Witam, po zakupie chcę wymienić świece, kable zapłonowe i kopułkę oraz palec w mojej 320. Niestety w ASO powiedzieli że w tym modelu nie występuje palec i kopułka. Kabli oryginalnych nie mają a świece to championa jednoelektrodowe. Jakie świece (jedno czy czteroel. oraz firma) i kable polecacie oraz co z tymi kopułką i palcem? Na razie to wiem że świec jest 6 a kabli 3.
0
(w124)Jaki układ wysokiego napięcia w 320 i jego wymiana
Rozpoczęty przez xiądz, sie 01 2010 13:57
14 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 01 sierpnia 2010 - 13:57
#2
Napisano 01 sierpnia 2010 - 16:23
w 3,2 nie ma palca i kop. sa za to 3cewki.
kalble - beru lub bremi
swiece - jedno-elektrodowe NGK
nie zapomij wymienic tych lacznikow miedzy cewkami a swiecami nad nimi (3szt)
kalble - beru lub bremi
swiece - jedno-elektrodowe NGK
nie zapomij wymienic tych lacznikow miedzy cewkami a swiecami nad nimi (3szt)
#3
Napisano 01 sierpnia 2010 - 17:27
miqolaj napisał:
w 3,2 nie ma palca i kop. sa za to 3cewki.
kalble - beru lub bremi
swiece - jedno-elektrodowe NGK
nie zapomij wymienic tych lacznikow miedzy cewkami a swiecami nad nimi (3szt)
kalble - beru lub bremi
swiece - jedno-elektrodowe NGK
nie zapomij wymienic tych lacznikow miedzy cewkami a swiecami nad nimi (3szt)
#4
Napisano 01 sierpnia 2010 - 18:00
xiądz napisał:
a co ze świecamu beru i czy opłaca się założyć 4elektrodowe (będzie gaz)
Wg. mnie inwestycja w kable Beru przy LPG to przesada - radziłbym najpierw spróbować zamienników, np. z Hart-a (oczywiście, też mam wymienione na takie )
#5
Napisano 01 sierpnia 2010 - 18:23
Radhezz napisał:
Widzisz, bo liczą się parametry świecy, a nie "im więcej elektrod, tym lepiej" Dobrze, że w ogóle wspomniałeś o gazie... Ja co prawda w innym silniku, ale z tydzień temu wymieniałem na 1-elektr. BOSCH-ki i jestem zadowolony
Wg. mnie inwestycja w kable Beru przy LPG to przesada - radziłbym najpierw spróbować zamienników, np. z Hart-a (oczywiście, też mam wymienione na takie )
Wg. mnie inwestycja w kable Beru przy LPG to przesada - radziłbym najpierw spróbować zamienników, np. z Hart-a (oczywiście, też mam wymienione na takie )
#6
Napisano 01 sierpnia 2010 - 19:12
xiądz napisał:
Tylko jeżeli są 4elektrody to iskra jest mocniejsza- stabilniejsza a co za tym idzie większa energia z danej objętości paliwa
xiądz napisał:
a co do kabli dlaczego nie beru? Czyżby różnica w cenie była kosmiczna? Wolę kupić coś lepszego i mieć spokój na dłużej niż wymieniać częściej bo taniej.
xiądz napisał:
Masz trochę inny układ zapłonowy i zasilanie lpg
xiądz napisał:
A co warunkuje sprawność świecy, jakie parametry są istotne?
#7
Napisano 01 sierpnia 2010 - 19:34
Radhezz napisał:
Moim zdaniem to te 4 elektrody to są potrzebne w tym silniku jak świni siodło (...)
Kable chcąc-nie chcąc przy jeździe na LPG dostają po d**ie - i tak trzeba je częściej wymieniać (...)
Kable chcąc-nie chcąc przy jeździe na LPG dostają po d**ie - i tak trzeba je częściej wymieniać (...)
