Skocz do zawartości




- - - - -

KE-Jetronic - Korektor oktanowy układu zapłonowego



51 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Arturo86r


  • Postów: 23
  • Na forum od: 21 cze 2008
  • Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle

Napisano 02 listopada 2008 - 14:50

Witam szukalem lecz nie znalazlem. Mianowicie ze chcialbym wiedziec o co chodzi z tym korektorem do czego konkretnie sluzy a przedewszystkim co oznaczaja literki "S""N" i poszczegolne cyfry na nim. Pozdrawiam



#2 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 02 listopada 2008 - 17:04

Literki oznaczają odpowiednio -S ustawienie dla paliwa "super", a N dla "normal".Jak z tym żyć?Otóż jest to ustawienie wyprzedzenia zapłonu.Im lepsze paliwo(w Polsce oznacza to "się wylosuje") tym większe wyprzedzenie.Ale w czasach gdy gadżet był zakładany "super" chyba oznaczało 95 oktan, a "normal" 91 oktan.Pomiędzy N i S masz znaczek MB i przyjmując go jako odnośnik kręcąc w lewo przyśpieszasz, a kręcąc w prawo opóźniasz zapłon.Posiadasz LPG więc proponuję zacząć od ustawienia S i jechać korektorem w lewo(przyśpieszać) testując auto.LPG jak wiesz lubi szybszy zapłon ze względu na wyższą oktanowość tzw."bździn" ;-) .O ile się nie mylę przeskok wynosi 3*.Jak ustawiać?Na wyłączonym zapłonie pociągnąć toto do siebie ,przekręcić w żądaną pozycję i puścić lub lekko dopchnąć aż "dojdzie".U mnie to jedyna możliwość ingerowania w wyprzedzenie zapłonu.Elektronicznie kontrolowany/regulowany gaźnik.Na nic tu lampa stroboskopowa i kręcenie aparatem zapłonowym(ważne tylko ,by w miarę trafiał palec w "cylinder").Masz może to samo?Motor 102.922 105-konny?

#3 Offline   Arturo86r


  • Postów: 23
  • Na forum od: 21 cze 2008
  • Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle

Napisano 02 listopada 2008 - 20:16

pytanie bylo czysto teoretyczne nie zwiazane z jakims problem tylko z ciekawoscia.dzieki i pozdrawiam

#4 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 02 listopada 2008 - 20:51

Chodziło mi nie tyle o problem co o fabryczną możliwość regulacji silnika u mnie w kwestii wyprzedzenia zapłonu.Po prostu tylko korektor jest "władny" w tej gestii :smile: .A pytałem czy masz może taki motor jak mój z takim samym gaźnikiem -są nieliczne więc każde doświadczenie się przyda.Pozdrawiam

#5 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 03 listopada 2008 - 11:31

Hmm, a u mnie to nie działa :-P Nie wiedzieć czemu korektora nie da się przekręcić za Chiny ludowe :star: ...a w kwestii ciągnięcia to wyciągnąłem go do cna, że mi "przykrywka" w łapie została :jump:
Kolejna sprawa do naprawienia kiedyś tam... Chwilowo jestem raczej pewien, że moje problemy z samozapłonem i strzałami w tłumik są związanie z przeskokiem łańcucha rozrządu :?
Trzeba będzie powalczyć :jump:

#6 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 05 listopada 2008 - 01:26

E tam - korektor działa.
Na lpg czuć dużą różnicę a w spalaniu widać na stacji.
Na S i ponad silnik zaczyna naprawdę ładnie mruczeć - aż chce sie jeszcze bardziej wciskać gaz.

Teoretycznie lepsze paliwo(E98) powinno spalać się krócej niż gorsze(E95) a tu widać fizyko-chemia mówi inaczej.

#7 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 grudnia 2008 - 13:37

Mam pytanko jak ten korektor ma być ustawiony. Dopiero co niedawno kupiłem Mercedesa 190E 1.8 był on zatankowany paliwem Pb95 i jakoś tak mułowato reagował na pedał gazu. Zatankowałem mu Pb98 myśląc że będzie lepiej chodził ale mam wrażenie że jest jeszcze bardziej toporny na wciskanie pedału gazu. I nie wiem czy tak ma być ale jakoś nie zapala tak jak to sie mówi od strzała tylko go trzeba palić z lekko wciśniętym pedałem gazu.

U mnie ten korektor jest ustawiony tak jak na zdjęciu. Może go muszę przestawić? Tylko jak? Co wy na to?

Dołączona grafika

#8 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 22 grudnia 2008 - 14:23

Sly108, ma być ustawione na "S"

#9 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 grudnia 2008 - 14:55

Ale S ma być ustawione w stosunku do czego ? Do tych dwuch białych kropek?

#10 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 22 grudnia 2008 - 15:01

Tak -między białymi kropkami jest punkt przyłożenia czy jak go nazwać.Podciągasz dziada jak korek z wina(ale z mniejszym zapałem :roll: ) i przestawiasz ,a potem wciskasz.W tym położeniu co na foto to masz w zasadzie zapłon nad maską ,żartem pisząc.A dokładniej wyprzedzony jak do paliwa lotniczego o ile się nie mylę ;) .








Podobne tematy Zwiń