Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Amortyzator układu kierowniczego - wymiana


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 15 lutego 2007 - 23:56

Zastanawiam sie czy jestem w stanie sam wykonac taka operacje? Pytanie wynika stad ze jeszcze nigdy sie za to nie bralem i nawet nie mialem okazji popatrzec jak to jest zbudowane.

Bede wdzieczny za podpowiedzi naszych fachowcow ;)



#2 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 lutego 2007 - 00:08

EssiRS, jeżeli chodzi o wymiane amortyzatora (tego przy drazkach ukladu kierowniczego) to wymiana jest baaardzo prosta i zajmie nie wiecej niz 5 minut ze spiciem browara i dlubaniem w nosie :/

Tak to wyglada... nr 113

Mam nadzieje, że o tym mowisz. Skąd wiesz ze masz to do wymiany? Czyzby wrózka o imieniu "Szarpak" przepowiedziala :/?

#3 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lutego 2007 - 00:09

Wymieniac nie wymienialem, ale z tego co pamietam - przynajmniej w W201 jest on na wierzchu i z dostepem nie ma problemu wiec i z wymiana raczej tez nie powinno byc.

#4 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 16 lutego 2007 - 00:17

Ale sie skompromitowalem... :/ Nie wiem czemu myslalem ze w innym miejscu znajduje sie ten amortyzator :/

Podobno cos tam widac, a ze moglem tanio kupic to kupilem i wymienie. W takim razie jutro to sobie zrobie. Dzieki :/

#5 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 lutego 2007 - 00:43

Kompromituje się ten, co nie wie, a wstydzi się zapytać.
A wymiana tłumika drgań, faktycznie, operacja banalna. Jak wejdziesz pod auto zobaczysz sam, piękny dostęp, aż miło, nawet browar nie zdąży się zagrzać.
W naszych wiekowych pojazdach zdarza się tak, że obudowa amortyzatora się już wysypie, a teleskop nadal pozostaje sprawny. Ale przy naszych "asfaltach" wymiana na pewno mu nie zaszkodzi.

#6 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 16 lutego 2007 - 10:20

Mi na szarpakach jak bylem to diagnosta powiedzial ze ten amortyzator "wykazuje oznaki zuzycia", a ja odczowam to najezdzajac na mocno skreconych kolach w dziure ze spora predkoscia. Wtedy czuje jak kierownica mi tak smiesznie lata.

Dzis wymienie i zobaczymy czy sie wtedy poprawi :/

Dzieki za pomoc.

#7 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 16 lutego 2007 - 10:44

Zużycie tego amorka czuć także podczas jazdy po "kocich łbach".
Wymieniałem na Wiklinowej i różnica jest odczuwalna - polecam wymianę tego ustrojstwa.

#8 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 16 lutego 2007 - 10:47

Kupilem amortyzator LEMFÖRDER'a za cos kolo 90zl wiec nie bylo sie nad czym zastanawiac :/ Dzis bede zmienial

#9 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 02 marca 2007 - 22:57

KAMILW124, przy najechaniu przy skreconych kolach na dziure byl taki specyficzny zgrzyt. Poza tym podobno bylo widac jakies wycieki z amorka.

Dodatkowo znacznie wiecej drgan przenosi sie na kierownice, szczegolnie gdy najerzdzasz na tarke przed swiatlami.

No i po wymianie.

Taki byl:

Dołączona grafika

A taki jest:

Dołączona grafika

Stary amorek dzialal jak pompka, czyli praktycznie nie stawia oporu podczas sciskania, a nowy jest tak twardy ze naciskajac z calej sily pomalutku zmniejsza swoja dlugosc. Napewno warto bylo zmienic.








Podobne tematy Zwiń