witam wszystkich mam problem z abs. Świeci sie kontrolka abs nie działa myślałem że morze czujniki są brudne,czyściłem i nic wkońcu podpiołem auto do kompa a on nawet nie móg sie połonczyć ani z abs ani z silnikiem zaznaczam że wcześniej jeśli chodzi o kompa nie było z innymi mercedesami problemu czyli coś niegra ale co jak to zdiagnozować.
mercedes C180 1996.
0
[w202] Brak ABS nawet komp nie pomógł
Rozpoczęty przez degrado, mar 21 2009 19:50
16 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 21 marca 2009 - 19:50
#2
Napisano 21 marca 2009 - 20:16
sprawdź czy gniazdo diagnostyczne ma zasilanie oraz bezpieczniki.
#3
Napisano 21 marca 2009 - 20:24
zasilanie było ok bezpieczniki też chyba że jest jakiś ukryty o którym nie wiem. gdzie powinienem znaleść bezpiecznik do ABS
#4
Napisano 24 marca 2009 - 09:14
degrado,
Po prawej stronie pod pokrywą modułów z elektroniką , międzyinymi ABS, są bezpieczniki.
Po prawej stronie pod pokrywą modułów z elektroniką , międzyinymi ABS, są bezpieczniki.
#5
Napisano 29 maja 2009 - 17:51
czesc ja tez mam problem z absem juz od dawna, mam coupe 3.2 z 92r kiedys wymnieniem ten przekaznik przepieciowy byl spalony najprawdopodobniej ale abs nie zadzialal zato zapalila mi sie dodatkowa kontrolka na liczniku taki trojkat ostatnio sprawdzilem zaroweczki i jak sie okazalo to byly wyciagniete od poduszki powietrzenej absu i asr. Mam dwa pytania
1czy abs jest powiazany jakos z asr w moim przypadku jest tak ze zapalaja sie dopiero po kilkunastu przejechanych metrach abs i asr rownoczesnie.
2jak mozna sprawdzic czujniki od absu czy sa dobre czy spalone?
1czy abs jest powiazany jakos z asr w moim przypadku jest tak ze zapalaja sie dopiero po kilkunastu przejechanych metrach abs i asr rownoczesnie.
2jak mozna sprawdzic czujniki od absu czy sa dobre czy spalone?
#6
Napisano 30 maja 2009 - 11:00
ASR korzysta z tych samych czujników co ABS.
Skoro po odpaleniu silnika gaśnie, a zapala się ponownie po ruszeniu z miejsca, to raczej wskazuje na brak sygnału z któregoś czujnika. Czujniki przednie mają wtyczki pod maską (takie okrągłe) Czujniki można pomierzyć na oporność. Oporność trochę się różni w różnych rocznikach. Generalnie: ok. 1500 omów - może być trochę więcej lub mniej, ale powinno być w miarę równo po obu stronach.
Drugi sposób pomiaru: lokalizujemy wtyczkę czujnika, wtykamy w nią kable multimetru ustawionego na pomiar napięcia zmiennego i kręcimy kołem. Na wyświetlaczu powinno się pojawić wskazanie.
Ponieważ masz ASR, to z tyłu będą również dwa czujniki. Wtyczki są prawdopodobnie pod tylnym siedzeniem.
Skoro po odpaleniu silnika gaśnie, a zapala się ponownie po ruszeniu z miejsca, to raczej wskazuje na brak sygnału z któregoś czujnika. Czujniki przednie mają wtyczki pod maską (takie okrągłe) Czujniki można pomierzyć na oporność. Oporność trochę się różni w różnych rocznikach. Generalnie: ok. 1500 omów - może być trochę więcej lub mniej, ale powinno być w miarę równo po obu stronach.
Drugi sposób pomiaru: lokalizujemy wtyczkę czujnika, wtykamy w nią kable multimetru ustawionego na pomiar napięcia zmiennego i kręcimy kołem. Na wyświetlaczu powinno się pojawić wskazanie.
Ponieważ masz ASR, to z tyłu będą również dwa czujniki. Wtyczki są prawdopodobnie pod tylnym siedzeniem.
#7
Napisano 30 maja 2009 - 20:39
Dzieki za pomoc Gerri jutro sprawdze te wtyczki, z przodu je zlokalizowalem nawet je troszke przeczyscilem bo byly zasniedziale ale tych z tylu nie sprewdzalem jutro to pomierze i napisze jak mi poszlo (tych z tylu czujnikow nie czyscilem jeszcze ,kto wie moze mi to pomoze ) z gory dziekuje i pozdrawiam szerokosci na drodze zycze
[ Dodano: Sob Maj 30, 2009 21:39 ]
Czesc mozecie mi doradzic gdzie maja wtyczki te czujniki z tylu, w ktorym miejscu ich szukac myslalem ze pod fotelami z tylu ale nie znaloazlem tam nic ,aa te z przodu maja u mnie rezystancje 20,3 po obu stronach:)
pozdrawiam.
[ Dodano: Sob Maj 30, 2009 21:39 ]
Czesc mozecie mi doradzic gdzie maja wtyczki te czujniki z tylu, w ktorym miejscu ich szukac myslalem ze pod fotelami z tylu ale nie znaloazlem tam nic ,aa te z przodu maja u mnie rezystancje 20,3 po obu stronach:)
pozdrawiam.
#8
Napisano 31 maja 2009 - 20:14
deczka napisał:
te z przodu maja u mnie rezystancje 20,3
CZEGO?
-omów?
-kiloomów?
-megaomów?
-miliomów?
Jeżeli jednostki nie robią dla Ciebie różnicy, to podejrzewam jednak, że będzie mniej strat jak dasz zarobić elektrykowi...
#9
Napisano 01 czerwca 2009 - 13:14
WIDZE GERRI ZE POCZULES SIE BARDZO URAZONY ZE NIE DALEM JEDNOSKI CHODZILO MI O 20,3 KILOOMOW CZYLI 20300 OMOW JESZ MASZ DO TWOJEGO WYKLADU
GIGAOMÓW
NANOOMÓW
PIKOOMÓW
A PYTANIE ZADALEM PROSTE CHODZI MI GDZIE SZUKAC TYCH TYLNICH CZUJNIKOW I WTYCZEK OD NICH JAK NIE WIESZ TO NIE ODPISOJ POZDRAWIAM I ZYCZE SZEROKOSCI:)))))))))))
GIGAOMÓW
NANOOMÓW
PIKOOMÓW
A PYTANIE ZADALEM PROSTE CHODZI MI GDZIE SZUKAC TYCH TYLNICH CZUJNIKOW I WTYCZEK OD NICH JAK NIE WIESZ TO NIE ODPISOJ POZDRAWIAM I ZYCZE SZEROKOSCI:)))))))))))
#10
Napisano 01 czerwca 2009 - 13:22
deczka, nie krzycz kolego bo Gerri ma zupełną racje. Jednostka to podstawa w diagnozowaniu problemu. Twoje zachowanie jest poniżej krytyki. ktos chce ci pomoc o czym swiadczy
i teraz tak mu dziękujesz. Wyluzuj
deczka napisał:
Dzieki za pomoc Gerri
i teraz tak mu dziękujesz. Wyluzuj
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
ABS/ASD/KONTROLA TRAKCJI |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | TOM0808 |
|
||
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
SL R129 2.8 M104 Komputer ECU |
Mercedes SL, SLK | Kebsik |
|
||
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
Mercedes w201 Problem z odpalaniem na zimnym i kontrolką ABS |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|