Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Olej do silnika Diesla - jaki?



880 odpowiedzi w tym temacie

#451 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 09 lipca 2013 - 23:22

Wyświetl postUżytkownik mbaszyns dnia 09 lipca 2013 - 15:23 napisał

I ponowię pytanie - jakie oleje mineralne są w klasie 5W40?

Kolego mbaszyns bardzo wiele olejów 5W40 to oleje, tzw hydro krakowane (HC), czyli zawierające w sobie kilkadziesiąt % bazy olejowej mineralnej. To nie są złe oleje, lecz uczciwość kupiecka nakazuje pisać prawdę w opisie produktu. Jako jedna z nielicznych firm Liqui Moly pisze właśnie prawdę, że np oleje z serii Top Tec sa na bazie mineralnej, a nie "full syntetic". Ponoc nawet te oleje HC to dobre są dlatego, że dobrze w nich rozpuszczają wszelkiego rodzaju dodatki uszlachetniające olej. Ale to już naprawdę temat- rzeka. Gadaj na ten temat z Piotrek_zmienolej
pozdr



#452 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 10 lipca 2013 - 09:54

Kolego JanB - ale oleje HC nie są olejami klasyfikowanymi jako mineralne (a o te pytałem) z bardzo prostego powodu - do ich produkcji owszem, jest wykorzystywana baza mineralna, ale jest całym clou jest poddanie jej procesowi hydrokrakowania, czyli przeróbki chemicznej (zmiana struktury weglowodorów i ich składu), czego się nie robi w przypadku olei mineralnych (wytwarzane z ropy naftowej głównie przy użyciu procesów fizycznych - destylacja).
Oleje syntetyczne też można zrobić (i robi się) z bazy mineralnej (ropy naftowej), tylko cały proces jest znacznie dłuższy i bardziej skomplikowany niż tylko hydrokrakowanie.
Ale czego się dzisiaj nie robi z ropy naftowej..

#453 Offline   Piotrek_Zmienolej


  • Postów: 14
  • Na forum od: 04 cze 2013
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Stare Toyoty

Napisano 05 sierpnia 2013 - 14:40

Cytat

uczciwość kupiecka nakazuje pisać prawdę w opisie produktu.

No właśnie więc mamy po jednej stronie zachód po drugiej Polskę :spokoj:

Dołączona grafika
Dołączona grafika

#454 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 kwietnia 2014 - 12:26

Przez kilka lat jeździłem na Quakerze De luxe 10w40, w zeszłym roku był problem z jego kupnem przez zmianę przepisów unijnych blokujących sprzedaż w Europie. Przyznam ze mocno się wk :twisted: i kupiłem Orlena Platinum Diesel 10W40. Orlenowski parametrami nie odbiega od Quakera i na słuch silnik pracuje ciszej, na dzień dzisiejszy zostaję przy tym bo cena i dostępność mnie do tego przekonują.

#455 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 30 kwietnia 2014 - 13:04

:bravo: Mam podobne odczucia, ale z Lotosem w mojej 300D 24V. Zalałem zaraz po zakupie 10W40 (tanizna 50zł/4 litry w Selgrosie promocja) aby go wypłukać, a po paru tysiącach zapodałem do silnika 5W40 Lotosa z normą MB229.5 plus do tego dodatek Bishop`s Original i jak na razie po ok. 3 tys km jestem mile zdziwiony jak ładnie to pracuje, wkręca się spokojnie do 4-4,5 tys obrotów i nie łyka oleju nic. Auto ma przejechane podobno 230 tys km. Natomiast w drugim samochodzie z silnikiem 250D 20V aktualnie jeżdżę na Fuchsie 10w40 i chodzi też miodzio. Ten silnik z kolei ma oryginalnie 300 tys km przejechane i tego jestem pewien.

#456 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 30 kwietnia 2014 - 13:06

Przeczytałem 21 stron i powiem szczerze że gdybym miał dylemat jaki olej wybrać to nie bardzo bym wiedział. :hmm: . Od czterech lat jak kupiłem obecny samochód, jeżdżę na mineralnym Tedex 15W40 . Na naklejce jest napisane ze olej przeznaczony do silników pracujących w trudnych warunkach , zalecany do maszyn budowlanych ,samochodów ciężarowych i lokomotyw. Odgłosy pracy zimnego silnika nie odbiegają od normy ,trochę klekocze. Po osiągnięciu temperatury pow.50st. silnik pięknie mruczy. Olej wymieniam co 7000-8000 km. przejechałem ponad 100 000 km /4 lata i na razie jest dobrze ,pod pokrywą zaworów czysto

#457 Gość_janin_


  • Na forum od: --

Napisano 30 kwietnia 2014 - 14:13

Ja do swojego om602 2.5D wolnossący '91 (licznikowo 406 tys. km) wlewam od pewnego czasu półsyntetyka 10W-40. Przy przejściu z minerala (taki był zalany w chwili kupna) nie stosowałem żadnych płukanek, dodatkowych filtrów etc. Śmiga, jak ta lala, nie chłepce, nie cieknie, trochę czasem zadymi, ale czort wie, czy to akurat niebieski dym (jestem daltonistą :D). Chwilowo wlałem mu Liqui Moly, bo staram się być dla niego dobry :D Ale wcześniej był i Valvoline, i Castrol, i Mobil. Jeden mechanik powiedział mi ostatnio, że leje najtańszy półsyntetyk z marketu, bo to wszystko jeden pies i nie ma sensu przepłacać. Być może jestem frajerem zatem, ale wolę wlać lepszy, a potem nie wyrzucać sobie, że konieczność remontu silnika sam sobie zawdzięczam :D

#458 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 30 kwietnia 2014 - 14:20

Liqui Moly to jeden z lepszych półsyntetyków. Też go zalewałem. Warto.

#459 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 30 kwietnia 2014 - 15:28

Ja używam Midland Super Diesel 15W-40, spełnia normę MB i robią go tylko w Szwajcarii. Inne oleje to kto wie skąd są.

#460 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 30 kwietnia 2014 - 22:11

markslew Midlanda podobno już rozlewają w Polsce .








Podobne tematy Zwiń