Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] 2.0D szarpie do 1500 obrotów


36 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 grudnia 2016 - 22:02

To jest komora spalania wysoka temperatura dziurki są w porządku. Jak wyciagna wtrysk to widać kulkę (zarnik) to może się wypalić. Widać ja po wykreceniu wtrysku i nie trzeba wyciągać forkamer.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Sawyer edytował ten post 08 grudnia 2016 - 09:25




#12 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 grudnia 2016 - 23:10

Osobiście nie widziałem pękniętej czy uszkodzonej komory wstępnej bo tam nie ma co się popsuć. Jakiś tam wpływ na kompresję jest ale gdyby były przedmuchy na pewno byłoby to słychać. Można co prawda zalać obudowy wtrysków wodą i zerknąć czy coś bąbluje na pracującym silniku. Są 3 rozmiary uszczelek pod komorę wstępną (dostępne tylko w ASO) jakby co.
Jeśli mechanik chce zrobić to za darmo to super, zabawy jest z tym co niemiara i potrzebny jeszcze ściągacz udarowy. Ten żarnik to końcówka świecy żarowej którą można ściąć jeśli ktoś nie wykręci świec przed wybijaniem komór. Nie wiedziałem, że w PL są takie darmowe usługi. Wątpię żeby te wspomniane dziurki były zapchane ale faktycznie nagaru powinno być dookoła sporo.
Jeszcze jedno, widziałeś na własne oczy wyczyszczone, wyregulowane wtryski czy tylko o tym usłyszałeś?

Użytkownik Sawyer edytował ten post 08 grudnia 2016 - 09:26


#13 Offline   dzecky1


  • Postów: 28
  • Na forum od: 24 lut 2015
  • Miejscowość: Grudziadz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A4 AVANT 1.9 tdi AHU

Napisano 08 grudnia 2016 - 05:41

Ja place za material, a on robi, takie podejscie jest jak najbardziej fair do klienta... Jak przyjechalem pierwszy raz do niego to mu powiedzialem jasno- ze nie lubie naprawiac metoda prob i bledow, bo w ten sposob cale auto wyremontuje niepotrzebnie a efektow nie bedzie... Zreszta to chyba tak powinno byc no nie? Na piniendzach nie leze zeby sobie robic wszystko bo taki mam kaprys...

Co do wtryskow- nie widzialem ich rozebranych, ale mam fakture na ich czyszczenie i wymiane koncowek.

A co do tych komor, mechanik mowil ze robil to w swojej zony w124 2.5td... Tam lal jeden wtrysk, a w komorze byly przytkane jakies trzy dziurki... Oczywiscie mowie co slyszalem, ale swiadkiem tego nie bylem...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Użytkownik Sawyer edytował ten post 08 grudnia 2016 - 09:29


#14 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 grudnia 2016 - 07:42

Oprócz zarnika świec jest w komorze taka łezka- tak to nazwę- ona poprawia spalanie i ona mi się wypalila.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Sawyer edytował ten post 08 grudnia 2016 - 09:30


#15 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 08 grudnia 2016 - 09:43

Zapeszam, ale takich mechaników którzy mieli 16 mercedesów poznałem 3 i każdy twierdził to samo:
-miał 16 mercedesów
-wszystkie idealne i sam robił
-problem z którym przyjechałeś ostatnio robił u żony
-te auta tak mają
-poprawię to za free, moja pomyłka bo coś mnie zmyliło. I nic nie poprawiał, pudrował z wierzchu.

O kant tyłka ich potłuc. Pracują na oślep i w przelocie, bo mają bardziej intratne rzeczy na tapecie, a w dużą diagnozę i remont nie chcieli się wpakować.

Twoja kompresja gorzej niż kiepska. Ale nowe końcówki wtrysków to dobra rzecz, dobrze by było żeby wyregulował je i ustawił pompę typowo pompiarz.

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 06 grudnia 2016 - 20:30 napisał

Mieli zrobić próbę olejową, wiedział byś czy do remontu góra czy dół.

Użytkownik Sawyer edytował ten post 08 grudnia 2016 - 09:45


#16 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 grudnia 2016 - 10:37

Wyświetl postUżytkownik dzecky1 dnia 08 grudnia 2016 - 05:41 napisał



Co do wtryskow- nie widzialem ich rozebranych, ale mam fakture na ich czyszczenie i wymiane koncowek.



Nie chcę demonizować ale dla mnie tylko przejechane z zewnątrz drucianą szczotką i wstawienie nowych końcówek
Regulacja ciśnienia otwarcia wtrysku to chyba tylko teoretycznie. No i zdarza się, że nawet nowe końcówki sikają lub rozpylają nie aż tak super jak to być powinno. Druga sprawa, że po takiej operacji na początku to jest dramat, hałas i wrażenie że jest gorzej niż było. Warto dolewać oleju do paliwa. Ja lałem mobil full syntetyk do dwusuwów. 300-500km i robi się coraz poprawniej

#17 Offline   dzecky1


  • Postów: 28
  • Na forum od: 24 lut 2015
  • Miejscowość: Grudziadz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A4 AVANT 1.9 tdi AHU

Napisano 08 grudnia 2016 - 12:15

...Dzisiaj bylem u innego mechanika, umowilismy sie na 19.12. Kazal przywoezc auto dzien wczesniej(niedziela) zeby w poniedzialek rano mogl zaczac od prawidlowego pomiaru kompresji, bo twierdzi ze jesli silnik odpala na dotyk nie kopci i nie kuleje po odpaleniu to cos zle chyba poprzednik pomierzyl... Mowi ze go zrobi na 100%, ale najpierw poszuka przyczyny i mi powie co jest nie tak. Tego majstra polecil mi znajomy ze sklepu z czesciami, ktory mowi ze kiedys w latach 80-90 tych ten mechanik robil tylko mercedesy... Zobaczymy jak to bedzie... Na dodatek mam nowy problem, cos mi zaczelo piszczec chyba przy napedzie(nie zalezne od predkosci, na biegu i luzie to samo) jakby jakis pisklak tam siedzial i piszczal albo kot😀 Poprzedni mechanik zmienial mi podpore walu na nowa FEBI ale pisk dopiero sie zaczal po okolo 20km od wymiany.

Ale nie poddam sie, to bedzie najpiekniejsze i najprawniejsze w124 w moim miescie😬


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Użytkownik Sawyer edytował ten post 08 grudnia 2016 - 12:34


#18 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 grudnia 2016 - 17:32

Masz słabą kompresję to ja bym kazał ustawić wtryski na 105 zamiast na 115. Mogl ci ustawić za duże ciśnienie i silnik będzie do 1500obr. źle chodził bo pompa nie wyrabia.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Sawyer edytował ten post 08 grudnia 2016 - 17:48


#19 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 grudnia 2016 - 19:41

Pomiar kompresji na zimnym. Brawo, Uważaj, jak Ci zrobi

#20 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 11 grudnia 2016 - 03:38

Hah dopiero wyjdą kwiatki....wyjdzie że silnik do remontu :mrgreen: może taki jest plan Pana Mechanika.








Podobne tematy Zwiń