Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W124] Wymiana całego zawieszenie i układu kierowniczego, Pomoc w doborze


37 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   RaQu


  • Postów: 109
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 czerwiec 2017 - 18:08

Witam

Chciałbym prosić o pomoc. Szukałem w wielu tematach ale nie znalazłem dokładnie tego czego szukałem. Mój samochód to W124 M102 2.0E

Mam kilka pytań bo na diagnostyce ostatnio powiedzieli mi że do wymiany drążek środkowy (na sworzniu ma luz) i tuleje wahacza przód i jeszcze coś z tyłu niestety nie zapamiętałem :/.

1. Czy jeżeli wymieniałbym tuleje wahacza przód to czy od razu muszę wymieniać sworznie wahacza ?
2. Czy drążki wymienia się pojedynczo czy od razu cały zestaw ?
3. Jeżeli np. mam 2 wahacze z tyłu do wymiany to muszę wymienić wszystkie czy tylko te dwa ?
4. Jakie firmy tańsze od Lemfordera polecacie ?

Jeszcze mam prośbę o sprawdzenie czy to są wszystkie elementy w zawieszeniu które musiałbym wymienić. I czy ilość na całe zawieszenie się zgadza. Nie chciałbym kupić złego elementu a napewno ktoś z Was już wymieniał zawieszenie i będzie wiedział czego ile idzie.

Zawieszenie Tył


https://partsouq.com...32&uid=80756&q=

https://partsouq.com...32&uid=80756&q=

Układ kierowniczy

https://partsouq.com...6&uid=121239&q=

Układ kierowniczy:

Drążek poprzeczny prawy - 124 330 08 03 1x
Drążek poprzeczny lewy - 124 330 09 03 1x
Drążek kierowniczy środkowy - 124 460 12 05 1x

Zawieszenie tył:

Wahacz - 210 350 38 06 lub 210 350 00 29 2x
Wahacz / wspornik zawieszenia koła - 201 350 56 06 lub 210 350 45 06 2x
Wahacz / wspornik zawieszenia koła - 210 350 25 06 lub 210 350 34 06 2x
Tuleja wahacza - 202 352 01 65 2x

Zawieszenie przód:

Sworzeń wahacza przód 2x
Tuleje wahacza 4x

Z góry dziękuję za każdą pomoc, mam nadzieję że nie ma podobnego tematu chociaż szukałem i nie znalazłem :).

#2 Offline   markslew


  • Postów: 2342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 17 czerwiec 2017 - 19:03

Wyświetl postUżytkownik RaQu dnia 17 czerwiec 2017 - 18:08 napisał

1. Czy jeżeli wymieniałbym tuleje wahacza przód to czy od razu muszę wymieniać sworznie wahacza ?

Jak już zdejmiesz wahacz to wymień od razu sworznie.

Wyświetl postUżytkownik RaQu dnia 17 czerwiec 2017 - 18:08 napisał

2. Czy drążki wymienia się pojedynczo czy od razu cały zestaw ?

Jak reszta dobra wystarczy pojedynczo.

Wyświetl postUżytkownik RaQu dnia 17 czerwiec 2017 - 18:08 napisał

3. Jeżeli np. mam 2 wahacze z tyłu do wymiany to muszę wymienić wszystkie czy tylko te dwa ?

Wystarczy tylko te dwa co są wybite.

#3 Offline   maciejbenz


  • Postów: 84
  • Na forum od: 12 kwi 2014
  • Miejscowość: bstok
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 czerwiec 2017 - 20:39

Od siebie polecam kupno nowych śrub wachaczy, tak profilaktycznie. Sprawdź też gumy stabilizatorów, amortyzator układu kierowniczego i łożyska kół jak już będzie na podnośniku.

#4 Offline   RaQu


  • Postów: 109
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 czerwiec 2017 - 21:11

A jak sprawdzić ten amortyzator i łożyska ?

