ jakiś
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] brak ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] Problem z regulacją ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gość_Rudkie_ |
|
||
[w201] Uszkodzone pokrętło regulacji temperatury ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WoerGi |
|
||
[W124] Panel ogrzewania - odwrotne działanie |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gumisio |
|
||
M104 2.8 197km ciągłe napięcie na elektrozawór faz rozrządu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | piotrus6282 |
|