Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

* * * * * 8 głosy

[W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu



283 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   Michał


  • Postów: 261
  • Na forum od: 28 gru 2010
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 grudzień 2011 - 16:52

Wyświetl postUżytkownik Biały dnia 30 listopad 2011 - 10:58 napisał

to że koła same nie wracają do pozycji jazdy wprost jest spowodowane złym ustawieniem geometrii, więc jeżeli nie sworznie to mogą być tuleje o których mówisz, zakładając że zbierzność i geometrie masz ustawioną poprawnie

Pamiętajcie że 4Matic ma całkowicie inne wartości regulacyjne przedniego zawieszenia niż zwykły W124. Mało kto ma w ogóle takie auto w bazie danych do regulacji i najczęściej regulują 4M jak zwykły i jest lipa :sciana:.

#42 Offline   Dziku


  • Postów: 241
  • Na forum od: 23 sty 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 grudzień 2011 - 17:38

No właśnie...mogę w WIS znaleźć bez problemu dane regulacyjne geometrii przodu i tyłu, tylko czy ktoś pomoże mi to zinterpretować tak, żeby pan Kazio na geometrii nie miał problemów?

#43 Offline   Dziku


  • Postów: 241
  • Na forum od: 23 sty 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 grudzień 2011 - 17:50

Informacja uzupełniająca do posta darul'a odnośnie osłon przegubów:
Zewnętrzna osłona pasuje od Fiata Scudo 1996-2001 z silnikiem 1,9 TD numer Pascal G5F029PC, nie znalazłem zamiennika spidian, bądź Lobro.
Podsumowując,
zestaw do wymiany osłon półosi:
Osłona zewnętrzna: Pascal G5F029PC
Osłona wewnętrzna:Lobro 300431
Nakrętka półosi: Febi FE02346 M24x1,5

#44 Gość_darul_


  • Na forum od: --

Napisano 19 grudzień 2011 - 21:30

Wyświetl postUżytkownik Dziku dnia 19 grudzień 2011 - 17:38 napisał

mogę w WIS znaleźć bez problemu dane regulacyjne geometrii przodu i tyłu

Jeśli byłbyś tak uprzejmy; nie tylko ja będę wdzięczny. Nigdzie w internecie tego nie ma a jeszcze w tym tygodniu będę ustawiał geometrię po wymianie sprężyn.

#45 Offline   Dziku


  • Postów: 241
  • Na forum od: 23 sty 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 grudzień 2011 - 01:31

Mówisz, masz:
Dane do geometrii
Znalazłem nawet formularz po polsku do wypełnienia po ustawieniu geometrii. Jak ktoś jest fetyszysta to może kazać sobie wypełnić taki formularzyk i wrzucić w papiery od auta :mrgreen:
Formularz

Nie rozumiem tylko w tych danych do geometrii jednej rzeczy:
W sekcji A: poziom samochodu w tabelkach są wartości np. +30, +45 itd. Co one oznaczają? W którym miejscu mierzy się tą wysokość, żeby porównać z danymi z tabelek? Potem w części B też są jakieś wartości i nawet z minusami. W tym miejscu już totalnie wymiękam i nie wiem o co chodzi...Czy możecie mi to wytłumaczyć, jak korzystać z tych tabelek?

Wyświetl postUżytkownik darul dnia 19 grudzień 2011 - 21:30 napisał

będę ustawiał geometrię po wymianie sprężyn.
Z ciekawości, co się stało Twoim sprężynom, że je wymieniałeś?

#46 Gość_darul_


  • Na forum od: --

Napisano 20 grudzień 2011 - 07:44

Lewą mam pękniętą. Jest to transakcja wiązana, geometrię i tak muszę ustawić bo wymieniałem kilka pierdół a chciałem poczekać aż porobię wszystko.

#47 Gość_darul_


  • Na forum od: --

Napisano 16 styczeń 2012 - 11:05

WYMIANA SWORZNI:

Proszę o kilka wskazówek dot. wymiany. Czy dam radę samemu pod wiatą bez kanału? Czy wystarczy mi podstawowy zestaw narzędzi?
Będę wdzięczny za jakiekolwiek rady, wskazówki lub foto (może ktoś z kolegów ma).

