m102 gaźnik - obroty wariują na gazie
#21 Gość__
Napisano 27 września 2010 - 22:23
Ale, czy obroty spadają na 500 i wracają na 700? Jeżeli tak to niektóre typy zasilania dopuszczają takie wahnięcie -nie wyłączając gaźników. Jest ono spowodowane zazwyczaj pracą nastawników i podobnie.
Jak jest na benzynie? Szarpie podczas jazdy w jakimś zakresie? A jak wolne obroty na benzynie przed i po zagazowaniu?
Zasada dla mnie oczywista -najpierw sprawny gaźnik na benzynie, potem gazowanie.
Sam parownik to dość solidna, poczciwa konstrukcja -ma regulowane oddzielnie "obejście/wsparcie" dla wolnych obrotów i oddzielnie wstępne napięcie membrany -dla średnio ogarniętego gazownika zero trudności. Więc może gaźnik faktycznie...
Rzecz oczywista -nie można wykluczyć usztywniającego zabrudzenia membran(do wymiany to jeszcze dłuuugo pochodzą), bo to co czasem wlewamy na stacjach to się tylko paliwem :PG nazywa
Raz jak zalałem pod Krakowem swoje osiołkowate Audi to na każdym skrzyżowaniu musieli mi wybaczać, bo się jechać nie dało
#22
Napisano 28 września 2010 - 08:11
Na gazie od początku było 750 z, bez jakiś większych wahań.
Wtedy nic przy instalacji nie kręciłem bo wszystko było ok. zero strzałów. ( jedynie to dławienie raz na dwa miesiące może)
Teraz obroty działają w trybie 500-700 ale ostatnio raczej 500, przy pokręceniu regulacją w parowniku można zwiększyć na 700 ale po przygazowaniu albo krótkiej jeździe znowu jest 500.
Gdybym mógł ustawić 900 to by mi wahania nie przeszkadzały jednak z jakiś powodów to niemożliwe.
nie rozumiem tego - jeśli parownik jest przeznaczony do aut z silnikiem do 120 km to jak to możliwe że nie da rady ustawić obrotów na 900 , przecież większość aut tak chyba chodzi na wolnych?
Jestem w o tyle dobrej sytuacji że w ogóle nie jeżdżę na benzynie więc całość może być ustawiona tylko pod gaz.
Myślę o tym zwiększeniu dopływu powietrza do gaźnika.
Tylko nie wiem czy brak możliwości zwiększenia obrotów jest winą zbyt małej maksymalnej dawki gazu w reduktorze czy może trzeba dać większy przelot powietrza w gaźniku..
Mam jeszcze taką "hipotezę" że może nastąpiły jakieś minimalne zużycia w parowniku i to wystarczyło że są takie wahania.
#23 Gość__
Napisano 28 września 2010 - 09:08
dezoo napisał:
Twoim pomysłom brakuje nieco logiki -skoro chodziło na takim jak jest obecnie dolocie to trzeba usunąć usterkę, a nie zmieniać dolot Z takim myśleniem to idziesz w kierunku "mam usterki nie wiem jakie, więc wywalam gaz bo autu nie służy", który choć popularny to często się kończy "mam tylko benzynę, usterki dalej mam -pewnie jednak gaz był winien"(że np. przewód WN ukręcony niemal)
Te 900 na wolnych to nie bardzo większość aut. Owszem -do LPG zaleca się nieco wyższe obroty, lecz to już zależy od konkretnych przypadków.
Musisz sprawdzić gaźnik -czy nie ma oporów/luzów na przepustnicach, czy podciśnienia są szczelne, czy podstawa gaźnika(!!!) jest całkowicie szczelna i inne takie abecadło. Na drodze mikser gazu-cylinder ma być szczelnie jak fabrycznie i dotyczy to także okolic miksera(nie mów, że masz tam silikonem ciapane )
Potem regulacja instalacji i nie ma zmiłuj. Gaz i gaźnik to przecież banał.
#24
Napisano 28 września 2010 - 12:55
Ale tu niespodzianka mój ma naprawdę 230 tyś a wiem to stąd że mój ojciec pracował u właściciela auta 10 lat ( 90 -2000 )i widział na własne oczy jak fryc ze wsi jeździł nim jedynie na dłuższe wycieczki (a robił to rzadko) na co dzień zaś miał gulfa do jazdy.
Koleżka był pierwszym właścicielem a przywędrował do Polski w 2003 i od tego czasu zrobił 40 tys po naszych wspaniałych drogach (mój father też nim prawie nie jeździł ) .
Jednym słowem jest to wóz ze znanej bajki "o dziadku co jeździł nim tylko do kościoła"
Niestety sprzęt jest trochę pordzewiały tu i tam więc nie jest to żadna "laleczka"
Mikser nie jest przylepiony na silikon .
Tak się zastanawiam jak sprawdzić szczelność - są chyba do tego jakieś specyfiki (pianka w aerozolu?)
Wynikła jeszcze jedna niespodzianka - sprawdziłem ponownie obroty na Pb i tym razem okazało się że też lekko falują 600-700 , czyli możliwe że coś w gaźniku jest nie tak.
Nie wiem jak to możliwe ale wcześniej kiedy sprawdzałem było lepiej na benzynce (znaczy się może jest tam też syndrom działa lepiej-gorzej).
Gazu nie zamierzam wyrzucać, bez przesady.
#25 Gość__
Napisano 28 września 2010 - 13:53
dezoo napisał:
#26
Napisano 28 września 2010 - 21:09
Jak się zdemontuje gaźnik to potrzeba kupować jakieś nowe uszczelki do ponownego montażu?
Rzeczywiście te 24 lata odbijają się na trwałości niektórych materiałów- to jest jedyna rzecz w tym aucie która mnie trochę przeraża czasem :roll:
#27
Napisano 04 czerwca 2012 - 21:24
#28
Napisano 07 czerwca 2012 - 20:33
Użytkownik Skielak_plock dnia 04 czerwca 2012 - 21:24 napisał
Użytkownik Skielak_plock dnia 04 czerwca 2012 - 21:24 napisał
Masz wersję ze stabilizatorem wolnych obrotów czy bez (podciśnieniowy)?
Użytkownik Skielak_plock dnia 04 czerwca 2012 - 21:24 napisał
odłączony lub padnięty.
Użytkownik Skielak_plock dnia 04 czerwca 2012 - 21:24 napisał
co do spalania to jak wyregulowany parownik-może to również powodować większość ww problemów.
Użytkownik Lord Zekanda edytował ten post 07 czerwca 2012 - 20:37
#29
Napisano 25 stycznia 2013 - 01:51
#30 Gość_kloss72_
Napisano 25 stycznia 2013 - 09:39
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|
|
[w124] Wariujące światła - kumulacja |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Pablo100 |
|
|