Witam kolegów
Ostatnim czasem jak puszczam nogę z gazu silnik najpierw hamuje normalnie a później jakby troszkę odpuszczał tzn nie czuć takiego oporu jaki powinien być, później znów zahamuje mocniej i znowu mniej, mam nadzieje że dość jasno opisałem sytuacje, dodam, że dzieje się to na wszystkich biegach z wyjątkiem 1-ki wcześniej tak nie było hamował równomiernie wytracając prędkość... Wiecie o co chodzi?co może być przyczyną?czy może zdaje mi się i szukam dziury w całym?
0
[w201] Hamowanie silnikiem dziwne zachowanie
Rozpoczęty przez michelangelo, paź 21 2008 18:41
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 21 października 2008 - 18:41
#2 Gość__
Napisano 21 października 2008 - 19:57
Czy Ci się zdaje to chyba tylko Ty możesz odpowiedzieć lub ktoś ,kto się autem przejedzie ;-) .Gdyby to był mój MB sprawdziłbym na wszelki W sprzęgło.Spróbuj przy stosunkowo niewielkiej prędkości pod górę(60?No kwestia górki..) wcisnąć na IVce gaz do oporu.Możesz też spróbować ruszyć z trójki ale to oczywiście z umiarem -sprzęgło łatwo dość podwędzić -jak zacznie silnik wyć ,a auto leniwie się toczyć/wcale nie toczyć to wiadomo -sprzęgło klęka.Potem można dociekać innych przyczyn jak to sprawdzisz....
#3
Napisano 21 października 2008 - 20:12
sprzęgło jest ok, potwierdzone przez doświadczonych mechaników ;-)
#4
Napisano 21 października 2008 - 23:08
Ja mam podobnie ale dzieje sie to tylko czasami.
Szczególnie jak się rozpędza auto(obroty ponad 3500) i nagle puszcza gaz (rezygnując z wrzucenia następnego biegu) to na chwilkę silnik zachowuje się tak jakbym wcisnął gaz ponownie i zaraz puścił.
Powiedziałbym że przepustnica z jakiegoś powodu uchyla się jeszcze raz albo może się nie zamyka początkowo i dopiero później i stąd ten efekt.
Szczególnie jak się rozpędza auto(obroty ponad 3500) i nagle puszcza gaz (rezygnując z wrzucenia następnego biegu) to na chwilkę silnik zachowuje się tak jakbym wcisnął gaz ponownie i zaraz puścił.
Powiedziałbym że przepustnica z jakiegoś powodu uchyla się jeszcze raz albo może się nie zamyka początkowo i dopiero później i stąd ten efekt.
#5
Napisano 22 października 2008 - 10:36
michelangelo napisał:
ilnik najpierw hamuje normalnie a później jakby troszkę odpuszczał
Być może przerwanie wtrysku paliwa podczas hamowania silnikiem szwankuje. Trzeba obadać elementy za to odpowiedzialne.
#6
Napisano 22 października 2008 - 16:47
a jakie to elementy jeśli mógłbym spytać?
#7
Napisano 22 października 2008 - 16:54
Cytat
a jakie to elementy jeśli mógłbym spytać?
Czujnik położenia przepustnicy, mikrowyłącznik biegu jałowego, czujnik prędkości obrotowej silnika - sygnał TD
#8
Napisano 22 października 2008 - 20:49
dzieki za rade, jak będe miał chwilę wolną to to posprawdzam
#9
Napisano 22 października 2008 - 21:27
Zastanawia mnie czy to czasem nie zawór powietrza dodatkowego - bo tylko on może otworzyć drogę mieszanki do silnika jak przepustnica jest zamknięta. Albo z jakiegoś powodu sterowanie tym zaworem przez cis-e.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W201] Dziwne dźwięki przy równej jeździe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
[W201] Dziwne dźwięki, skrzeczenie/piszczenie, coś z zawieszeniem? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
||
W124 300D 1986 r. dziwne zachowanie obrotomierza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | w201chojnice |
|
||
[w201/w124] Hamowanie silnikiem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Boss |
|