Skocz do zawartości




- - - - -

KE-Jetronic - Korektor oktanowy układu zapłonowego



51 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 grudnia 2008 - 15:09

Na to położenie S mam go przekręcić w lewą stronę czy zgodnie z ruchem wskazóweg zegara?



#12 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 22 grudnia 2008 - 15:17

Uch...coś czuję ,że się napić muszę ;) .Powiem tak -jak się przyłożysz do zdejmowania zbytnio to cała gałka Ci w ręce zostanie i...nie grozi to niczym.Można rzec ,że to coś w rodzaju zwrotnicy kolejowej czy przerzutki rowerowej.Ma po prostu puścić "to samo ale nieco innym torem" z grubsza biorąc*.Czyli skracając -obojętne w którą stronę i masz rację pytając.Pytać można kilka razy ,a zepsuć czasem wystarczy tylko raz :ok: .Ja to wywlekłem całkiem i oczyściłem(niepotrzebne mu to było zresztą) ,a potem wsadziłem -tez mam na "S".
Acha -oczywiście na zatrzaski trzeba nieco uważać ,żeby nie powyrywać.Jak nie wyciągasz ,a przestawiasz tylko to nieistotne....
* w istocie to chyba raczej zmienia się układ elementów elektronicznych zmieniając nastawy i realizując zmianę wyprzedzenia zapłonu.

#13 Offline   matrix_44


  • Postów: 816
  • Na forum od: 02 gru 2008
  • Miejscowość: Strzałkowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w169
  • Inne auto:Vectra A, Honda Civic VIII

Napisano 23 grudnia 2008 - 15:41

Ja mam LPG a korektor w pozycji S. Pali mi od 14 litrów w góre. Czy to wina złego ustawienia korektora?

#14 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 23 grudnia 2008 - 16:21

Zdecydowanie nie.Od 14tu w górę?Niezły thriller :shock: .Oczywiście jeżeli nie masz na myśli wyłącznie "but i po hamplach" w mieście.Proponuję się przyjrzeć instalacji LPG -regulacja ,sprawność ogólna, szczelność -może gazujesz okolicę nieco itp.W ruchu miejskim 14 jest spokojnie do przyjęcia ale jak to dopiero początek to już niezbyt ciekawie wygląda.Ile zazwyczaj?

#15 Offline   matrix_44


  • Postów: 816
  • Na forum od: 02 gru 2008
  • Miejscowość: Strzałkowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w169
  • Inne auto:Vectra A, Honda Civic VIII

Napisano 23 grudnia 2008 - 16:28

Zdarzyło sie parę razy 12.5 L. A norma to 15l Auto ma automatyczną skrzynię. Instalacja ustawiona, szczelna. Praktycznie ciągle jazda po miescie i na krótkich odcinkach. Jazda spokojna tylko raz po raz ostre ruszenie z miejsca.

#16 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 23 grudnia 2008 - 16:58

No to wszystko gra moim zdaniem.Przy takim stylu jazdy i krótkich odcinkach ,autem z klasycznym napędem, ASB -nie ma co oczekiwać "mieści się w dyszce"(choć takich fantastów nie brak w koło)....14-15 to mi Audi B3 na automacie bierze ,a to przecież 1.8 ,lżejsze w końcu auto, napęd przód(bueeee).W sumie tez mu nie żałuję.Spróbuj może sprawdzić skład mieszanki ale moja rada -nie nastawiaj ubogo.Pomijając niuanse -po prostu może huknąć.I nie będzie fajnie tym bardziej ,że chyba masz ke-jetronic(czy może gaźnik?).

#17 Offline   matrix_44


  • Postów: 816
  • Na forum od: 02 gru 2008
  • Miejscowość: Strzałkowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w169
  • Inne auto:Vectra A, Honda Civic VIII

Napisano 23 grudnia 2008 - 17:07

Wtrysk mechaniczny. Latem gdy go kupilem na 33 L gazu robilem 240 km i miał kopa nie z tej ziemi. Teraz na 33L robie max 180km a dawke zmniejszyłem i jest słabszy. Do setna. Sprawa wygłąda tak.
1.Palił mało
2. Pękła półoś i stał 3 tygodnie
3. Po zrobieniu zaczoł palić duzo więcej :sad:

Szczeście że paliwo tanieje. :grin: :grin:

#18 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 23 grudnia 2008 - 21:38

Koledzy, zwłaszcza matrix_44, a co to ma wspólnego z korektorem? Odp: Nic :smile: :roll:

matrix_44 napisał:

Latem gdy go kupilem na 33 L gazu robilem 240 km i miał kopa nie z tej ziemi. Teraz na 33L robie max 180km a dawke zmniejszyłem i jest słabszy.
Przy jeździe miejskiej/na krótkich dystansach w zimie również wzrasta spalanie i to dość znacznie - u mnie różnica wynosiła 50km/zbiornik 40l LPG.

#19 Offline   chmielpiw


  • Postów: 121
  • Na forum od: 21 gru 2008
  • Miejscowość: Augustów / Warszawa
  • Drugi Mercedes:w124 3.0-M103 ASB
  • Trzeci Mercedes:310D 2.9 1992

Napisano 11 sierpnia 2009 - 19:18

Nie chcę zaczynać nowego tematu, mam nadzieję, że odpowiecie mi w tym wątku. Mam 2 mercedesy 300E oba z silnikami M103. Jeden jest w wersji USA i nie ma tam korektora oktanowego, w drugim(wersja Europejska) jest, tylko nie wiem jak go ustawić ponieważ są dwa miejsca z czarnymi wypustkami, tzn po prawej górnej stronie i po lewej dolnej, w którym miejscu powininna znajdować się literka S?

#20 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 sierpnia 2009 - 20:31

Chmielpiw nie wiem czy taki sam jest ten korektor oktanowy w W124 jak w 190 ale to "S" ma być między tymi białymi kropkami na dole (patrz zdjęcie poniżej). Na zdjęciu jest oczywiście źle ustawiony więc się tym nie sugeruj.

http://images31.foto...d0b7ce74med.jpg








Podobne tematy Zwiń