Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Katalizator - jak sprawdzić czy jest sprawny?


59 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 18 stycznia 2007 - 13:50

Chcialbym sprawdzic w jakim stanie jest katalizator, natomiast na pomiarze spalin jest wszystko ok, a wydaje mi sie ze po 15latach ten katalizator zamiast pomagac to jedynie przeszkadza.

Mam nadzieje ze nie zadalem glupiego pytania :ok:



#2 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 18 stycznia 2007 - 13:58

Gdzies kiedyś czytałem, tylko nie pamietam gdzie, ze po 150000 katalizator nie spełnia już swojej funkcji i powinno sie go wymienić.

#3 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 18 stycznia 2007 - 14:25

Moj ma dwa razy tyle dlatego powaznie sie nad tym zastanawiam. Chcialbym to jednak sprawdzic i miec pewnosc, bo moze sie okazac ze ktos u mnie ten katalizator zmienial.

Orientuje sie ktos jaki jest koszt takiego katalizatora?

#4 Offline   Wojtas.bb


  • Postów: 523
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 18 stycznia 2007 - 14:26

EssiRS ja bym zdecydował się na wymiane, bo po tylu latach/kilometrach ma prawo być już zmęczony i może troszke przeszkadzać

#5 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 18 stycznia 2007 - 14:30

Ojciec w Fordzie wywalił kat i wstawił strumienice (ktora wyglada jak KAT, zeby sie nikt nie przyczepil). Do forda nowy katalizator (bo w tym wypadku uzywka nie wchodzi w gre) cosik kolo 800 PLN w ASO. Tak wiec do MB...

#6 Offline   Jakub


  • Postów: 867
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Hyundai H100-Daewoo Tico Van

Napisano 18 stycznia 2007 - 14:51

majkel napisał:

Ojciec w Fordzie wywalił kat i wstawił strumienice

Niestety nie w każdym aucie możliwe jest wstawienie strumienicy. Jeśli masz 2 sondy lambda przed i za katem to silnik przełączy się w stan "awaryjny".

#7 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 18 stycznia 2007 - 15:08

A czy w MB w201 lub w124 jest wlasnie takie rozwiązanie, czy jest to uzaleznione od wersji silnikowej??

#8 Offline   Jakub


  • Postów: 867
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Hyundai H100-Daewoo Tico Van

Napisano 18 stycznia 2007 - 15:12

Nie jestem pewien, ale raczej w naszych :ok: nie ma takiego rozwiązania. Dopiero normy emisji spalin, chyba Euro3 wymusiły takie rozwiązanie.

#9 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 18 stycznia 2007 - 16:14

No domyslam sie ze cena za takiego kata bedzie spora, szczegolnie jakbym mial sie bawic w czesci z ASO...

Nie mniej jednak czy jest jakis sposob zeby konkretnie powiedziec ze katalizator nadaje sie do wymiany czy nie? Jakies testy czy cus....

#10 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4 005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 18 stycznia 2007 - 16:43

EssiRS, wyciac, przelukac, potrzasnac srodek i juz http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/smiech2.gif

Sami chlopacy mowili, gdy wycinali Katy ze wiele z nich w srodku nie zostalo.








Podobne tematy Zwiń