Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Olej do silnika Diesla - jaki?



880 odpowiedzi w tym temacie

#211 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maja 2010 - 22:51

koko3d napisał:

5 litrów starczy
Tyle to za mało dla OM601



#212 Offline   wrobelek


  • Postów: 61
  • Na forum od: 17 maj 2008
  • Miejscowość: lodz

Napisano 09 maja 2010 - 09:04

dzis bylem na auto gieldzie rozejerzec sie za olejem.Przeczytalem Wasze wszystkie wypowiedzi i jest tam wiele ciekawych wskazowek.Z racji tego ze nie wiem jaki olej byl lany do mojego diesela i nie wiem jaki mu wlac powierm Wam co uslyszalem od dealerow olei samochodowych.Jeden proponowal mi olej mineralny lotos ,zebym nim wyplukal silnik a za jakies 4 tys wlal mu pol syntetyk,drugi sprzedawca tez polecil polsyntetyk lotosa,trzeci sprzedawca proponowal olej do ciezarowek Turdus.jak mowilem nie mam pewnosci co tam w nim plywa wiec mam dylemat.poradzcieostatecznie co tam zalac

#213 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 maja 2010 - 09:31

cobesh napisał:

koko3d napisał/a:
5 litrów starczy

Tyle to za mało dla OM601

Już 2razy zmieniałem oliwe i zawsze starcza 5L...

Ostatnio nawet prawą stronę na lewarku podnosiłem żeby wszystko z miski wypłynęło - zalewam 5L i mam 5mm nad minimalnym stanem na bagnecie :)

#214 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 maja 2010 - 10:36

w0jta5 napisał:

Już 2razy zmieniałem oliwe i zawsze starcza 5L...

w0jta5 napisał:

mam 5mm nad minimalnym stanem na bagnecie

Wszystkie książki mówią o tym że dla OM601 ilość wymienianego oleju to 6 litrów- tak aby stan był pośrodku MIN i MAX.

Żeby było śmieszniej to od MIN do MAX wchodzi 2 litry.

#215 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 maja 2010 - 22:31

wrobelek jak chcesz przejść na półsyntetyk to śmiało przechodź od razu; jak chcesz lać minerała, możesz wlać Castrola.

A może by tak teraz zalać Castrolem mineralnym, a przy następnej wymianie, najlepiej na zimę, półsyntetyka i już przy nim zostać...

#216 Offline   sneo1


  • Postów: 31
  • Na forum od: 01 lut 2010
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 09 maja 2010 - 23:19

wrobelek - ja przerabialem temat oleju calkiem niedawno. Nie znam przebiegu Twojego auta, ale podejrzewam ze bedzie wiecej niz 250 tys... moim zdaniem mineralny 15W40. Ja bym zalal Castrol Diesel Motor Oil po plukaniu silnika.
Osobiscie jezdze na Elf turbo diesel i nie narzekam. Nie zmienialem marki bo nie plukalem silnika, wiec stwierdzilem ze nastepnym razem. Przejechalem juz pare tys. od zmiany oleju (po zakupie) i na bagnecie nie ubylo ani milimetr :poland: , a przebieg mam na pewno ponad 500tys.
Moim zdaniem nie ma sensu eksperymentowac z olejami polsyntetycznymi na tak starych silnikach, jesli nie robi sie z auta retro-wyscigowki.

#217 Offline   aclos


  • Postów: 203
  • Na forum od: 28 mar 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300TD

Napisano 10 maja 2010 - 14:06

A ja w sobotę wymieniłem olej z minerała na półsyntetyk ,chociaż mam z 500 tyś nalatane napewno. moje odczucia to ; cichsza bardziej miękka praca motorka :hmm:

#218 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 10 maja 2010 - 15:17

Ja bym uważał z tym płukaniem i z przechodzeniem na (pół)syntetyki, bo można sobie narobić kłopotów :szukaj: Ja w sobotę zalałem Castrol Magnatec 15W-40, ale sprowadzony z Niemiec :ok: Silnik pracuje bardzo ładnie, choć i wcześniej, na polskim Magnatecu, pracował cicho i równo. Polecano mi natomiast oleje Liqui Moly - są drogie, ale podobno nawet najgłośniejsze klekoty się wyciszają :faq:

#219 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 22 lipca 2010 - 21:07

Podbiję temat, bo mam nowe doświadczenia z olejem. Otóż 1000 km przejechałem na Motul 8100 x-cess 5W-40, czyli pełen syntetyk. przedtem zrobiłem 10 tys km na Liqui Moly diesel 5W-40. Wrażenia: Zupełnie nie słychac porannego klekotu zaworów na zimnym ! Naprawdę się zdziwiłem. Zero klekotu ! Po rozgrzaniu i przeciągnięciu auta tak 150-160 km/h cisnienie spada do 1,2 ( Na oleju LM maxymalnie spadalo do 1,5 ) Zużycie oleju Zero. Auto ma 250 tys km realne. Wychodzi na to, że Motul słabiej spływa, czyli lepiej się klei do metalu niż LM ? Ale do tego jest rzadszy jak się rozgrzeje. Może ktos z kolegów miał jakieś doświadczenia z Motulem? Chcę go teraz zalać do mojej coupe-jki.

#220 Offline   tatex


  • Postów: 152
  • Na forum od: 31 mar 2008
  • Miejscowość: Górny Śląsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 E290TD Aut.'98
  • Inne auto:Renault Clio II 1,2 RT

Napisano 05 października 2010 - 22:13

Do tej pory jeździłem na Castrol Diesel Motor Oil 15W40. Przez Bioester silnik troszkę się pocił, paliwko uciekało przez przewody przelewowe (nadmiarowe), lecz oleju - od wymiany do wymiany - dolewać nie musiałem.
Zostało mi jeszcze 7 l. tego oleju, a równocześnie zakupiłem w okazyjnej cenie bańkę Castrol High Mileage'a 15W40.
W linkowanym wcześniej w tym wątku zestawieniu charakterystyki olejów nie znalazłem danych Castrol Diesel Motor Oil.
Jak radzicie :
1. Na zimę zalać dalej Castrol Diesel'a, a na wiosnę zmienić na High Mileage'a ?
2. Na zimę zalać High Mileage'a, a na wiosnę powrócić do Castrol Diesel'a ?
3. Zmieszać je przy obu wymianach ?








Podobne tematy Zwiń