Skocz do zawartości




- - - - -

[M102] Problemy z gaźnikiem



61 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   GrzechuW124


  • Postów: 19
  • Na forum od: 17 sty 2017
  • Miejscowość: Nysa
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 stycznia 2017 - 13:48

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 19 stycznia 2017 - 13:36 napisał

http://avtochast.ru/...;smodel=102.924

Zobacz czy to jest pozycja nr 38. A2015455128

Wyglada jak by bylo to. Mam ta pozycje podac w sklepie. Czy jest jakas nazwa na nasze ? Wyglada identycznie trzymaja to dwie sruby



#52 Offline   minimiszka


  • Postów: 3
  • Na forum od: 23 lis 2017
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Opel Omega 2.0

Napisano 05 grudnia 2017 - 18:27

,

#53 Offline   Kolbi


  • Postów: 21
  • Na forum od: 02 sie 2019
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 lutego 2020 - 18:10

Witam jestem szczęśliwym posiadaczem mercedesa w201 z silnikiem 2.0 105 km, na gaźniku pierburg 2ee. Od pewnego czasu borykam sie z pewnym problemem a mianowicie samochód ma założoną instalacje lpg na której chodzi świetnie, lecz jazda na benzynie to prawdziwa udręka auto podczas dodania gazu wkręca sie do ok. 3000 obrotów (brak obrotościomierza) po czym zaczyna go dławić i ksztusić (moment w którym chce wbić wyższy bieg bo samochód ma automatyczną skrzynie biegów) po odpuszczeniu gazu zmienia bieg i jedzie ok na zablokowanej pozycji na 3 biegu auto na wysokich obrotach zaczyna sie krztusić jedynje poprawa jakość jazdy następuje gdy bardzo energicznie chcę ruszyć albo gdy dodaję gaz do oporu w tedy następuje małe zdławienie ale po tym momencie auto jedzie energicznie na lpg ten objaw nie występuje. Sprawdziłem kable wn są ok , lecz swiece maja ok 1mm szary nalot, myślałem tez ze przyczyną może być nie szczelny zawór lpg i podczas jazdy na benzynie popuszcza lecz po wyjechaniu całego gazu dalej to nastepuje więc raczej gaz go nie zalewa, pomyślałem o filtrze paliwa lecz u siebie nie mogę tak owego znaleźć samochód ma pompkę mechaniczna i nigdzie po drodze nie ma filtra jedynie trójnik zaraz koło gaźnika. Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem czego i gdzie już szukac :(


#54 Offline   tofikar


  • Postów: 15
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 lutego 2020 - 18:28

Cześć

W końcu ktoś z tym samym silnikiem co mój Mercedes. Tak się składa, że mam podobny problem. U mnie objawia się to żabkowaniem przy ruszaniu na zimnym silniku, dopiero mocne dodanie gazu przy ruszaniu pozwala normalnie jechać. Najprawdopodobniej jest to wina syfu w gaźniku. Ja u siebie dolałem dodatek do paliwa (do czyszczenia gaxnika i układów paliwowych). Przejechałem ze 100km i jest o niebo lepiej. Jeszcze nie idealnie ale poprawa odczuwalna. Przed zastosowaniem dodatku, po odpaleniu na benzynie, po 1s silnik gasł z braku paliwa (na lpg idealnie startuje i podbija ssanie aż do nagrzania). Teraz na Pb już ładnie trzyma sam obroty, ale ma jeszcze problem przy ruszaniu.

sprawdź oczywiście jeszcze pompke paliwa czy czasem nie jest umierająca, zwłaszcza że dusi ci się silnik po przekroczeniu 3tys obrotow. Porozpinaj wszystkie węże paliwowe i przedmuchaj

Daj znać jak Ci poszło. Mam nadzieję, że rozwiążemy to jakoś wspólnie

Ta wersja nie ma jeszcze filtra paliwa ale warto założyć na wężu przed pompką mechaniczną

#55 Offline   Kolbi


  • Postów: 21
  • Na forum od: 02 sie 2019
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 lutego 2020 - 20:32

Dzięki wielkie za info jutro podjadę po dodatek i zobaczymy co się będzie działo :) :)


#56 Offline   Kolbi


  • Postów: 21
  • Na forum od: 02 sie 2019
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 lutego 2020 - 19:48

Wiecie może ile ma być elektrozaworów mając pompkę paliwa mechaniczna i auto z lpg? U mnie z pompki idzie na trójnik in z trójnika 2 przewody jeden do gaźnika a drugi też idze w stronę gaźnika i na obu sa elektrozawory tak ma byc czy jest coś grzebane? Z góry dzięki za info @tofikar

#57 Offline   tofikar


  • Postów: 15
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 lutego 2020 - 00:06

Elektrozawory powinny być dwa, jeden gazowy przy reduktorze a drugi między gaxnikiem a filtrem par paliwa (odstojnikiem). Takie zamocowanie pozwala na ciągła prace pompy na mokro i powrót paliwa przelewem odstojnika do baku (gdy elektrozawór zamknięty) .

W naszym przypadku (brak filtra paliwa) wygląda to tak:

Dołączona grafika

Użytkownik tofikar edytował ten post 20 lutego 2020 - 00:13


#58 Offline   Kolbi


  • Postów: 21
  • Na forum od: 02 sie 2019
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 lutego 2020 - 05:06

Dzięki za schemat u mnie jeszcze na powrocie z gaźnika a trójnikiem jest założony drugi elektrozawór nie wiem co autor miał na myśli

#59 Offline   tofikar


  • Postów: 15
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 lutego 2020 - 09:14

Zapewne po to aby paliwo nie dostawalo sie do gaznika przez jego powrot, gdy chodzi na lpg. Uwazam ze to troche przekombinowane bo u mnie w zupelnosci wystarcza wpiecie zaworka zwrotnego za 5 zl. Zaworek umozliwia przeplyw paliwa tylko w jedna strone, od gaznika do trojnika. Ale jesli to u Ciebie dziala, to moze lepiej tego nie ruszac

Kup ten dodatek do paliwa (kleen flo) na alledrogo, wlej cala butelke na 30l, przejedz 200km i daj znac czy jest poprawa. Oczhwiscie na PB :)

Użytkownik tofikar edytował ten post 20 lutego 2020 - 09:18


#60 Offline   Kolbi


  • Postów: 21
  • Na forum od: 02 sie 2019
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 lutego 2020 - 16:39

Zalałem dziś motula fuel system clean 300ml na pełny bak i po przejechaniu 20km i ok 30 min w korku auto działa lepiej wkręca wkręca się na obroty i efekt "żaby" przy 3000rpm zmniejszył się nie wiem czy to podświadomość czy rzeczywiście zaczyna działać








Podobne tematy Zwiń