#48 Offline   zabamix


  • Postów: 1256
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 16 styczeń 2012 - 13:51

, WYMIANA SWORZNI - Fotorelacja + opis

http://www.peachpart...matic-only.html

#49 Offline   Dziku


  • Postów: 241
  • Na forum od: 23 sty 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 styczeń 2012 - 17:25

Bez kanału spokojnie, z tego co pamiętam, to będziesz wymieniał też sprężyny to już w ogóle jest łatwizna jak wyjmiesz sprężynę...Ze specjalistycznych narzędzi to będziesz potrzebował hmm...klucz chyba 19 żeby odkręcić sworzeń (3 śruby) i młotek żeby ponaparzać w sworzeń, bo lubi się zapiec w wahaczu. Z ciekawości, sworznie z ASO, czy jakieś inne źródło?

#50 Gość_darul_


  • Na forum od: --

Napisano 16 styczeń 2012 - 17:28

Sprężyny będzie wymieniał mechanik a sworznie ja. Chcę uciąć trochę koszty.
Sworznie załatwił mi dobry kolega trochę taniej niż oficjalnie, oczywiście w ASO bo zamienników nie ma.

#51 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 styczeń 2012 - 22:13

Robota prosta jak ... :mrgreen: Jedyne na co trzeba uważać to dobre podparcie wahacza i żeby nie wyciągnąć półosi z przedniego mostu

#52 Offline   myagi


  • Postów: 464
  • Na forum od: 24 mar 2011
  • Miejscowość: Szamotuły
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 styczeń 2012 - 22:52

półośki tak łatwo się nie wyciągnie a co do sworzni Darul to wymiana jest prosta i u mnie nawet bez młotka się obyła (co prawda tylko demontaż) ale wd40 na pewno nie zaszkodzi.

#53 Gość_darul_


  • Na forum od: --

Napisano 25 luty 2012 - 11:35

Panowie czy końcowy tłumik różni się od zwykłej wersji? Wydaje mi się że tak, ma ktoś jakiś rysuneczek?

#54 Offline   Dziku


  • Postów: 241
  • Na forum od: 23 sty 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 luty 2012 - 23:15

Tłumik końcowy jest taki sam. Rysunek tłumika z numerem katalogowym:
Dołączona grafika

Użytkownik Dziku edytował ten post 25 luty 2012 - 23:17


#55 Gość_darul_


  • Na forum od: --

Napisano 26 luty 2012 - 15:50

Dziku, podziękował.

#56 Offline   w0jta5


  • Postów: 4648
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 luty 2012 - 00:06

Panowie, s124 4matic da się posadzić na glebie? Czy mogą wystąpić jakies mechaniczne przeszkody? Da się wstawić zwykłe sprężyny, nie z 4-matic?

#57 Offline   Dziku


  • Postów: 241
  • Na forum od: 23 sty 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 luty 2012 - 11:26

Dołączona grafika

Popatrz sobie na swoją sprężynę z przodu i sam odpowiedz sobie na pytanie: czy można wsadzić zwykłą sprężynę...
Musiałbyś wyrzucić półosie. Z tyłem nie ma problemu, bo sprężyny są standardowe.
Możesz wrzucić fotkę jak teraz stoi Twój samochód? Chcę porównać ze swoim, bo wydaje mi się, że mam przód za nisko.

#58 Gość_darul_


  • Na forum od: --

Napisano 27 luty 2012 - 12:55

Wydaje mi się że kolega tak tylko pyta, bo nie widzę 4MATIC w jego profilu.
Był kiedyś na forum kolega, który miał sedana 4x4. Obciął od góry zwoje i posadził auto.

#59 Offline   w0jta5


  • Postów: 4648
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 luty 2012 - 19:00

Wiem jak wygląda sprężyna i wiem, że może nie być łatwo, myślałem, że ktoś już opracował jakiś patent. :)

Ucinać sprężynę ... :mlot: nie tędy droga. To ma bezpiecznie jeździć, nie tylko wyglądać.

Pogrzebie jeszcze, ale czuję, że temat raczej ciężki.

#60 Offline   Dziku


  • Postów: 241
  • Na forum od: 23 sty 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 luty 2012 - 19:55

Możesz próbować montować sprężyny o cieńszym drucie (były ich 3 średnice) przez co bardziej miękkie, wtedy auto siądzie niżej.Ale to też nieciekawe rozwiązanie.A zamienników nikt nie produkuje.Jeszcze jeden pomysł, ale to już total rzeźba paździerz to przesunąć kielichy sprężyn wyżej...tylko zapewne całą geometrię wtedy trafi szlag...