Witam szukalem lecz nie znalazlem. Mianowicie ze chcialbym wiedziec o co chodzi z tym korektorem do czego konkretnie sluzy a przedewszystkim co oznaczaja literki "S""N" i poszczegolne cyfry na nim. Pozdrawiam
1
51 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 02 listopada 2008 - 14:50
#2 Gość__
Napisano 02 listopada 2008 - 17:04
Literki oznaczają odpowiednio -S ustawienie dla paliwa "super", a N dla "normal".Jak z tym żyć?Otóż jest to ustawienie wyprzedzenia zapłonu.Im lepsze paliwo(w Polsce oznacza to "się wylosuje") tym większe wyprzedzenie.Ale w czasach gdy gadżet był zakładany "super" chyba oznaczało 95 oktan, a "normal" 91 oktan.Pomiędzy N i S masz znaczek MB i przyjmując go jako odnośnik kręcąc w lewo przyśpieszasz, a kręcąc w prawo opóźniasz zapłon.Posiadasz LPG więc proponuję zacząć od ustawienia S i jechać korektorem w lewo(przyśpieszać) testując auto.LPG jak wiesz lubi szybszy zapłon ze względu na wyższą oktanowość tzw."bździn" ;-) .O ile się nie mylę przeskok wynosi 3*.Jak ustawiać?Na wyłączonym zapłonie pociągnąć toto do siebie ,przekręcić w żądaną pozycję i puścić lub lekko dopchnąć aż "dojdzie".U mnie to jedyna możliwość ingerowania w wyprzedzenie zapłonu.Elektronicznie kontrolowany/regulowany gaźnik.Na nic tu lampa stroboskopowa i kręcenie aparatem zapłonowym(ważne tylko ,by w miarę trafiał palec w "cylinder").Masz może to samo?Motor 102.922 105-konny?
#3
Napisano 02 listopada 2008 - 20:16
pytanie bylo czysto teoretyczne nie zwiazane z jakims problem tylko z ciekawoscia.dzieki i pozdrawiam
#4 Gość__
Napisano 02 listopada 2008 - 20:51
Chodziło mi nie tyle o problem co o fabryczną możliwość regulacji silnika u mnie w kwestii wyprzedzenia zapłonu.Po prostu tylko korektor jest "władny" w tej gestii .A pytałem czy masz może taki motor jak mój z takim samym gaźnikiem -są nieliczne więc każde doświadczenie się przyda.Pozdrawiam
#5
Napisano 03 listopada 2008 - 11:31
Hmm, a u mnie to nie działa :-P Nie wiedzieć czemu korektora nie da się przekręcić za Chiny ludowe ...a w kwestii ciągnięcia to wyciągnąłem go do cna, że mi "przykrywka" w łapie została
Kolejna sprawa do naprawienia kiedyś tam... Chwilowo jestem raczej pewien, że moje problemy z samozapłonem i strzałami w tłumik są związanie z przeskokiem łańcucha rozrządu :?
Trzeba będzie powalczyć
Kolejna sprawa do naprawienia kiedyś tam... Chwilowo jestem raczej pewien, że moje problemy z samozapłonem i strzałami w tłumik są związanie z przeskokiem łańcucha rozrządu :?
Trzeba będzie powalczyć
#6
Napisano 05 listopada 2008 - 01:26
E tam - korektor działa.
Na lpg czuć dużą różnicę a w spalaniu widać na stacji.
Na S i ponad silnik zaczyna naprawdę ładnie mruczeć - aż chce sie jeszcze bardziej wciskać gaz.
Teoretycznie lepsze paliwo(E98) powinno spalać się krócej niż gorsze(E95) a tu widać fizyko-chemia mówi inaczej.
Na lpg czuć dużą różnicę a w spalaniu widać na stacji.
Na S i ponad silnik zaczyna naprawdę ładnie mruczeć - aż chce sie jeszcze bardziej wciskać gaz.
Teoretycznie lepsze paliwo(E98) powinno spalać się krócej niż gorsze(E95) a tu widać fizyko-chemia mówi inaczej.
#7
Napisano 22 grudnia 2008 - 13:37
Mam pytanko jak ten korektor ma być ustawiony. Dopiero co niedawno kupiłem Mercedesa 190E 1.8 był on zatankowany paliwem Pb95 i jakoś tak mułowato reagował na pedał gazu. Zatankowałem mu Pb98 myśląc że będzie lepiej chodził ale mam wrażenie że jest jeszcze bardziej toporny na wciskanie pedału gazu. I nie wiem czy tak ma być ale jakoś nie zapala tak jak to sie mówi od strzała tylko go trzeba palić z lekko wciśniętym pedałem gazu.
U mnie ten korektor jest ustawiony tak jak na zdjęciu. Może go muszę przestawić? Tylko jak? Co wy na to?
U mnie ten korektor jest ustawiony tak jak na zdjęciu. Może go muszę przestawić? Tylko jak? Co wy na to?
#8
Napisano 22 grudnia 2008 - 14:23
Sly108, ma być ustawione na "S"
#9
Napisano 22 grudnia 2008 - 14:55
Ale S ma być ustawione w stosunku do czego ? Do tych dwuch białych kropek?
#10 Gość__
Napisano 22 grudnia 2008 - 15:01
Tak -między białymi kropkami jest punkt przyłożenia czy jak go nazwać.Podciągasz dziada jak korek z wina(ale z mniejszym zapałem :roll: ) i przestawiasz ,a potem wciskasz.W tym położeniu co na foto to masz w zasadzie zapłon nad maską ,żartem pisząc.A dokładniej wyprzedzony jak do paliwa lotniczego o ile się nie mylę .
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
[w124] wielki problem z odpowietrzeniem układu paliwoego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
Uszczelnienie układu chłodzącego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Damian85 |
|
||
[w201] Wspornik układu kierowniczego. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tof |
|
||
[w124] brak zasilania modułu zapłonowego, brak iskry. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | TernaryComa |
|