Ja wlewam tylko Millers Oils XFE 10w40 - półsyntetyk z normą MB 228.3, o najlepszej jaką spotkałem normie API dla Diesla w 10w40 - API CI4 www.millersoils.pl/shop/millers-oils-10 ... -p-51.html . Wcześniej też jeździłem na Millersie ale mineralnym Trident 15w50 , później 15w40, ale przeszedłem na 10w40 (z płukanką) i nie ma żadnych problemów.
4
880 odpowiedzi w tym temacie
#231
Napisano 11 października 2010 - 19:49
#232
Napisano 11 października 2010 - 21:04
olejowiec, nasze silniki wymagają normy 229.1 także nie wiem czy dobrze zalewasz i jakie wymagania stawia norma 228.3
sarbel, dokładnie po remonxie jeśli kiedyś taki będzie mnie czekał bez zastanowienia leje syntetyk.
sarbel, dokładnie po remonxie jeśli kiedyś taki będzie mnie czekał bez zastanowienia leje syntetyk.
#233 Gość__
Napisano 11 października 2010 - 21:30
michelangelo napisał:
olejowiec, nasze silniki wymagają normy 229.1 także nie wiem czy dobrze zalewasz i jakie wymagania stawia norma 228.3
MB 228.3 - Oleje silnikowe SHPD do wysokodoładowanych silników Diesla. Wydłużony okres wymiany oleju nawet do 45 000 km. Ale jest to o ile wiem(wyczytałem) dość stara norma mimo szumnych określeń.
Czasem obie normy są łączone w jednym określeniu ale uprzedzam -nie zagłębiałem się, więc nie wiem na ile to ma sens. Na przykład:
"Nie wiem jakim konkretnie olejem "został zalany" w fabryce (poza tym, że półsyntetycznym, bo Mercedes od 1998 r. zaczął stosować "syntetyki" podobno), ale od 1 wymiany zalewany był Fuchsem TITAN Unic Plus MC 10W-40, norma MB 228.3/229.1"
Źródło
Znalazłem też taką tabelę:
Mercedes-Benz MB 228.1 - Oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu do doładowanych silników Diesla. MB 228.3 - Oleje silnikowe SHPD do wysoko-doładowanych silników Diesla, wydłużony okres wymiany oleju do 45 000 km. MB 228.5 - Oleje silnikowe UHPD (Ultra-High-Performance-Diesel) do wysoko-doładowanych silników Diesla, wydłużone okresy wymiany oleju w Light Duty do 45 000 km. W klasie Heavy Duty możliwy jest okres wymiany oleju do 160 000 km. MB 228.51 - Oleje silnikowe UHPD wg MB 228.5 ze szczególnymi wymaganiami dotyczącymi filtra cząstek stałych do silników Euro IV. MB 229.1 - Oleje silnikowe do samochodów osobowych (silniki benzynowe i Diesla). Podwyższone wymagania w stosunku do ACEA A2-96/A3-96 i B2-96/B3-96. MB 229.3 - Oleje silnikowe do samochodów osobowych. MB 229.31 - Oleje silnikowe do samochodów osobowych z filtrem cząstek stałych (silniki Diesla). MB 229.5 - Oleje silnikowe do samochodów osobowych z wydłużonymi okresami wymiany olejów (20 000 km), obniżona emisja substancji szkodliwych.
Dość ogólna delikatnie mówiąc...
#234
Napisano 11 października 2010 - 21:38
kloss72 napisał:
MB 228.3 - Oleje silnikowe SHPD do wysokodoładowanych silników Diesla. Wydłużony okres wymiany oleju nawet do 45 000 km.
Lepszym rozwiązaniem była by tu norma 229.3 np Motula 10w40
#235 Gość__
Napisano 11 października 2010 - 21:45
Jest też fajna stronka do sprawdzania jakie oleje konkretnie w/g MB łączą się z konkretnymi normami i są zalecane(dopuszczone?)
Klika się w numer normy na TEJ stronce i wyskakują typy olejów, a aktualność danych nie jest mi znana w żaden sposób
Ale np. wspomniany Motul Synergie+ 10w40(który i ja zalewam do MB) jest
Lotosy też są Chyba lepiej jakąś książkę poczytać...
Klika się w numer normy na TEJ stronce i wyskakują typy olejów, a aktualność danych nie jest mi znana w żaden sposób
Ale np. wspomniany Motul Synergie+ 10w40(który i ja zalewam do MB) jest
Lotosy też są Chyba lepiej jakąś książkę poczytać...
#236
Napisano 14 października 2010 - 23:13
michelangelo napisał:
Błagam, nie mylić mi więcej takich pojęć jak Mobil1 a Mobil to są zupełnie inne oleje i jakości. Sam Mobil bez "1" to jeden wielki syf a z "1" to czołówka oleji.
Poza tym nie ma takiego oleju jak Mobil1 15w40
Poza tym nie ma takiego oleju jak Mobil1 15w40
Tymczasem obie nazwy to marki koncernu ExxonMobil. Bez jedynki też są dobre oleje. Tylko trzeba patrzeć na klasy jakości. Naprawdę, godzinkę się poświęci na poszukanie informacji o klasach i już się samemu umie odczytać czy olej jest dobry czy nie - nie patrząc na firmę.
#237
Napisano 15 października 2010 - 07:37
XM, to mnie uspokoiłeś bo ja ostatnio zalałem Mobila bez 1
#238
Napisano 15 października 2010 - 08:16
Tak tylko Mobil1 pochodzi ze Stanów i tam jest produkowany, a Mobil bez "1" może być równie dobrze rozlewany u Cześka w garażu.
Pół biedy jak ktoś go przytargał z Niemiec to wtedy mamy pewność, że Czesiek nie maczał tam palcy, ale i tak uważam, że są lepsze oleje.
Pół biedy jak ktoś go przytargał z Niemiec to wtedy mamy pewność, że Czesiek nie maczał tam palcy, ale i tak uważam, że są lepsze oleje.
#239
Napisano 15 października 2010 - 11:16
Ujmę to tak:
chłopaki do hond które kręcą się ponad 9 tyś rpm zalewają oleje motula, i te hondy mimo niemiłosiernego katowania robią przebiegi po 200 tysięcy bez remontów.
Seq zalał do swojego M102 motula i po przelocie ponad 4 tyś dalej jest czysty.
chłopaki do hond które kręcą się ponad 9 tyś rpm zalewają oleje motula, i te hondy mimo niemiłosiernego katowania robią przebiegi po 200 tysięcy bez remontów.
Seq zalał do swojego M102 motula i po przelocie ponad 4 tyś dalej jest czysty.
#240
Napisano 15 października 2010 - 16:28
Po remoncie na pewno,spokojnie.Na razie jestem zafascynowany długowiecznością OM-ek.We wtorek pylam do mechaniora,ma zdjąć głowicę i obejrzeć to cudo w środku.Zobaczymy co ujrzymy.
W każdym razie,jeśli olej to tylko nie tłoczony u nas.Lepiej zapłacić dwie dychy więcej i kupić olej a nie łolij.
W każdym razie,jeśli olej to tylko nie tłoczony u nas.Lepiej zapłacić dwie dychy więcej i kupić olej a nie łolij.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
[W201] Wyciek oleju czy to na pewno uszczelka głowicy? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
|
|
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|