Skocz do zawartości




- - - - -

(w124)Jaki układ wysokiego napięcia w 320 i jego wymiana


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   xiądz


  • Postów: 262
  • Na forum od: 06 sty 2010
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:opel zafira z18xe

Napisano 01 sierpnia 2010 - 13:57

Witam, po zakupie chcę wymienić świece, kable zapłonowe i kopułkę oraz palec w mojej 320. Niestety w ASO powiedzieli że w tym modelu nie występuje palec i kopułka. Kabli oryginalnych nie mają a świece to championa jednoelektrodowe. Jakie świece (jedno czy czteroel. oraz firma) i kable polecacie oraz co z tymi kopułką i palcem? Na razie to wiem że świec jest 6 a kabli 3.



#2 Offline   miqolaj


  • Postów: 654
  • Na forum od: 09 sie 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 sierpnia 2010 - 16:23

w 3,2 nie ma palca i kop. sa za to 3cewki.
kalble - beru lub bremi
swiece - jedno-elektrodowe NGK
nie zapomij wymienic tych lacznikow miedzy cewkami a swiecami nad nimi (3szt)

#3 Offline   xiądz


  • Postów: 262
  • Na forum od: 06 sty 2010
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:opel zafira z18xe

Napisano 01 sierpnia 2010 - 17:27

miqolaj napisał:

w 3,2 nie ma palca i kop. sa za to 3cewki.
kalble - beru lub bremi
swiece - jedno-elektrodowe NGK
nie zapomij wymienic tych lacznikow miedzy cewkami a swiecami nad nimi (3szt)
a co ze świecamu beru i czy opłaca się założyć 4elektrodowe (będzie gaz), kable- miałem na myśli te przewody od cewek do świec i ew. jak sprawdzić cewki czy dają odpowiednio wysokie napięcie?

#4 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 01 sierpnia 2010 - 18:00

xiądz napisał:

a co ze świecamu beru i czy opłaca się założyć 4elektrodowe (będzie gaz)
Widzisz, bo liczą się parametry świecy, a nie "im więcej elektrod, tym lepiej" :ok: Dobrze, że w ogóle wspomniałeś o gazie... Ja co prawda w innym silniku, ale z tydzień temu wymieniałem na 1-elektr. BOSCH-ki i jestem zadowolony :)

Wg. mnie inwestycja w kable Beru przy LPG to przesada - radziłbym najpierw spróbować zamienników, np. z Hart-a (oczywiście, też mam wymienione na takie :D)

#5 Offline   xiądz


  • Postów: 262
  • Na forum od: 06 sty 2010
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:opel zafira z18xe

Napisano 01 sierpnia 2010 - 18:23

Radhezz napisał:

Widzisz, bo liczą się parametry świecy, a nie "im więcej elektrod, tym lepiej" :ok: Dobrze, że w ogóle wspomniałeś o gazie... Ja co prawda w innym silniku, ale z tydzień temu wymieniałem na 1-elektr. BOSCH-ki i jestem zadowolony :)

Wg. mnie inwestycja w kable Beru przy LPG to przesada - radziłbym najpierw spróbować zamienników, np. z Hart-a (oczywiście, też mam wymienione na takie :D)
Tylko jeżeli są 4elektrody to iskra jest mocniejsza- stabilniejsza a co za tym idzie większa energia z danej objętości paliwa a co do kabli dlaczego nie beru? Czyżby różnica w cenie była kosmiczna? Wolę kupić coś lepszego i mieć spokój na dłużej niż wymieniać częściej bo taniej. Masz trochę inny układ zapłonowy i zasilanie lpg. A co warunkuje sprawność świecy, jakie parametry są istotne?

#6 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 01 sierpnia 2010 - 19:12

xiądz napisał:

Tylko jeżeli są 4elektrody to iskra jest mocniejsza- stabilniejsza a co za tym idzie większa energia z danej objętości paliwa
Hmm, jakaż to rewelacyjna teoria... jeżeli do agregatu 1000W podłączę zamiast jednego halogenu 1000W dwa, to na pewno będzie mi świeciło jaśniej, np. tak jak powinno 2x1000W? Chyba nie. Moim zdaniem to te 4 elektrody to są potrzebne w tym silniku jak świni siodło :D Bo przecież w oryginale były jednoelektrodowe... Polecam zapoznać się choćby z tym tematem http://www.elektroda...opic186491.html

xiądz napisał:

a co do kabli dlaczego nie beru? Czyżby różnica w cenie była kosmiczna? Wolę kupić coś lepszego i mieć spokój na dłużej niż wymieniać częściej bo taniej.
Kable chcąc-nie chcąc przy jeździe na LPG dostają po d**ie - i tak trzeba je częściej wymieniać, i tak. A różnica w cenie jest - dla M102 kable Beru są ponad 3-krotnie droższe niż kable Harta. A jeżeli ja i tak wymieniam kable praktycznie co sezon, to po co mam przepłacać...?

