Skocz do zawartości




- - - - -

KE-Jetronic - Korektor oktanowy układu zapłonowego



51 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 23 maja 2014 - 03:34

Kotlet odkopany, a ja okazyjnie dowiedziałem się czegoś co mnie ciekawiło, a nie chciało mi się szukać hehe

Ciekaw jestem jeszcze czy poziom 1 to już optymalnie przyśpieszony zapłon..



#42 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 maja 2014 - 11:01

Koledzy co na LPG jeżdżą jak mają ustawiony? Po przelączeniu na 1 wydaje mi się lepiej silnik pracuję, lepiej odpala ale zaczął przygasać po wrzuceniu luzu tj obroty do 500 spadają. Miałem na regulacje podjechać korekcyjną po przejechaniu ok 1tyś km od wymiany membran ale nie miałem czasu,czy to może dlatego zaczął przygasać? Po zmianie wyprzedzenia zapłonu trzeba wyregulować LPG?

#43 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 maja 2014 - 13:07

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 23 maja 2014 - 11:01 napisał

Koledzy co na LPG jeżdżą jak mają ustawiony? Po przelączeniu na 1 wydaje mi się lepiej silnik pracuję, lepiej odpala ale zaczął przygasać po wrzuceniu luzu tj obroty do 500 spadają. Miałem na regulacje podjechać korekcyjną po przejechaniu ok 1tyś km od wymiany membran ale nie miałem czasu,czy to może dlatego zaczął przygasać? Po zmianie wyprzedzenia zapłonu trzeba wyregulować LPG?
Prosiłbym o podpowiedzi kolegów ktorzy maja katalizator.

#44 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 23 maja 2014 - 15:08

ustaw z powrotem na pozycje na której miałeś korektor i się przekonaj, będzie chyba najpewniejsza odpowiedź jak znowu zacznie pracować "normalnie". Moim skromnym zdaniem, stosunek powietrza do gazu nie ulega zmianie po wychyleniu zapłonu.
Uważam tak dlatego, iż wpada mieszanka "gazowo-powietrzna" i zawory się zamykają, a tu zmienią się czas iskry - w obu przypadkach po zassaniu mieszanki i "zamknięciu" jej w komorze spalania. Dlaczego jej skład miałby ulec poprzez wcześniejsze jej odpalenie ? ale to tylko moje skromne zdanie.. być może powinieneś udać się jednak na regulację (chociaż zazwyczaj gaziarze płaczą, że to będzie ciężko wyregulować albo w ogóle nieda rady po zmianie membrany i lepiej wymienić cały reduktor i potem "o, akurat mamy taki na półce" hehe...)

#45 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 24 maja 2014 - 01:43

Panowie,
Zapłon jest po to przyspieszany aby cała mieszanka(no nie dokładnie cała) uległa spaleniu w miarę jak najszybciej i wykonała pracę.
Nowsze auta mają korekcje wyprzedzenia zależnie od tego ile i jakiej faktycznie mieszanki dostaje silnik.
U nas jest tylko prosta korekcja po mapie podciśnienia i temperatury powietrza. Na tej podstawie wylicza się mniej więcej ile dokładnie silnik dostaje gramów na suw i jakie teoretycznie potzreba przyspieszenie iskry aby się wszystko spaliło i maksymalne ciśnieni wypało chwilę po gmp. Tyle teorii.
W praktyce jezeli z jakiegoś powodu zmienia się skład mieszanki(a w lpg zmienia się jak cholera w m102/103) to potrzeba robić różne czary mary.
I jeżeli reguluje się wyprzedzeniem to potem moze się okazać że trzeba poprawić regulację instalacji.

Oprócz tego nowsze auta mają też stabilizację obrotów jałowych samym wyprzedzeniem(po kilka stopni ale działa).

W nowszych są też czujniki spalania stukowego które umożliwiają sterownikowi silnika ustalenie najbardziej optymalnego punktu zapłonu - ale działa to tylko w ograniczonym zakresie obrotów i korekcji.

