Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Katalizator - jak sprawdzić czy jest sprawny?


59 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   ZaBsI


  • Postów: 1 071
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 stycznia 2007 - 18:02

Dokladnie do mojej :star: krzykneli mi nie caly 1000zł za nowy katalizator.Moj juz wydawal dzwieki jak grzechotnik bo w srodku juz nic prawie nie zostalo wiec zdecydowalem sie wywalic go bo i tak juz nic z niego nie bylo ale na przegladzie spalinki mial w b.dobrej normie i wstawilem zwykly tlumik przelotke i wszystko jest ok i auto stalo sie nawet zwawsze i sie odmulilo,naprawde czuc roznice http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/hooray.gif



#12 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 stycznia 2007 - 23:05

Cytat

jakim stanie jest katalizator
Objawami uszkodzenia/wypalenia kata jest zmniejszenie mocy silnika , zwiększone zużycie paliwa, kłopoty z rozruchem pojazdu.
Kilka wskazówek eksploatacyjnych:
-nie wolno uruchamiać silnika za pomocą pchania lub holowania,
- należy unikać kolejnych, następujących po sobie prób uruchamiania zimnego silnika. W przeciwnym razie w katalizatorze gromadzi się paliwo, które po nagrzaniu spala się gwałtownie i uszkadza katalizator.
- nie należy włączać rozrusznika ponad 1 minutę - podczas uruchamiania cały czas wtryskiwane jest paliwo,
- nie wolno wyłączać cylindrów z pracy przez zdejmowanie przewodów wysokiego napięcia ze świec zapłonowych - ponieważ do katalizatora dociera nie spalone paliwo,
- używać sprawnych i właściwych świec zapłonowych - w przeciwnym razie mogą spowodować przegrzanie i stopienie nośnika ceramicznego katalizatora.
- dbać o właściwą sprawność systemu wtryskowego, układu zapłonowego i sondy lambda.
A jak wygląda niesprawny katalizator:
Dołączona grafika
- przekrój sprawnego monolitu ceramicznego (prawa strona) oraz przepalonego (lewa strona)

#13 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 18 stycznia 2007 - 23:31

Fajne te zdiecie porownawcze http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/oki.gif

Czyli nie ma takiej metody sprawdzenia zebym byl w stanie na ta chwile to sprawdzic, bo spadek mocy lub zwiekszone spalanie to musialbym miec porownanie jak powinien jezdzic i palic na sprawnym katalizatorze, a niestety nie mam takiego :star:

#14 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 stycznia 2007 - 23:38

Niestety nie ma. Nawet pomiary na analizatorze nie dają nam pełnego obrazu sprawności/niesprawności katalizatora. Możemy jedynie domniemywać, że powodem zwiększonej zawartości któregoś ze składników spalin jest awaria kata.

#15 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 18 stycznia 2007 - 23:47

Przyznam szczerze ze ASO potrafi skutecznie zniechecic do bycia "ekologicznym".... :roll: KLIK

#16 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 stycznia 2007 - 10:59

Essi, powiem tak.... jak masz nadto pesos zmien kata, jak nie wywal i wstaw rure. Jak sprawdzic kata? zejdz pod samochod i zobacz czy masz na nim :pies: , jak masz to na 80% jest jeszcze od nowosci... ja mialem u siebie takiego i byl tak wydmuchany ze oprocz syfu to w nim nic nie bylo. W przypadku, gdy jezdzisz z tak zamulonym katem, syf leci rowniez do tlumika zapychajac jego, a wiec po paru latach wszytko do wymiany.

#17 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 19 stycznia 2007 - 11:57

Borat napisał:

jak masz nadto pesos
:pies:

Po wycieciu kata prawdopodobnie bede musial pojechac na regulacje silnika zeby wszystko chodzilo tip top, a wlasnie nie dawno odebralem go z takiego zabiegu, wiec poczekam z tym troche. Na wszystkich tlumikach mam :hmm: ;)

#18 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 stycznia 2007 - 12:04

a co chcesz regulowac? wg mnie nic nie musisz regulowac po wywaleniu kata

#19 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 19 stycznia 2007 - 12:14

Zmienia sie sygnal podawany przez sonde lambda wiec raczej powinno sie, tak samo jak po zmianie dolotu na np. stozek, bo wiecej powietrza dostaje.

Jezeli sie myle to mnie poprawcie

#20 Offline   Jakub


  • Postów: 867
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Hyundai H100-Daewoo Tico Van

Napisano 19 stycznia 2007 - 12:18

EssiRS napisał:

Zmienia sie sygnal podawany przez sonde lambda

Nie zmienia się sygnał, gdyż sonda lambda montowana jest przed katalizatorem.








Podobne tematy Zwiń