Użytkownik RaQu edytował ten post 17 czerwiec 2017 - 21:12


#5 Offline   markslew


  • Postów: 2342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 17 czerwiec 2017 - 21:24

Amortyzator ukł. kierowniczego najlepiej po wymontowaniu sprawdzić czy rozsuwa i ściska rękoma z wyczuwalnym i jednostajnym oporem, no i czy nie ma wycieków.
A łożyska sprawdzisz na podniesionym aucie, łapiesz koło jedną ręką na górze, drugą na dole koła i ruszasz rękoma w kierunkach przeciwnych, jak jest luz wyczujesz. I przy kręceniu kołem w powietrzu nie powinno być szumu, powinno się obracać lekko.

#6 Offline   RaQu


  • Postów: 109
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 czerwiec 2017 - 21:38

Dzięki za dobre rady :). A co do firm na drążki, sworznie i te tuleje wahacza na przód to co moglibyście polecić ?

#7 Offline   carl00s


  • Postów: 1747
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 czerwiec 2017 - 03:10

Febi, Moog, Delphi, TRW, Meyle.

Ja skladam swoja Suke na Febim, tylko srodkowy drazek mam Mooga i zastanawialem sie nad sworzniami Delphi, ale ostatecznie beda Febi. Kwestia znizek na czesci, bo jakosc ta sama. Lemfordera nie zakladam, bo nie mozna mowic o jakims szalenstwie w kwestii jakosci, ale cenowo juz jakis rodzaj szalenstwa to jest.

Zawieszenie tylne wymienilbym w calosci - z doswiadczenia wiem, ze wymienianie pojedynczych patykow w wielowahaczu powoduje bardzo szybkie konczenie sie pozostalych. Przy cenie niecalych 400 za komplet Delphi wymiana pojedynczych wahaczy nie ma uzasadnienia. Tuleje wahliwe + tuleje do wahacza poprzecznego "patelni" to dodatkowa 100 i masz na lata spokoj.

Co do lozysk - nie moge sie z markslewem zgodzic w pelni. Przednie lozyska zawsze beda mialy minimalny luz,bo taka jest ich konstrukcja. Tutaj trzeba weryfikowac na sluch, uprzednio pozbywszy sie odglosow z hamulcow. Tylnych lozysk nie zweryfikujesz "na luz", bo to kulowa dwurzedowka. Moje wyja jak dusze potepione, a luzu brak jakiegokolwiek.

#8 Offline   melfio1


  • Postów: 3286
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 18 czerwiec 2017 - 05:50

Przednie łożyska/o jak jest słabe to stasznie huczy przy jeździe,przy hamowaniu ,.

#9 Offline   RaQu


  • Postów: 109
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 czerwiec 2017 - 10:32

Tak to skonfigurowałem wszystko się zgadza ?

Drążki:

Drążek poprzeczny prawy - 124 330 08 03
http://www.iparts.pl...308-140650.html
Drążek poprzeczny lewy - 124 330 09 03
http://www.iparts.pl...308-140650.html
Drążek kierowniczy środkowy - 124 460 12 05
http://www.iparts.pl...317-140651.html

Tuleje wahacza przód 2 sztuki 124 333 42 14 i 124 333 43 14 :

http://www.iparts.pl...-101-09674.html

Sworznie wahacza 2 sztuki: 124 333 01 27 lub 124 333 03 27(nie znalazłem Febi) Które wybrać ?

Delphi
http://www.iparts.pl...0-89-tc388.html

Meyle
http://www.iparts.pl...0160106301.html

Moog
http://www.iparts.pl...4-mebj6301.html

I to byłby już cały przód ( oprócz tego amortyzatora) ?

Użytkownik RaQu edytował ten post 18 czerwiec 2017 - 10:44


#10 Offline   RaQu


  • Postów: 109
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 czerwiec 2017 - 07:25

Dałby ktoś radę sprawdzić czy dobrałem dobre elementy ?

#11 Offline   carl00s


  • Postów: 1747
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 czerwiec 2017 - 07:35

Daj mi z godzinke.

#12 Offline   RaQu


  • Postów: 109
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 czerwiec 2017 - 12:54

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 19 czerwiec 2017 - 07:35 napisał

Daj mi z godzinke.
Nie ma problemu :) Będę kupował za kilka dni tak że jest czas ale muszę wiedzieć czy wszystko dobrze dobrane żebym nie kupił czegoś co nie pasuje :)

#13 Offline   carl00s


  • Postów: 1747
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 czerwiec 2017 - 13:37

Elementy dobrałeś prawidłowe. Sworznie spokojnie Delphi dadzą radę.

