Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Olej do silnika Diesla - jaki?



880 odpowiedzi w tym temacie

#461 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 01 maja 2014 - 11:50

7dmy rok na Lotosie Semisyntetyku 10W/40 i zero niepokojących objawów, silnik suchy, pali na dotyk, zużycie minimalne...po co przepłacać...



#462 Offline   aarmir


  • Postów: 682
  • Na forum od: 12 kwi 2013
  • Miejscowość: Trójmiasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 E-Klasse 250 TD - OM605 1994

Napisano 01 maja 2014 - 13:48

LM miałem ten zwykły i z MOS2- z czystym sumieniem polecam! ;) Dobrze robi na uszczelnienia silnika

Ale teraz dostałem w baaardzo dobrej cenie taki, i zalewam nim obie :star:

Dołączona grafika

Jednakże najlepszy olej do diesla,to ten i ten będzie następny do mojej 20 zaworówki,bo w przyszłym roku zanosi się na duuże przebiegi ;) :

Dołączona grafika

Wcale nie taki drogi i wbrew pozorom dostępny...

#463 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 01 maja 2014 - 13:51

No właśnie Bogdan 190 Tylko mam pytanie, bo ja jeżdżę dość dynamicznie, czyli w trasie silnik chodzi między 3,5 a 4,5 tys obrotów. I w takim razie na jak długo ten Lotos 10W40 da radę?

Użytkownik JanB edytował ten post 01 maja 2014 - 13:59


#464 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 01 maja 2014 - 13:59

Wyświetl postUżytkownik aarmir dnia 01 maja 2014 - 13:48 napisał

LM miałem ten zwykły i z MOS2- z czystym sumieniem polecam! ;) Dobrze robi na uszczelnienia silnika

Ale teraz dostałem w baaardzo dobrej cenie taki, i zalewam nim obie :star:

Dołączona grafika

Jednakże najlepszy olej do diesla,to ten i ten będzie następny do mojej 20 zaworówki,bo w przyszłym roku zanosi się na duuże przebiegi ;) :

Dołączona grafika

Wcale nie taki drogi i wbrew pozorom dostępny...

Ten pierwszy ori MB spełnia normę tylko 228.5 i to jest gut do naszych aut (jednak ja wolę jak spełnia 229.5 np lotos 5W40)
Co tego Petro Canada to chyba się rozczarujesz, bo po co ci olej eco spełniający normy dla aut z DPF-em?? I jeszcze ma napisane, ze jest do pojazdów użytkowych, czyli eksploatowanych raczej niskoobrotowo. Może nie wytrzymać ten olej jak pociśniesz auto na autobanie ze 150/h

#465 Offline   aarmir


  • Postów: 682
  • Na forum od: 12 kwi 2013
  • Miejscowość: Trójmiasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 E-Klasse 250 TD - OM605 1994

Napisano 01 maja 2014 - 14:09

Wyświetl postUżytkownik JanB dnia 01 maja 2014 - 13:59 napisał

I jeszcze ma napisane, ze jest do pojazdów użytkowych, czyli eksploatowanych raczej niskoobrotowo. Może nie wytrzymać ten olej jak pociśniesz auto na autobanie ze 150/h
Uwierz, że wytrzyma 200/h-co w naszym przypadku nie grozi ;) To pełen syntetyk 10W40 ma najlepszą bazę i pakiet.

Wyświetl postUżytkownik JanB dnia 01 maja 2014 - 13:59 napisał

Ten pierwszy ori MB spełnia normę tylko 228.5
Wystarczy ;) To bardzo dobry olej, a dla MB robi go Fuchs ;) Za 14zł/l, nie było się co zastanawiać.
Nie jestem ortodoksą olejowym, ale Orlena i Lotosa nie wleję-chyba, że będę musiał i zdanie zmienię :E