xiądz napisał:

Masz trochę inny układ zapłonowy i zasilanie lpg
No to jest rozsądny argument, i może faktycznie słuszny w wypadku M104 :) Ale ogólne zasady pracy silnika zawsze są takie same :ok:

xiądz napisał:

A co warunkuje sprawność świecy, jakie parametry są istotne?
Poglądowo http://www.abs.org.pl/?aid=38

#7 Offline   xiądz


  • Postów: 262
  • Na forum od: 06 sty 2010
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:opel zafira z18xe

Napisano 01 sierpnia 2010 - 19:34

Radhezz napisał:

Moim zdaniem to te 4 elektrody to są potrzebne w tym silniku jak świni siodło :) (...)

Kable chcąc-nie chcąc przy jeździe na LPG dostają po d**ie - i tak trzeba je częściej wymieniać (...)

W wielkim uproszczeniu 4 elektrody powodują większą pewność przeskoku iskry a co za tym idzie mniejsze obciążenie dla układu, co ma niebagatelne znaczenie dla dalszej pracy silnika i efektywnego procesu jego pracy, kable beru są wykonane z lepszych materiałów i wytrzymają więcej w trudniejszych warunkach (lpg), wyższa temp. pod maską w m104, itd. ( wyznaję zasadę że dobre nie musi być oryginalne), a co do parametrów świecy czy są 1 czy 4 elektrodowe a dopasowane do silnika to tak musi być, bo ani ciepłoty nie zmieniamy ani innych rzeczy.
Analogicznie czy kupisz do zawieszenia swojej :ok: el. z harta czy np lemfordera? A koszt paliwa to największy koszt w eksploatacji auta i możliwość wpłynięcia na zmniejszenie spalania ma znaczenie. Z innej beczki czy kupić do sekwencji wtryskiwacze np. magicjety na których auto będzie paliło 30% więcej lpg czy dopłacić 600zł do np. matrixów a zużycie będzie w analogicznej sytuacji większe o 15%. Pozdrawiam i pamiętaj że czasami teoria rozmywa się z praktyką.

#8 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 01 sierpnia 2010 - 21:25

xiądz, z całym szacunkiem, ale Mercedesy jeżdżą u mnie w rodzinie niemal od 20 lat, ten którym teraz jeżdżę jest w rodzinie 8 lat, i z doświadczenia naprawdę nie widzę sensu wywalania kasy na oryginalne części, które z uwagi na stan polskich dróg lub paliwo nabierają charakteru materiałów eksploatacyjnych - i jakoś nigdy nie miałem z ich zamiennikami problemów.

Zła opinia o zamiennikach bierze się chyba z sytuacji gdy ktoś kupuje takie no-name' y że nawet Chińczycy się nie przyznają do produkcji czegoś takiego :) Zamiennik wcale nie musi oznaczać gorszej jakości, a za znaczek się płaci... Choć przyznam, że jeżeli mam coś do wymiany w kwestii poważniejszych części np. silnika, to wolę dołożyć trochę więcej do znaczka :ok:

A tak przy okazji - po co się pytasz o zdanie, skoro sam wiesz lepiej? :roll: Kolega miqolaj ma taki silnik i poleca NGK jednoelektrodowe, ja mam inny silnik, ale też moim zdaniem założenie świec wieloelektrodowych nie wpłynie na pracę silnika... Każdy się wypowiada wg. własnych doświadczeń, jakie by one nie były 8)

P.S.
Tak tylko dodam że poprzednio miałem Championy to dwie mi "strzeliły" między wymianami :evil:

#9 Offline   xiądz


  • Postów: 262
  • Na forum od: 06 sty 2010
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:opel zafira z18xe

Napisano 02 sierpnia 2010 - 09:55

Radhezz napisał:

xiądz, z całym szacunkiem, ale Mercedesy jeżdżą u mnie w rodzinie niemal od 20 lat (...). Tak tylko dodam że poprzednio miałem Championy to dwie mi "strzeliły" między wymianami :evil:
U mnie w rodzinie ;) są od ponad 25 lat ale to na marginesie. To nie jest tak ,że wiem lepiej tylko kto pyta nie błądzi a całą dyskusja była spowodowana Twoimi opiniami czy nawet stwierdzeniami i przeglądając fora internetowe prawie nigdy nie występuje sytuacja gdy wszyscy mają takie same zdanie oprócz tego, ze :/ są najlepsze na świecie :D . Opinie zawsze są mile widziane choć nie zawsze są dla mnie wykładnią. Co do championów to są takie w ASO w Zielonej także sam widzisz.

#10 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 02 sierpnia 2010 - 11:30

xiądz napisał:

ze ;) są najlepsze na świecie ;)
I za takie właśnie opinie lubię ludzi :/ :D








Podobne tematy Zwiń