Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Swap z 2,6 na mniejszy


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Ben


  • Postów: 3
  • Na forum od: 18 lis 2008
  • Miejscowość: Żywiec/Kraków

Napisano 18 listopada 2008 - 17:04

Jak wygląda sprawa z wymianą 2,6 na jakąś mniejszą benzynę w124 95'? Skrzynia automat, 2,6 zatarty. Jak duży problem może być z zamontowaniem 2,0?



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 18 listopada 2008 - 17:17

Ben napisał:

Jak duży problem może być z zamontowaniem 2,0?

2,0 tak strasznie mniej nie spali a 2,6 daje frajdę z jazdy ;-)

#3 Offline   Ben


  • Postów: 3
  • Na forum od: 18 lis 2008
  • Miejscowość: Żywiec/Kraków

Napisano 18 listopada 2008 - 17:23

Czyli gra nie warta świeczki? Lepiej kupić 2,6 i wrzucić bez kombinowania? Obecny 2,6 jest zatarty

#4 Offline   Mateusz


  • Postów: 1 142
  • Na forum od: 25 wrz 2007
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Suzuki SJ410

Napisano 18 listopada 2008 - 18:01

Ben napisał:

Jak duży problem może być z zamontowaniem 2,0?
Wydaję mi się, że "komputer" KE byłby do wymiany - niech ktoś potwierdzi. Żeby było jak w oryginale to trzeba by zmienić też skrzynię i dyfer ;-)

Jak już i tak będziesz się bawił wrzuć 3.0 - nic nie trzeba zmieniać, bo to rozwiercony 2.6, a mocy więcej... :)

PS. W 95 nie montowali 2.6 :czerwona:
PS2. Uzupełnij profil

#5 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 18 listopada 2008 - 21:57

Mateusz napisał:

Wydaję mi się, że "komputer" KE byłby do wymiany - niech ktoś potwierdzi
A mi się wydaje że sterownik KE jest właśnie taki sam ;-) Za to na pewno moduł zapłonowy jest inny http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/happy17.gif

Ale tak bardziej serio, to faktycznie zostań przy sześciocylindrówce M103 2.6, albo nawet lepiej 3.0 - wszystko będzie pasować bez żadnych "ale" :szukaj:

#6 Offline   Mateusz


  • Postów: 1 142
  • Na forum od: 25 wrz 2007
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Suzuki SJ410

Napisano 18 listopada 2008 - 22:33

Radhezz napisał:

A mi się wydaje że sterownik KE jest właśnie taki sam ;-) Za to na pewno moduł zapłonowy jest inny http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/happy17.gif
No o to chodzi. Jeżeli wstawilibyśmy od 4 cylindrowca do silnika z 6 cylindrami to chodziłby tylko na 4 (ktoś o tym pisał na forum). Tak? :szukaj:

#7 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 18 listopada 2008 - 23:33

Mateusz napisał:

Jeżeli wstawilibyśmy od 4 cylindrowca do silnika z 6 cylindrami to chodziłby tylko na 4 (ktoś o tym pisał na forum). Tak? :szukaj:
Zgadza się http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/oki.gif

#8 Offline   misiek1420


  • Postów: 12
  • Na forum od: 24 lis 2008
  • Miejscowość: Kwidzyn

Napisano 24 listopada 2008 - 23:19

No to i ja mam pytanko a i myślę że będzie to odpowiedni temat... Szukałem szukałem i nic nie znalazłem :)

Chcę włożyć do swojego MB 2,5 TD i moje pytanko czy warto?? I ile z tym zabawy :?? Z 2,6 nie daje już rady, wcześniej kupił go mój ojciec już zagazowanego, nic nie chodzi w tym silniku jak powinno. Mam go już serdecznie dość :/ A teraz w dodatku jeżdzę na samym gazie bo nie wiedzieć czemu nie pali na benzynce, po przekręceniu kluczyka pompa się nie odzywa, ale jak zepne ją krótko do akumulatora to mieli, tylko i tak nie pali... Może wie ktoś co jest?? Ale i tak priorytetowe jest dla mnie pytanie o swap silnika z benzynki na diesla :zeby:

#9 Offline   Wojtas.bb


  • Postów: 523
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 24 listopada 2008 - 23:38

misiek1420, jak doprowadzisz całego KE-jetronica i pompe do porządku to będzie chodzić bez problemowo bez konieczności robienia swapa. I napewno wyjdzie taniej a przynajmniej będziesz wiedział czym jeździsz a możesz trafić na zakatowanego diesla i mieć znowu problem

#10 Offline   misiek1420


  • Postów: 12
  • Na forum od: 24 lis 2008
  • Miejscowość: Kwidzyn

Napisano 24 listopada 2008 - 23:52

W sumie też prawda ale jak doprowadzić KE-j do porządku jak nie wiem w czym tkwi prolem :zeby: Rozkręcić go całego i czyścić ?? Ma to sens ??








Podobne tematy Zwiń