Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] ASD - nie dziala



117 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   gisek


  • Postów: 175
  • Na forum od: 09 lut 2010
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Polonez 2000 1987

Napisano 20 maja 2011 - 13:35

możesz wytłumaczyć "czy przypadkiem ABS nie ma trzech kontrolek"?

Acha, nie wiem jak w innych 190-tkach, ale w tej linka prędkościomierza jest tak krótka, że zegary można tylko wysunąć z uchwytów i tyle. Od dołu tez nie da rady, bo nie ma ani krztyny miejsca.



#42 Offline   gisek


  • Postów: 175
  • Na forum od: 09 lut 2010
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Polonez 2000 1987

Napisano 20 maja 2011 - 13:53

Przymierzam się do wymiany sworznia lewy przód i jak auto będzie w górze to poproszę, żeby mi wykręcili linkę ze skrzyni i wyciągnęli zegary to wtedy będę mógł sprawdzić.


Tak na marginesie poprzednia żarówka od ASD była spalona, co by chyba oznaczało, że musiała się długo palić, tak sądzę. Jeżeli kontrolki świecą się "przepisowo" to raczej działają dożywotnio, mam rację?

#43 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maja 2011 - 18:17

Trop kolegi Roxa może być właściwy, chociaż... Gisek coś pisał, że diagnozował ASD błyskami i przepisowo mu błyskało jeden raz. Szczerze, to nie wiem co błyska podczas diagnozy ASD (czy trójką czy napis), ale skoro coś mu błyskało, to znaczy że nie jest zmostkowane na chama z kontrolką ABS.

Ja bym jeszcze zrobił mały test, żeby ASD celowo złapał błąd. Jeżeli złapie, to dalej nic nie wiemy, a jeżeli nie złapie - to moduł uwalony na 150%.

Po prostu: odpinasz którykolwiek czujnik prędkości.
Odpalasz i jedziesz kawałek (aby tylko przekroczyć 10km/h czy nawet mniej). Powinien zacząć się palić ABS i ASD. Po zgaszeniu z powrotem podłączasz czujnik i odpalasz. ABS musi zgasnąć po ponownym odpale i nie może się zapalić po przejechaniu kawałka, ALE kontrolka ASD powinna świecić się ciągle - bo ASD ma pamięć błędu.

Jeśli ASD zapamięta błąd, to tak jak mówiłem - nic nie wykluczyliśmy, a jeżeli nie zapamięta - no to na 150% moduł do kosza.
Choć dla pewności warto komputry podmienić, tak czy siak.

#44 Offline   gisek


  • Postów: 175
  • Na forum od: 09 lut 2010
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Polonez 2000 1987

Napisano 21 maja 2011 - 09:26

jakich szczegółów? dawaj:)

#45 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 maja 2011 - 13:35

roxa napisał:

po co? Już dawno by wystąpił podczas następnej jazdy po kasowaniu
Pisałem: by stwierdzić, czy moduł ma dobrą pamięć. Przejście tego testu (zapamiętanie błędu) nic nam nie daje. Ale jego oblanie, definitywnie wskazuje na uszkodzenie sterownika. Test nic nie kosztuje, nie wymaga narzędzi (oprócz kabelka do zwierania w złączu diagnostycznym) ani nawet rąk nie trzeba bardzo pobrudzić. Dawaj lepsze pomysły ;P .

#46 Offline   gisek


  • Postów: 175
  • Na forum od: 09 lut 2010
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Polonez 2000 1987

Napisano 23 maja 2011 - 05:57

Zasilanie kontrolek zrobię jak pojadę do mechanika. Tym autem nie jeżdżę, stoi sobie w garażu, więc poczeka trochę na weryfikację teorii:)

#47 Offline   gisek


  • Postów: 175
  • Na forum od: 09 lut 2010
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Polonez 2000 1987

Napisano 24 maja 2011 - 13:51

Mam apel do warszawskich posiadaczy 190-tki ze sprawnym systemem ASD. Czy znalazłby się któryś skory podjechać na Tarchomin bym mógł zobaczyć, czy mój moduł powiedział "papa"?

#48 Offline   gisek


  • Postów: 175
  • Na forum od: 09 lut 2010
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Polonez 2000 1987

Napisano 11 czerwca 2011 - 15:46

Po krótkiej przerwie udało mi się poczynić pewne postępy w ASD. Apropos sprawdzenia zasilania kontrolek ASD oraz ABS, to na pewno nie są ze sobą zblokowane. Dlaczego? Ano dlatego, że ASD po włączeniu silnika gaśnie szybciej niż ABS. Po drugie dziś jak jechałem autem, wreszcie pojawił mi się błąd ASD. "wypikałem" to co było w sterowniku i wyszedł kod numer 7 czyli "brak wszystkich trzech sygnałów". Czyli, że mam czujniki ABS do wymiany? Tyle, że ABS mi się nie pali.

#49 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 czerwca 2011 - 11:01

A może wtyk do sterownika nie kontaktuje i sygnały z czujników nie dochodzą? Mi się już dawno skończyły pomysły na to Twoje ASD :) .

#50 Offline   gisek


  • Postów: 175
  • Na forum od: 09 lut 2010
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Polonez 2000 1987

Napisano 13 czerwca 2011 - 08:30

roxa napisał:

gisek napisał:

Apropos sprawdzenia zasilania kontrolek ASD oraz ABS, to na pewno nie są ze sobą zblokowane. Dlaczego? Ano dlatego, że ASD po włączeniu silnika gaśnie szybciej niż ABS
jak chcesz to takie coś mogę ci wpiąć w układ. Gisek kolego, jak mamy ci pomóc, skoro twoje diagnozowanie opiera się na domysłach.

Cytat

wyszedł kod numer 7 czyli "brak wszystkich trzech sygnałów"
powtórz jeszcze raz.

Roxa, gdyby kontrolka ABS i ASD były ze sobą zblokowane, to zapalałby się i gasły dokładnie w tym samym momencie. Nie sądzisz?
Skoro ABS działa a mimo to kontrolka ASD się zapaliła i zczytałem błąd to oznacza, że nikt nie zrobił zamieszania w kabelkach.

Powtórzyłem sczytywanie błędów i ASD "wypluwa" tylko kod nr 7.








Podobne tematy Zwiń