Zastanawiam sie czy jestem w stanie sam wykonac taka operacje? Pytanie wynika stad ze jeszcze nigdy sie za to nie bralem i nawet nie mialem okazji popatrzec jak to jest zbudowane.
Bede wdzieczny za podpowiedzi naszych fachowcow
0
[W124] Amortyzator układu kierowniczego - wymiana
Rozpoczęty przez EssiRS, lut 15 2007 23:56
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 15 lutego 2007 - 23:56
#2
Napisano 16 lutego 2007 - 00:08
EssiRS, jeżeli chodzi o wymiane amortyzatora (tego przy drazkach ukladu kierowniczego) to wymiana jest baaardzo prosta i zajmie nie wiecej niz 5 minut ze spiciem browara i dlubaniem w nosie
Tak to wyglada... nr 113
Mam nadzieje, że o tym mowisz. Skąd wiesz ze masz to do wymiany? Czyzby wrózka o imieniu "Szarpak" przepowiedziala ?
Tak to wyglada... nr 113
Mam nadzieje, że o tym mowisz. Skąd wiesz ze masz to do wymiany? Czyzby wrózka o imieniu "Szarpak" przepowiedziala ?
#3
Napisano 16 lutego 2007 - 00:09
Wymieniac nie wymienialem, ale z tego co pamietam - przynajmniej w W201 jest on na wierzchu i z dostepem nie ma problemu wiec i z wymiana raczej tez nie powinno byc.
#4
Napisano 16 lutego 2007 - 00:17
Ale sie skompromitowalem... Nie wiem czemu myslalem ze w innym miejscu znajduje sie ten amortyzator
Podobno cos tam widac, a ze moglem tanio kupic to kupilem i wymienie. W takim razie jutro to sobie zrobie. Dzieki
Podobno cos tam widac, a ze moglem tanio kupic to kupilem i wymienie. W takim razie jutro to sobie zrobie. Dzieki
#5
Napisano 16 lutego 2007 - 00:43
Kompromituje się ten, co nie wie, a wstydzi się zapytać.
A wymiana tłumika drgań, faktycznie, operacja banalna. Jak wejdziesz pod auto zobaczysz sam, piękny dostęp, aż miło, nawet browar nie zdąży się zagrzać.
W naszych wiekowych pojazdach zdarza się tak, że obudowa amortyzatora się już wysypie, a teleskop nadal pozostaje sprawny. Ale przy naszych "asfaltach" wymiana na pewno mu nie zaszkodzi.
A wymiana tłumika drgań, faktycznie, operacja banalna. Jak wejdziesz pod auto zobaczysz sam, piękny dostęp, aż miło, nawet browar nie zdąży się zagrzać.
W naszych wiekowych pojazdach zdarza się tak, że obudowa amortyzatora się już wysypie, a teleskop nadal pozostaje sprawny. Ale przy naszych "asfaltach" wymiana na pewno mu nie zaszkodzi.
#6
Napisano 16 lutego 2007 - 10:20
Mi na szarpakach jak bylem to diagnosta powiedzial ze ten amortyzator "wykazuje oznaki zuzycia", a ja odczowam to najezdzajac na mocno skreconych kolach w dziure ze spora predkoscia. Wtedy czuje jak kierownica mi tak smiesznie lata.
Dzis wymienie i zobaczymy czy sie wtedy poprawi
Dzieki za pomoc.
Dzis wymienie i zobaczymy czy sie wtedy poprawi
Dzieki za pomoc.
#7
Napisano 16 lutego 2007 - 10:44
Zużycie tego amorka czuć także podczas jazdy po "kocich łbach".
Wymieniałem na Wiklinowej i różnica jest odczuwalna - polecam wymianę tego ustrojstwa.
Wymieniałem na Wiklinowej i różnica jest odczuwalna - polecam wymianę tego ustrojstwa.
#8
Napisano 16 lutego 2007 - 10:47
Kupilem amortyzator LEMFÖRDER'a za cos kolo 90zl wiec nie bylo sie nad czym zastanawiac Dzis bede zmienial
#9
Napisano 02 marca 2007 - 22:57
KAMILW124, przy najechaniu przy skreconych kolach na dziure byl taki specyficzny zgrzyt. Poza tym podobno bylo widac jakies wycieki z amorka.
Dodatkowo znacznie wiecej drgan przenosi sie na kierownice, szczegolnie gdy najerzdzasz na tarke przed swiatlami.
No i po wymianie.
Taki byl:
A taki jest:
Stary amorek dzialal jak pompka, czyli praktycznie nie stawia oporu podczas sciskania, a nowy jest tak twardy ze naciskajac z calej sily pomalutku zmniejsza swoja dlugosc. Napewno warto bylo zmienic.
Dodatkowo znacznie wiecej drgan przenosi sie na kierownice, szczegolnie gdy najerzdzasz na tarke przed swiatlami.
No i po wymianie.
Taki byl:
A taki jest:
Stary amorek dzialal jak pompka, czyli praktycznie nie stawia oporu podczas sciskania, a nowy jest tak twardy ze naciskajac z calej sily pomalutku zmniejsza swoja dlugosc. Napewno warto bylo zmienic.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
[w124] wielki problem z odpowietrzeniem układu paliwoego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] Wspornik drążka kierowniczego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | zelazoi |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|