Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] OM603 Turbo - miska olejowa


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   diablos29


  • Postów: 110
  • Na forum od: 06 wrz 2009
  • Miejscowość: Warlubie
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3,0D- OM603
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0D OM601-rakieta

Napisano 03 listopada 2009 - 20:40

Jak przystało, na tydzien po zakupie auta postanowilem wymienic olej w silniku. jakiez było moje zdziwienie gdy po odkreceniu dolnej osłony oczom moim ukazal sie piekny kleks silkonowy :coto: majacy zapewne na celu zalepienie przetarcia miski badz tez jej pekniecia. Nie wiem dokladnie co sie pod nim kryje bo nie chcialem sie pozbawiac srodka transportu, narazie nic z niego sie nie sączy. Jednakze nie lubie takich patentow w swoim aucie gdyz napawaja mnie niepewnoscia. :?:
Teraz pytanie. Czy miska od zwyklej 300 diesel bedzie pasowac do 300 turbodiesel? Nie widac w niej jakis udziwneien majacych cos wspolnego z turbo jednak nie zaszkodzi zapytac.
Pomozcie bo nie usne dzis majac przed oczami tego kleksa.... :mlot:



#2 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 listopada 2009 - 21:42

O ile wiem to nie będzie pasować

#3 Offline   diablos29


  • Postów: 110
  • Na forum od: 06 wrz 2009
  • Miejscowość: Warlubie
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3,0D- OM603
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0D OM601-rakieta

Napisano 03 listopada 2009 - 22:52

Cytat

O ile wiem to nie będzie pasować
A cos wiecej? Gdzie tkwi roznica?

Jak nie uda sie znalezc to trza bedzie spawac, mozna?
Praktykowal juz ktos wymiane miski olejowej w 300 bez wyjmowania silnika? Z tego co zauwazylem to po podniesieniu silnika lekko do gory powinno pojsc i z tego co tez zauwazylem to przy zdjeciu miski nie rusza sie uszczelnien walu , jak to mialo miejsce w w123.

#4 Offline   zabamix


  • Postów: 1 265
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 03 listopada 2009 - 23:09

diablos29 napisał:

Czy miska od zwyklej 300 diesel bedzie pasowac do 300 turbodiesel?

Mysle ze nie ma sensu kupowac miski poniewaz spawanie aluminium napewno wyjdzie Cie taniej niz kupno uzywanej. Ja zachaczyłem o kamien miska pekła prawie na pół, powiedziano mi ze sie nie da pospawac bo sie skrzywi ze wzgledu na wysoka tem i duze pekniecie. Za spawanioe zapłacilem ok50zl i smigam az do dzis.

diablos29 napisał:

podniesieniu silnika lekko do gory powinno pojsc
tak pojdzie troche techniki wygibasów i pojdzie. stabilizator mozna polozowac i bedzie latwiej ale jak podniesiesz wystarczajaco wysoko silnik to bedzie ok duzo roboty nie ma.

[ Dodano: Wto Lis 03, 2009 23:09 ]

diablos29 napisał:

w123
tam to była bajka :mlot: malutka i szybka do wykrecenia

#5 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 04 listopada 2009 - 08:44

diablos29, w turbo jest większa miska gdyż używana jest większa ilośc oleju ze względu na turbinę

#6 Offline   emil_BiAłY124


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 lis 2009
  • Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki

Napisano 04 listopada 2009 - 18:59

I dodatkowo w turbo z boku pod alternatorem dokręcona jest do miski druga mniejsza mająca za zadanie właśnie zapewnić lepsze smarowanie turbiny

#7 Offline   diablos29


  • Postów: 110
  • Na forum od: 06 wrz 2009
  • Miejscowość: Warlubie
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3,0D- OM603
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0D OM601-rakieta

Napisano 04 listopada 2009 - 22:38

Cytat

I dodatkowo w turbo z boku pod alternatorem dokręcona jest do miski druga mniejsza mająca za zadanie właśnie zapewnić lepsze smarowanie turbiny
U mnie czegos takiego nie ma napewno, wiec moze miska taka sama jak w zwyklej 300?

#8 Offline   woodenW124


  • Postów: 11
  • Na forum od: 01 wrz 2014
  • Miejscowość: LWÓWEK ŚLĄSKI
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 kwietnia 2015 - 14:38

Witam jestem tu nowy. Chciałbym wznowić temat gdyż mam problem mianowicie z korkiem spustowym. Remontuje swój OM602 TURBO i usuwam wszystkie wycieki olejowe i zauważyłem że moja miska była pospawana przez poprzedniego właściciela i został zniszczony cały gwint (z M14 ktoś wkręcił M18 z koła pasowego :( ) i moja miska posiada tą tzw. kieszeń czyli tą dodatkową miseczkę o której wspomniano 2 posty wyżej. I teraz moje pytanie czy miska z 2.9 TD bez kieszeni przypasowała by do mojego 2,5 TD rozmawiałem ze znajomym który od kilkunastu lat zajmuje się mercedesami i jak przymierzaliśmy miskę do miski była taka sama tylko chodzi o tą dodatkową miskę czy można ją pominąć ???








Podobne tematy Zwiń