Hmmm..
Z czujnika temperatury sygnał leci przez przekaźnik pompy do ECU? I na tej podstawie ustalany jest czas pylenia rozruchowego? A podniesione obroty to już efekt pracy nastawnika, prawda. Czas pylenia rozruchowego chyba prawidłowo zgrywa się z czasem trwania "podbitki"?
A tak z głupia franc, skoro momentami to kilkusekundowe podbicie wcale się nie pojawia- nie zacina Ci się nastawnik aby?
1
71 odpowiedzi w tym temacie
#41
Napisano 28 marca 2017 - 15:33
#42
Napisano 28 marca 2017 - 15:35
Jestes pewien, ze to oscylacja wypelnienia, a nie pomiar staly 50% z jakims tam bledem, charakterystyczny dla uszkodzonej sondy?
Jak uklad i silnik reaguja na zubizenie miesznaki o powiedzmy 15% w stosunku do wzorcowych 50%?
Jak uklad i silnik reaguja na zubizenie miesznaki o powiedzmy 15% w stosunku do wzorcowych 50%?
#43
Napisano 28 marca 2017 - 16:50
Wypelnienie oscyluje. Jutro obnjże mieszanke o 15%. Rozumiem, że wtedy wypełnienie ma oscylować wokół wartości 65%? Wypełnienie rosnie wraz z ubożeniem mieszanki?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
#44
Napisano 28 marca 2017 - 17:50
Obojętnie, czy w jedną, czy w drugą stronę, chodzi mi o sam fakt reakcji silnika oraz układu KE na fakt modyfikacji o znaczny skok wartości.
Mówię o tym tylko dlatego, że miałem okazję robić teraz 190 2.0, która oscylowała właśnie w zakresie 48-53%, ale coś mi nie pasowało, bo oscylowała tak od odpalenia w zasadzie cały czas, i mimo, że podbijanie obrotów itp działało, to jednak silnik ospale reagował na pedał gazu. Okazało się, że sonda była martwa, bez sondy pomiar zatrzymywał się na równo 50%, ale po podłączeniu nowej okazało się, że jest dość słabo - sterownik pokazał okolice 20% i dopiero po regulacji udało się osiągnąć 45-55%, więc zakres sugerowany przez producenta - okolice 10% oscylacji sygnału, no i dynamika wozu nie do porównania.
Mówię o tym tylko dlatego, że miałem okazję robić teraz 190 2.0, która oscylowała właśnie w zakresie 48-53%, ale coś mi nie pasowało, bo oscylowała tak od odpalenia w zasadzie cały czas, i mimo, że podbijanie obrotów itp działało, to jednak silnik ospale reagował na pedał gazu. Okazało się, że sonda była martwa, bez sondy pomiar zatrzymywał się na równo 50%, ale po podłączeniu nowej okazało się, że jest dość słabo - sterownik pokazał okolice 20% i dopiero po regulacji udało się osiągnąć 45-55%, więc zakres sugerowany przez producenta - okolice 10% oscylacji sygnału, no i dynamika wozu nie do porównania.
#45
Napisano 28 marca 2017 - 19:06
U mnie ssanie trwa 28sekund,silnik 1.8 ,a czy za podbijanie obrotów na ciepłym po rozruchu ,to nie odpowiada czujnik tem.zewnętrznej ten w filtrze powietrza ?,bo zdaje mi się,że w zimie dłużej podbija obroty niż w lecie .
Użytkownik melfio1 edytował ten post 28 marca 2017 - 19:07
#46
Napisano 29 marca 2017 - 07:29
Dobra. Dzisiaj rano przy ok 2-3 st. temp. zewnętrznej, podbicie załączyło mi się i trwało ok 1,2 minuty, później wyłączyło się i silnik chodził jak należy. Wcześniej (przed wymianą potencjometru tj. ok 1,5 tyg. temu) trwało to ok 20-30 sek. więc chyba było git. Dzisiaj zmierzyłem rano wypełnienie (temp. silnika 80 st.). Wynik to 51-54% więc przedział wahań to ok 3-4%. Ustawiłem wypełnienie na 48-51% i sprawdzę dzisiaj zachowanie silnika, następnie zmienię ustawienie i będę sprawdzał. Jeśli próby w żaden sposób nie wpłyną na długość trwania "ssania" no to trza będzie myśleć dalej.
Sawyer, Fakt, "ssanie" mi się nie załącza w momencie kiedy na zew. jest względnie ciepło więc to raczej nie ZPD no chyba, że on dostaje info od czujników temperatury. W jaki sposób sprawdzić czy ten zawór mi się zacina? To chyba ciężkie do wykonania .
Sawyer, Fakt, "ssanie" mi się nie załącza w momencie kiedy na zew. jest względnie ciepło więc to raczej nie ZPD no chyba, że on dostaje info od czujników temperatury. W jaki sposób sprawdzić czy ten zawór mi się zacina? To chyba ciężkie do wykonania .
Użytkownik Gasior edytował ten post 29 marca 2017 - 07:30
#48
Napisano 29 marca 2017 - 08:55
Użytkownik melfio1 dnia 28 marca 2017 - 19:06 napisał
a czy za podbijanie obrotów na ciepłym po rozruchu ,to nie odpowiada czujnik tem.zewnętrznej ten w filtrze powietrza ?,bo zdaje mi się,że w zimie dłużej podbija obroty niż w lecie .
carl00s, nie ma może w wisie informacji o tym gdy temp. płynu chłodzącego jest w np. w okolicach 0'C (lub poniżej) to podtrzymanie obrotów trwa dłużej niż 28 s.?
#50
Napisano 29 marca 2017 - 11:16
Hmm. No to sie dzieje. Przejechalem sie przed chwila po rannej regulacji na 48-51%. Podbicie tym razem trwalo ok 42 sek. Silnik w pierwszych momentach (0-50 stopni) nie chodzil za rowno. Przy 80 stopniach obroty delikatnie falowaly. Zmierzylem wyp. i uwaga, wyszlo stale 49% wiec chyba lambda padla. Jednak jak to sie ma do omawianego "ssania"?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|