W wielkim uproszczeniu 4 elektrody powodują większą pewność przeskoku iskry a co za tym idzie mniejsze obciążenie dla układu, co ma niebagatelne znaczenie dla dalszej pracy silnika i efektywnego procesu jego pracy, kable beru są wykonane z lepszych materiałów i wytrzymają więcej w trudniejszych warunkach (lpg), wyższa temp. pod maską w m104, itd. ( wyznaję zasadę że dobre nie musi być oryginalne), a co do parametrów świecy czy są 1 czy 4 elektrodowe a dopasowane do silnika to tak musi być, bo ani ciepłoty nie zmieniamy ani innych rzeczy.
Analogicznie czy kupisz do zawieszenia swojej el. z harta czy np lemfordera? A koszt paliwa to największy koszt w eksploatacji auta i możliwość wpłynięcia na zmniejszenie spalania ma znaczenie. Z innej beczki czy kupić do sekwencji wtryskiwacze np. magicjety na których auto będzie paliło 30% więcej lpg czy dopłacić 600zł do np. matrixów a zużycie będzie w analogicznej sytuacji większe o 15%. Pozdrawiam i pamiętaj że czasami teoria rozmywa się z praktyką.
#8
Napisano 01 sierpnia 2010 - 21:25
xiądz, z całym szacunkiem, ale Mercedesy jeżdżą u mnie w rodzinie niemal od 20 lat, ten którym teraz jeżdżę jest w rodzinie 8 lat, i z doświadczenia naprawdę nie widzę sensu wywalania kasy na oryginalne części, które z uwagi na stan polskich dróg lub paliwo nabierają charakteru materiałów eksploatacyjnych - i jakoś nigdy nie miałem z ich zamiennikami problemów.
Zła opinia o zamiennikach bierze się chyba z sytuacji gdy ktoś kupuje takie no-name' y że nawet Chińczycy się nie przyznają do produkcji czegoś takiego Zamiennik wcale nie musi oznaczać gorszej jakości, a za znaczek się płaci... Choć przyznam, że jeżeli mam coś do wymiany w kwestii poważniejszych części np. silnika, to wolę dołożyć trochę więcej do znaczka
A tak przy okazji - po co się pytasz o zdanie, skoro sam wiesz lepiej? :roll: Kolega miqolaj ma taki silnik i poleca NGK jednoelektrodowe, ja mam inny silnik, ale też moim zdaniem założenie świec wieloelektrodowych nie wpłynie na pracę silnika... Każdy się wypowiada wg. własnych doświadczeń, jakie by one nie były 8)
P.S.
Tak tylko dodam że poprzednio miałem Championy to dwie mi "strzeliły" między wymianami :evil:
Zła opinia o zamiennikach bierze się chyba z sytuacji gdy ktoś kupuje takie no-name' y że nawet Chińczycy się nie przyznają do produkcji czegoś takiego Zamiennik wcale nie musi oznaczać gorszej jakości, a za znaczek się płaci... Choć przyznam, że jeżeli mam coś do wymiany w kwestii poważniejszych części np. silnika, to wolę dołożyć trochę więcej do znaczka
A tak przy okazji - po co się pytasz o zdanie, skoro sam wiesz lepiej? :roll: Kolega miqolaj ma taki silnik i poleca NGK jednoelektrodowe, ja mam inny silnik, ale też moim zdaniem założenie świec wieloelektrodowych nie wpłynie na pracę silnika... Każdy się wypowiada wg. własnych doświadczeń, jakie by one nie były 8)
P.S.
Tak tylko dodam że poprzednio miałem Championy to dwie mi "strzeliły" między wymianami :evil:
#9
Napisano 02 sierpnia 2010 - 09:55
Radhezz napisał:
xiądz, z całym szacunkiem, ale Mercedesy jeżdżą u mnie w rodzinie niemal od 20 lat (...). Tak tylko dodam że poprzednio miałem Championy to dwie mi "strzeliły" między wymianami :evil:
#10
Napisano 02 sierpnia 2010 - 11:30
xiądz napisał:
ze są najlepsze na świecie
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
[w124] wielki problem z odpowietrzeniem układu paliwoego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|