#14 Offline   AiM


  • Postów: 843
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Nieznana
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 19 czerwiec 2017 - 17:59

Amortyzator układu kierowniczego.

Numery OE:
000 463 53 32 (MERCEDES-BENZ)
124 463 04 32 (MERCEDES-BENZ)
01261 (FEBI BILSTEIN)
A 000 463 53 32 (MERCEDES-BENZ)
A 124 463 04 32 (MERCEDES-BENZ)
34 1700 280 999 (SACHS)
KS5456 (HAVAM)
22-856-0 (BOGE)

Żywcem skopiowane więc nie krzyczcie...

Ja mam Sachsa ale to najwyższa półka i kosztuje teraz 133zł (wtedy110). U mnie był wylany i skrzypiał przy skręcie.

Uwaga!
Śruby z drobnym gwintem i montowane na klej!

W zestawie śrub raczej nie ma, a klej warto zakupić i stosować w układzie kierowniczym.
Kosztuje kilka zł.

Użytkownik AiM edytował ten post 19 czerwiec 2017 - 18:01


#15 Offline   RaQu


  • Postów: 109
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 czerwiec 2017 - 20:56

Zwykły klej do gwintów posiadam. A chodzi o smarowanie śruby mocowania amortyzatora czy wszystkich sworzni na drążkach ?

Użytkownik RaQu edytował ten post 19 czerwiec 2017 - 20:57


#16 Offline   AiM


  • Postów: 843
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Nieznana
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 19 czerwiec 2017 - 23:02

Zwykły niebieski wystarczy.
Ogólnie wszystkie połączenia śrubowe w układzie kierowniczym powinny być zabezpieczone nakrętkami samokontrujacymi.
Jeśli są nowe to ok, jeśli brak - klej.

Np amortyzatory przednie Sachsa są w zestawie ze śrubami z klejem.





#17 Offline   carl00s


  • Postów: 1747
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 czerwiec 2017 - 07:56

WIS nie mówi o kleju, jedyne o czym jest mowa to o zastosowaniu zawsze nowych nakrętek samokontrujących i o kontroli momentu dokręcenia - 50 Nm. Sam osobiście też nie jestem zwolennikiem stosowania klejów w tym konkretnym przypadku. Co natomiast proponowałbym zrobić koniecznie, to rozebrać nowe drązki kierownicze zewnętrzne i porządne usmarowanie wnętrz rurek drążków i powierzchni gwintowanych smarem miedzianym lub grafitowym. Większość ludzi tego nie robi i potem po jakimś czasie jest płacz przy regulacji zbieżności.

#18 Offline   w0jta5


  • Postów: 4815
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 czerwiec 2017 - 08:21

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 20 czerwiec 2017 - 07:56 napisał

Co natomiast proponowałbym zrobić koniecznie, to rozebrać nowe drązki kierownicze zewnętrzne i porządne usmarowanie wnętrz rurek drążków i powierzchni gwintowanych smarem miedzianym lub grafitowym. Większość ludzi tego nie robi i potem po jakimś czasie jest płacz przy regulacji zbieżności.
Na przywaliłem białym. Czy dobrze to nie wiem, na pewno lepiej niż na sucho.

#19 Offline   T34


  • Postów: 178
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Kaszuby
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 czerwiec 2017 - 11:15

Ja 5 lat temu smarem do łożysk i w tym roku przy wymianie również nie było śladów korozji.

#20 Offline   AiM


  • Postów: 843
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Nieznana
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 20 czerwiec 2017 - 13:10

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 20 czerwiec 2017 - 07:56 napisał

WIS nie mówi o kleju, jedyne o czym jest mowa to o zastosowaniu zawsze nowych nakrętek samokontrujących
Jak masz dostęp do nowych nakrętek z drobnym gwintem to spoko. A jeśli nie masz?
Wolę dać klej niż ryzykować odkręcenie.
U mnie przy demontażu starego amorka klej był. Więc też dałem.