Skocz do zawartości




- - - - -

KE-Jetronic - Korektor oktanowy układu zapłonowego



51 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 07 maja 2013 - 22:13

U mnie na pasie jest naklejka z informacją o wyprzedzeniu zapłonu zależnie od obrotów(dwa zakresy) i ustawienia pokrętełka. To jednoznacznie wyjażsnia jak to działa i w którą stronę.
Moja już jest na tyle wyblaknięta że aparat jej nie łapie.
Ma ktoś w swoich zasobach dyskowych?



#32 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 07 maja 2013 - 22:39

szymtro, chodzi ci o korektor ?chyba gdzieś mam .

#33 Offline   kubacapo


  • Postów: 47
  • Na forum od: 12 sty 2012
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 300SE

Napisano 20 maja 2014 - 01:13

Witam!

Trzepię ten temat od dobrych kilku dni, a zacząłem chyba z miesiąc temu. Tu i na innych forach także. I nigdzie nie znalazłem jasnej odpowiedzi.

Jak go w końcu ustawić(ten korektor)??

Mercedes W201E 1.8 92r. silnik o ile się nie mylę 102.910. + LPG (ale od niedawna przestałem używać, mam dość gazu)

jaka powinna być pozycja dla 95Pb, a jaka dla 98Pb.

Dzisiaj zatankowałem 98Pb, a pozycja została taka, jaką zastałem w tym aucie, czyli "N". Do tej pory jeździłem na gazie, auto było żwawe i spalanie w normie (średnio 10 i 12l gazu na 100km)

Dołączona grafika

#34 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 20 maja 2014 - 01:41

Niezależnie czy 95 czy 98 ma być na S. Ustawianie dalej niż S nic nie pomaga jeżeli jeździsz normalnie. Dla 98 i tak jest za mało.
Dla LPG to jest jeszcze sporo za mało ale więcej nie da się wydusić z ezl.

#35 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maja 2014 - 09:12

1. Na forum znajdziesz dużo wiedzy o korektorze oktanowym.
2. Proszę zapoznać się z zasadami zamieszczania zdjęć na forum.

Zamykam.

#36 Offline   GLASSMASTERS


  • Postów: 2
  • Na forum od: 18 maj 2014
  • Miejscowość: Deszczno
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Smart for two 600 turbo

Napisano 22 maja 2014 - 16:15

A ja u mnie niemam ani "s" ani "N" ... Mam cyfry od 1 do 7.
Całe ustrojstwo jest oplecione drucikiem i ma ołowianą plombe ze znaczkiem mercedesa.
Jest ustawione na pozycję 1.
Na benzynie pali dobrze, ale jak mu załącze gaz podczas jazdy bez zmiany pozycji pedału gazu to czuć ze ma więcej mocy.
Pytanie 1: W jakiej pozycji powinienem ustawić korektor i czy wogóle go dotykać.
Pytanie 2: czy złe ustawienie pozycji korektora może mieć wpływ na odpalanie samochodu?

#37 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 maja 2014 - 16:39

Zacznijmy od tego na co patrzysz-korektor jest na lewym nadkolu.

#38 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 maja 2014 - 16:53

Lordzie, najszybysz to 1? Napewno? Ja jeżdże na LPG i mam na S bo wszędzie czytałem że S jest najszybszy? Nie podważam twojej wiedzy ale skąd masz takie info? Czuję duży spadek życia w moim silnika na podtlenku.

Użytkownik nicu89 edytował ten post 22 maja 2014 - 16:55


#39 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 maja 2014 - 17:17

Mierzyłem opory w korektorze.

#40 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 maja 2014 - 17:32

Aha, przetestuje pozycje 3,2,1 i zobacze czy silnik troche odżyje na LPG.








Podobne tematy Zwiń