Mieszanka bogata w paliwo spala się bardziej płynnie - dlatego silnik pracuje równiej ale jego moc wypada trochę inaczej.
Do tego dochodzi jeszcze taka informacja jak czas iskry - a tu sa znaczne różnice między tym co jest w m102 a tym co jest w nowszych silnikach.
Do tego dochodzi też energia iskry. Zupełnie inaczej działa silnik z cewkami typu COP(cewko-fajka) a ten z kablami zapłonowymi.
I nie ma przewodów bezstratnych.

Zapłon niestety nie jest taką błachą sprawą jak się wydaje.
Każda mieszanka LPG spal się dłużej i wymaga większego przyspieszenia. Oprócz tego mieszanka lpg-powietrze ma mniejszą rezystancję niż etylina-powietrze i potrzebne jest wyższe napiecie aby iskra przeskoczyła, i będzie trwała krócej - potrzeba wiecej energii. Jeżeli sa stare kable to cześć energii zginie.
Czasem mozna kupić kable cąłkowicie miedziane do tego fajki bez rezystorów i będzi ezupełnie inny skład na badaniu diagnostycznym. Tylko palec i kopułka wtedy nie wytrzyma zbyt długo.

Układ z rozdzielaczem i kablami to poprostu porażka.

#46 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 maja 2014 - 08:04

Dzięki Ci kolego, podjadę na regulacje bo i tak miałem to zrobić, tylko na jaką pozycję ustawić ten korektor? Poprostu przestawiać, jeździć i badać?

#47 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 24 maja 2014 - 20:58

Ustaw na S.
Kiedyś w sieci znalałem na jakimś niemieckim forum info do badania. Gość przebadał całe ezl w kilku modelach.
I wyszło że nie ma co nastawiać na co innego na współczesnych paliwach.

Uwaga - nowsze paliwa spalają się dłużej niż te stare.
Nasze auta nie sa bezpośrednio przystosowane aby spalać etylinę 98 czy lpg - za małe wyprzedzenie zapłonu.
I nie mówie tutaj o wolnych obrotach tylko o przynajmniej 4krpm i pełnym otwarciu przepustnicy.

Oprócz tego taki paradoks że zatankowanie 98 może wcale się nie przełożyć na mniejsze spalanie bo cześć paliwa pójdzie w rurę.

#48 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 01 stycznia 2018 - 21:06

Szukam, szukam i nie moge znalezc jednoznacznej odpowiedzi.
Jak powinien byc ustawiony korektor za akumulatorem? Wiem ze jest fabrycznie plombowany, ale w moim nowym nabytku był kiedys gaz a jak wiadomo gdzie gaz tam i magicy od rzezby pod maska i u mnie ta plomba jest zerwana a korektor ustawiony na 3 bodajze. Obawiam sie ze nie jest to prawidłowe ustawienie.
Ten na lewym nadkolou tez chyba przestawiony no jest na N.
Podpowie ktos?

#49 Offline   carl00s


  • Postów: 2 004
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 stycznia 2018 - 21:44

R17 - "trimming plug" - domyślnie ustawiona powinna być na 1, czyli brak wpływu na skład mieszanki. Skoro przestawiona jest na 3, to po ustawieniu na 1 spodziewaj się problemów z dodawaniem gazu przy temperaturze silnika powyżej 20 stopni.

#50 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 01 stycznia 2018 - 22:20

Ogolnie to niewiele zostalo z tamtego silnika i ukladu zasilania, zmienilem caly silnik z ke-jet.
Wiec ustawie ten co powinien byc zaplombowany na 1 a ten przy module na S tak powinno byc ok?
Podczas wstepnego diagnozowana wyszlo wypelnienie na 70% wiec ok, ale potencjometr pokazuje 0,09v, po dodaniu gazu potencjomentr rosnie. Na odpalonym silniku wypenienie wychodzi 40%- nie wiem czy trakotwac to jako odczyt czy wskaznie błedu( uszkodzony potencjometr) co by sie sumie pokrywało?








Podobne tematy Zwiń