E 300 DIESEL (124.191),
silnik: 606910 10 005088, skrzynia biegów: 717433 06 545454 WDB1241911F291114
Sytuacja jest następująca. Wymienione nowe sprzęgło, odpowietrzone. Wymieniona skrzynia biegów, zalany nowy olej. Podczas wyjazdu z warsztatu skrzynia biegów znowu się zablokowała. Bieg wbity, a lewarek w położeniu "luz". Cos się dzieje z wodzikami, czy trzeba regulować wodziki i wybierak. Czy po takich wymianach należy regulować ,wymienić nowe gumki wodzików.. Może w ogóle to problem leży gdzie indziej. poproszę o jakieś porady, zdjęcia i ewentualnie numery seryjne potrzebnych części zamiennych. Dziękuję.
0
Nowa skrzynia, mimo to znowu się blokuje
Rozpoczęty przez mariuszg3883, gru 29 2020 16:49
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 29 grudnia 2020 - 16:49
#2
Napisano 29 grudnia 2020 - 18:55
Trzeba regulować.
#3
Napisano 29 grudnia 2020 - 19:12
W górnej części każdy wodzik ma otwór,bo bokach na górze są jeszcze jakby płaskowniki z otworami.Włączasa luz i przez te pięć otworów musi przejść np.gwóźdź 5 calowy i już masz wodziki ustawione.Wtedy regulujesz cięgna i po sprawie
#4
Napisano 29 grudnia 2020 - 20:11
"Wtedy regulujesz cięgna i po sprawie" Jak to zrobić?
#5
Napisano 29 grudnia 2020 - 20:13
Cięgna i wodziki to to samo. Nie do końca rozumiem ostatnią podpowiedź. Proszę o trochę szczegółów.
#6
Napisano 29 grudnia 2020 - 20:52
Tu masz temat regulacji z rysunkami http://mb201-124.eu/...ie/page__st__20
Dźwignia zmiany biegów w położenie neutralne, dźwigienki przy skrzyni też w neutralnej pozycji, ściągasz cięgna przy skrzyni. Wkładasz pręt, wiertło cokolwiek o średnicy 6 mm w otwór, który jest w dźwigienkach pod wybierakiem, tak żeby przez wszystkie 3 ten pręt przeszedł. Potem sprawdzasz które cięgno nie pasuje długością i je regulujesz poluzowując przeciwnakrętkę i obracając całym cięgnem. Jak dopasujesz długość, wkładasz na miejsce i sprawdzasz czy działa jak należy.
Dźwignia zmiany biegów w położenie neutralne, dźwigienki przy skrzyni też w neutralnej pozycji, ściągasz cięgna przy skrzyni. Wkładasz pręt, wiertło cokolwiek o średnicy 6 mm w otwór, który jest w dźwigienkach pod wybierakiem, tak żeby przez wszystkie 3 ten pręt przeszedł. Potem sprawdzasz które cięgno nie pasuje długością i je regulujesz poluzowując przeciwnakrętkę i obracając całym cięgnem. Jak dopasujesz długość, wkładasz na miejsce i sprawdzasz czy działa jak należy.
Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 29 grudnia 2020 - 21:00
#7
Napisano 30 grudnia 2020 - 01:36
0k,DZiękuję.
#8
Napisano 30 grudnia 2020 - 01:42
Poproszę tylko jeszcze o numery seryjne tulejek gumowych lub gdzie ewentualnie mogę znaleźć opis wraz ze zdjęciem tulejek wodzików i końcówek regulacji.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|
||
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|
|
[w201] Skrzynia 4-ro biegowa Kick Down problem!! |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | BonzoRulez |
|
||
Drewno, renowacja, lakier |
Modyfikacje,Tuning | Czarownica |
|
|
|
Podpięty Automatyczna skrzynia biegów - budowa i zasada działania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | wojtek81 |
|
|