Użytkownik aarmir edytował ten post 01 maja 2014 - 14:11


#466 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 01 maja 2014 - 14:54

Wyświetl postUżytkownik JanB dnia 01 maja 2014 - 13:51 napisał

No właśnie Bogdan 190 Tylko mam pytanie, bo ja jeżdżę dość dynamicznie, czyli w trasie silnik chodzi między 3,5 a 4,5 tys obrotów. I w takim razie na jak długo ten Lotos 10W40 da radę?
Daje rade a czemu ma nie dać??? To masz niskie obroty jeszcze... w innych dieslach jeżdzą i żyją.... w latach 2007-2011 mój mesiek latał w miesiącu 2x na Holandie tam i z powrotem i Kolega cisł pod maxa na banie po 150km/h to jest prawie max dla silnika OM 601 i co? Nic? Jak deptał tak depta....jak pisałem silnik suchy i niejedni go zazdroszczą... :/

#467 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 01 maja 2014 - 15:58

Wyświetl postUżytkownik aarmir dnia 01 maja 2014 - 14:09 napisał

Wystarczy ;) To bardzo dobry olej, a dla MB robi go Fuchs ;) Za 14zł/l, nie było się co zastanawiać.
Cena super wziąwszy pod uwagę, że ja jeżdżę aktualnie w 2,5D20V na Fuchs Unimax Plus 10W40 dokładnie na tym http://www.zmienolej...-plus-5l-detail cena dużo wyższa, tyle, że spełnia nawet normę 229.1, ale złego słowa nie powiem, naprawdę pięknie smaruje.

#468 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 01 maja 2014 - 17:14

Lotos Semisyntetyk 10W/40 też spełnia norme MB 229.1 i napewno mercedes tej normy nie dał na piękne oczy....ale ile forowiczów tyle opini....

#469 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 01 maja 2014 - 17:47

ten olej fuchs to wcale nie ma lepszych wskaźników od orlena,czy lotosa po za liczbą tbn..

#470 Offline   aarmir


  • Postów: 682
  • Na forum od: 12 kwi 2013
  • Miejscowość: Trójmiasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 E-Klasse 250 TD - OM605 1994

Napisano 01 maja 2014 - 17:50

Wyświetl postUżytkownik Bogdan 190 dnia 01 maja 2014 - 17:14 napisał

Lotos Semisyntetyk 10W/40 też spełnia norme MB 229.1 i napewno mercedes tej normy nie dał na piękne oczy.
Nic nie musiał dawać ;) Wystarczy, że ma odpowiednie parametry w karcie technicznej produktu, oczywiście na podstawie własnych badań, we własnym laboratorium :grinhihi: .MB nie poddaje takich olejów żadnym testom.
Inna para kaloszy, to produkty, które znajdują się na słynnej liście Mercedes-Benz Specifications for Operating Fluids (MB BeVo).Tutaj, żeby się dostać trzeba się trochę postarać,bo to pomaga znacząco zwiększyć sprzedaż: dlatego na olejach często są też approvale BMW, Porsche, Volvo.

Na Bevo w tej normie, jest owszem Lotos, ale tylko te 2 oleje:

1.LOTOS quazar 3000 SAE 10W-40,
2.LOTOS quazar SEMISYNTHETIC SAE 10W-40,
więc jeśli chodzi o fakty, tak to wygląda :D

Oleje z serii Quazar, to miał być hicior Lotosa- na dziś ze świecą szukać,bo przeliczyli się ze zbytem.Być może to dobre oleje, bo i Subaru Polska i ASO je stosowało, ale cena zaporowa/ponoć tak wysokie koszty produkcji,gdyż pod ścisła kontrolą :E /
Ten zwykły Lotos ze stacji czy hipermarketu z Lotosem Quazarem nic wspólnego nie ma ;P

Przypomniało mi się,że jeszcze miałem to oleum:
Mannol CLASSIC 10W-40-bardzo dobry, w zimie bez zarzutu, motory na nim mruczały aż miło :hooray:

Użytkownik aarmir edytował ten post 01 maja 2014 - 17:54









Podobne tematy Zwiń