Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Olej do silnika Diesla - jaki?



880 odpowiedzi w tym temacie

#231 Offline   olejowiec


  • Postów: 3
  • Na forum od: 09 wrz 2010

Napisano 11 października 2010 - 19:49

Ja wlewam tylko Millers Oils XFE 10w40 - półsyntetyk z normą MB 228.3, o najlepszej jaką spotkałem normie API dla Diesla w 10w40 - API CI4 www.millersoils.pl/shop/millers-oils-10 ... -p-51.html . Wcześniej też jeździłem na Millersie ale mineralnym Trident 15w50 , później 15w40, ale przeszedłem na 10w40 (z płukanką) i nie ma żadnych problemów.



#232 Offline   michelangelo


  • Postów: 1 471
  • Na forum od: 28 lis 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 października 2010 - 21:04

olejowiec, nasze silniki wymagają normy 229.1 także nie wiem czy dobrze zalewasz i jakie wymagania stawia norma 228.3
sarbel, dokładnie po remonxie jeśli kiedyś taki będzie mnie czekał bez zastanowienia leje syntetyk.

#233 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 11 października 2010 - 21:30

michelangelo napisał:

olejowiec, nasze silniki wymagają normy 229.1 także nie wiem czy dobrze zalewasz i jakie wymagania stawia norma 228.3
MB 229.1 - Oleje silnikowe do samochodów osobowych (silniki benzynowe i Diesla). Podwyższone zostały wymagania w stosunku do ACEA A2-96/A3-96 i B2-96/B3-96. Dotyczy silników benzynowych i wysokoprężnych. Wymagana minimalna jakość ACEA A2/B2 z dodatkowymi ograniczeniami w silniku.
MB 228.3 - Oleje silnikowe SHPD do wysokodoładowanych silników Diesla. Wydłużony okres wymiany oleju nawet do 45 000 km. Ale jest to o ile wiem(wyczytałem) dość stara norma mimo szumnych określeń.
Czasem obie normy są łączone w jednym określeniu ale uprzedzam -nie zagłębiałem się, więc nie wiem na ile to ma sens. Na przykład:
"Nie wiem jakim konkretnie olejem "został zalany" w fabryce (poza tym, że półsyntetycznym, bo Mercedes od 1998 r. zaczął stosować "syntetyki" podobno), ale od 1 wymiany zalewany był Fuchsem TITAN Unic Plus MC 10W-40, norma MB 228.3/229.1"
Źródło

Znalazłem też taką tabelę:
Mercedes-Benz

MB 228.1 - Oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu do doładowanych
silników Diesla.
MB 228.3 - Oleje silnikowe SHPD do wysoko-doładowanych silników Diesla,
wydłużony okres wymiany oleju do 45 000 km.
MB 228.5 - Oleje silnikowe UHPD (Ultra-High-Performance-Diesel) do
wysoko-doładowanych silników Diesla, wydłużone okresy wymiany oleju w
Light Duty do 45 000 km. W klasie Heavy Duty możliwy jest okres wymiany
oleju do 160 000 km.
MB 228.51 - Oleje silnikowe UHPD wg MB 228.5 ze szczególnymi wymaganiami
dotyczącymi filtra cząstek stałych do silników Euro IV.
MB 229.1 - Oleje silnikowe do samochodów osobowych (silniki benzynowe i
Diesla). Podwyższone wymagania w stosunku do ACEA A2-96/A3-96 i
B2-96/B3-96.
MB 229.3 - Oleje silnikowe do samochodów osobowych.
MB 229.31 - Oleje silnikowe do samochodów osobowych z filtrem cząstek
stałych (silniki Diesla).
MB 229.5 - Oleje silnikowe do samochodów osobowych z wydłużonymi okresami
wymiany olejów (20 000 km), obniżona emisja substancji szkodliwych.

Dość ogólna delikatnie mówiąc... :czerwona:

#234 Offline   michelangelo


  • Postów: 1 471
  • Na forum od: 28 lis 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 października 2010 - 21:38

kloss72 napisał:

MB 228.3 - Oleje silnikowe SHPD do wysokodoładowanych silników Diesla. Wydłużony okres wymiany oleju nawet do 45 000 km.
Czyli jednak nie za bradzo do wonossącej benzynki...
Lepszym rozwiązaniem była by tu norma 229.3 np Motula 10w40

#235 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 11 października 2010 - 21:45

Jest też fajna stronka do sprawdzania jakie oleje konkretnie w/g MB łączą się z konkretnymi normami i są zalecane(dopuszczone?)
Klika się w numer normy na TEJ stronce i wyskakują typy olejów, a aktualność danych nie jest mi znana w żaden sposób :hmm:
Ale np. wspomniany Motul Synergie+ 10w40(który i ja zalewam do MB) jest :czerwona:
Lotosy też są :E Chyba lepiej jakąś książkę poczytać...

#236 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 października 2010 - 23:13

michelangelo napisał:

Błagam, nie mylić mi więcej takich pojęć jak Mobil1 a Mobil to są zupełnie inne oleje i jakości. Sam Mobil bez "1" to jeden wielki syf a z "1" to czołówka oleji.
Poza tym nie ma takiego oleju jak Mobil1 15w40
Tak to zabrzmiało, jak by samo "Mobil" było sprzedawaną gdzieś w tesko podróbką firmy "Mobil1"...
Tymczasem obie nazwy to marki koncernu ExxonMobil. Bez jedynki też są dobre oleje. Tylko trzeba patrzeć na klasy jakości. Naprawdę, godzinkę się poświęci na poszukanie informacji o klasach i już się samemu umie odczytać czy olej jest dobry czy nie - nie patrząc na firmę.

#237 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 15 października 2010 - 07:37

XM, to mnie uspokoiłeś bo ja ostatnio zalałem Mobila bez 1 :ok:

#238 Offline   michelangelo


  • Postów: 1 471
  • Na forum od: 28 lis 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 października 2010 - 08:16

Tak tylko Mobil1 pochodzi ze Stanów i tam jest produkowany, a Mobil bez "1" może być równie dobrze rozlewany u Cześka w garażu.
Pół biedy jak ktoś go przytargał z Niemiec to wtedy mamy pewność, że Czesiek nie maczał tam palcy, ale i tak uważam, że są lepsze oleje.

#239 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 października 2010 - 11:16

Ujmę to tak:
chłopaki do hond które kręcą się ponad 9 tyś rpm zalewają oleje motula, i te hondy mimo niemiłosiernego katowania robią przebiegi po 200 tysięcy bez remontów.

Seq zalał do swojego M102 motula i po przelocie ponad 4 tyś dalej jest czysty.

#240 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 października 2010 - 16:28

Po remoncie na pewno,spokojnie.Na razie jestem zafascynowany długowiecznością OM-ek.We wtorek pylam do mechaniora,ma zdjąć głowicę i obejrzeć to cudo w środku.Zobaczymy co ujrzymy.
W każdym razie,jeśli olej to tylko nie tłoczony u nas.Lepiej zapłacić dwie dychy więcej i kupić olej a nie łolij.








Podobne tematy Zwiń