Dokladnie do mojej krzykneli mi nie caly 1000zł za nowy katalizator.Moj juz wydawal dzwieki jak grzechotnik bo w srodku juz nic prawie nie zostalo wiec zdecydowalem sie wywalic go bo i tak juz nic z niego nie bylo ale na przegladzie spalinki mial w b.dobrej normie i wstawilem zwykly tlumik przelotke i wszystko jest ok i auto stalo sie nawet zwawsze i sie odmulilo,naprawde czuc roznice http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/hooray.gif
0
[w124] Katalizator - jak sprawdzić czy jest sprawny?
Rozpoczęty przez EssiRS, sty 18 2007 13:50
59 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 18 stycznia 2007 - 18:02
#12
Napisano 18 stycznia 2007 - 23:05
Cytat
jakim stanie jest katalizator
Kilka wskazówek eksploatacyjnych:
-nie wolno uruchamiać silnika za pomocą pchania lub holowania,
- należy unikać kolejnych, następujących po sobie prób uruchamiania zimnego silnika. W przeciwnym razie w katalizatorze gromadzi się paliwo, które po nagrzaniu spala się gwałtownie i uszkadza katalizator.
- nie należy włączać rozrusznika ponad 1 minutę - podczas uruchamiania cały czas wtryskiwane jest paliwo,
- nie wolno wyłączać cylindrów z pracy przez zdejmowanie przewodów wysokiego napięcia ze świec zapłonowych - ponieważ do katalizatora dociera nie spalone paliwo,
- używać sprawnych i właściwych świec zapłonowych - w przeciwnym razie mogą spowodować przegrzanie i stopienie nośnika ceramicznego katalizatora.
- dbać o właściwą sprawność systemu wtryskowego, układu zapłonowego i sondy lambda.
A jak wygląda niesprawny katalizator:
- przekrój sprawnego monolitu ceramicznego (prawa strona) oraz przepalonego (lewa strona)
#13
Napisano 18 stycznia 2007 - 23:31
Fajne te zdiecie porownawcze http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/oki.gif
Czyli nie ma takiej metody sprawdzenia zebym byl w stanie na ta chwile to sprawdzic, bo spadek mocy lub zwiekszone spalanie to musialbym miec porownanie jak powinien jezdzic i palic na sprawnym katalizatorze, a niestety nie mam takiego
Czyli nie ma takiej metody sprawdzenia zebym byl w stanie na ta chwile to sprawdzic, bo spadek mocy lub zwiekszone spalanie to musialbym miec porownanie jak powinien jezdzic i palic na sprawnym katalizatorze, a niestety nie mam takiego
#14
Napisano 18 stycznia 2007 - 23:38
Niestety nie ma. Nawet pomiary na analizatorze nie dają nam pełnego obrazu sprawności/niesprawności katalizatora. Możemy jedynie domniemywać, że powodem zwiększonej zawartości któregoś ze składników spalin jest awaria kata.
#16
Napisano 19 stycznia 2007 - 10:59
Essi, powiem tak.... jak masz nadto pesos zmien kata, jak nie wywal i wstaw rure. Jak sprawdzic kata? zejdz pod samochod i zobacz czy masz na nim , jak masz to na 80% jest jeszcze od nowosci... ja mialem u siebie takiego i byl tak wydmuchany ze oprocz syfu to w nim nic nie bylo. W przypadku, gdy jezdzisz z tak zamulonym katem, syf leci rowniez do tlumika zapychajac jego, a wiec po paru latach wszytko do wymiany.
#17
Napisano 19 stycznia 2007 - 11:57
Borat napisał:
jak masz nadto pesos
Po wycieciu kata prawdopodobnie bede musial pojechac na regulacje silnika zeby wszystko chodzilo tip top, a wlasnie nie dawno odebralem go z takiego zabiegu, wiec poczekam z tym troche. Na wszystkich tlumikach mam
#18
Napisano 19 stycznia 2007 - 12:04
a co chcesz regulowac? wg mnie nic nie musisz regulowac po wywaleniu kata
#19
Napisano 19 stycznia 2007 - 12:14
Zmienia sie sygnal podawany przez sonde lambda wiec raczej powinno sie, tak samo jak po zmianie dolotu na np. stozek, bo wiecej powietrza dostaje.
Jezeli sie myle to mnie poprawcie
Jezeli sie myle to mnie poprawcie
#20
Napisano 19 stycznia 2007 - 12:18
EssiRS napisał:
Zmienia sie sygnal podawany przez sonde lambda
Nie zmienia się sygnał, gdyż sonda lambda montowana jest przed katalizatorem.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
Jaka jest fabryczna grubość lakieru |
Mercedes S, CL i SEC | Dargut |
|
|
|
[W124] Z cyklu: co to kurka jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
Mercedes w 124 Coupe- mieć albo nie mieć oto jest pytanie. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | karolkrk |
|
|
|
[W124] m102 czym sterowany jest wtrysk rozruchowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rogra |
|