Lista czynności jakie przeprowadziłem aby wykluczyć niektóre elementy:
1. Dźwignia tempomatu
ok, na pinach sterownika 3,6,2,4 pojawia się przejście z pinem 1 sterownika po naciśnięciu odpowiednich pozycji dźwigni, także to jest ok.
2. Siłownik
jest na 100% sprawny (zgodnie z tą instrukcją), na pinach sterownika 10 i 7 jest opór 14Ω , po podłączeniu napięcia pobór prądu wynosi ok. 160mA, po zmianie biegunów silnik siłownika kręci w drugą stronę. Sprzęgło siłownika jest Ok, po podłączeniu napięcia na piny 8 i 5 sterownika słychać klik sprzęgła, po zmianie biegunów nie ma kliku (tak ma być). Potencjometr siłownika też jest ok (w skrajnym położeniu ma 2,6kΩ, wartość zmienia się wraz z wychyleniem cięgła)
3. Czujnik prędkości
Wyjąłem go, do pinów 1 i 2 odpowiednio podłączyłem napięcie i pod pin wyjściowy i masę podłączyłem diodę. Jak przejadę magnesem pod czujnikiem dioda mruga. Podłączyłem też na stałe diodę pod sygnał prędkości w radiu (jest przejście między pinem od czujnika prędkości od radia a pinem 11 we wtyczce sterownika tempomatu). Dioda przy ruszaniu mruga, a potem częstotliwość wraz ze wzrostem prędkości wzrasta tak, że dioda świeci się ciągle.
4. Sterownik
Przelutowałem kondensatory elektrolityczne (w sumie 6szt.), stare trzymały pojemność.
Kupiłem drugi sterownik o takim samym numerze, po obudowie widać, że nigdy nie był rozbierany. Kostkę kodującą przełożyłem ze swojego sterownika i dalej cisza. Zasilanie sterownika jest: na pinie 1 sterownika pojawia się +12V po przekręceniu kluczyka. Masa w pinie 12 też jest.
5. Czujnik stopu
Na pinie 8 sterownika względem masy pojazdu jest 0V, po naciśnięciu pedału hamulca (kluczyk przekręcony) na pinie tym pojawia się +12V, stop też świeci normalnie. Po tym wnioskuję, że włącznik jest ok.
Na koniec jeszcze schemat, na którym bazuję:
Użytkownik Dziku edytował ten post 08 stycznia 2013 - 21:02