[W124] Wymiana całego zawieszenie i układu kierowniczego, Pomoc w doborze
#1
Napisano 17 czerwca 2017 - 18:08
Chciałbym prosić o pomoc. Szukałem w wielu tematach ale nie znalazłem dokładnie tego czego szukałem. Mój samochód to W124 M102 2.0E
Mam kilka pytań bo na diagnostyce ostatnio powiedzieli mi że do wymiany drążek środkowy (na sworzniu ma luz) i tuleje wahacza przód i jeszcze coś z tyłu niestety nie zapamiętałem .
1. Czy jeżeli wymieniałbym tuleje wahacza przód to czy od razu muszę wymieniać sworznie wahacza ?
2. Czy drążki wymienia się pojedynczo czy od razu cały zestaw ?
3. Jeżeli np. mam 2 wahacze z tyłu do wymiany to muszę wymienić wszystkie czy tylko te dwa ?
4. Jakie firmy tańsze od Lemfordera polecacie ?
Jeszcze mam prośbę o sprawdzenie czy to są wszystkie elementy w zawieszeniu które musiałbym wymienić. I czy ilość na całe zawieszenie się zgadza. Nie chciałbym kupić złego elementu a napewno ktoś z Was już wymieniał zawieszenie i będzie wiedział czego ile idzie.
Zawieszenie Tył
https://partsouq.com...32&uid=80756&q=
https://partsouq.com...32&uid=80756&q=
Układ kierowniczy
https://partsouq.com...6&uid=121239&q=
Układ kierowniczy:
Drążek poprzeczny prawy - 124 330 08 03 1x
Drążek poprzeczny lewy - 124 330 09 03 1x
Drążek kierowniczy środkowy - 124 460 12 05 1x
Zawieszenie tył:
Wahacz - 210 350 38 06 lub 210 350 00 29 2x
Wahacz / wspornik zawieszenia koła - 201 350 56 06 lub 210 350 45 06 2x
Wahacz / wspornik zawieszenia koła - 210 350 25 06 lub 210 350 34 06 2x
Tuleja wahacza - 202 352 01 65 2x
Zawieszenie przód:
Sworzeń wahacza przód 2x
Tuleje wahacza 4x
Z góry dziękuję za każdą pomoc, mam nadzieję że nie ma podobnego tematu chociaż szukałem i nie znalazłem .
#2
Napisano 17 czerwca 2017 - 19:03
Użytkownik RaQu dnia 17 czerwca 2017 - 18:08 napisał
Jak już zdejmiesz wahacz to wymień od razu sworznie.
Użytkownik RaQu dnia 17 czerwca 2017 - 18:08 napisał
Jak reszta dobra wystarczy pojedynczo.
Użytkownik RaQu dnia 17 czerwca 2017 - 18:08 napisał
Wystarczy tylko te dwa co są wybite.
#3
Napisano 17 czerwca 2017 - 20:39
#4
Napisano 17 czerwca 2017 - 21:11
Użytkownik RaQu edytował ten post 17 czerwca 2017 - 21:12
#5
Napisano 17 czerwca 2017 - 21:24
A łożyska sprawdzisz na podniesionym aucie, łapiesz koło jedną ręką na górze, drugą na dole koła i ruszasz rękoma w kierunkach przeciwnych, jak jest luz wyczujesz. I przy kręceniu kołem w powietrzu nie powinno być szumu, powinno się obracać lekko.
#6
Napisano 17 czerwca 2017 - 21:38
#7
Napisano 18 czerwca 2017 - 03:10
Ja skladam swoja Suke na Febim, tylko srodkowy drazek mam Mooga i zastanawialem sie nad sworzniami Delphi, ale ostatecznie beda Febi. Kwestia znizek na czesci, bo jakosc ta sama. Lemfordera nie zakladam, bo nie mozna mowic o jakims szalenstwie w kwestii jakosci, ale cenowo juz jakis rodzaj szalenstwa to jest.
Zawieszenie tylne wymienilbym w calosci - z doswiadczenia wiem, ze wymienianie pojedynczych patykow w wielowahaczu powoduje bardzo szybkie konczenie sie pozostalych. Przy cenie niecalych 400 za komplet Delphi wymiana pojedynczych wahaczy nie ma uzasadnienia. Tuleje wahliwe + tuleje do wahacza poprzecznego "patelni" to dodatkowa 100 i masz na lata spokoj.
Co do lozysk - nie moge sie z markslewem zgodzic w pelni. Przednie lozyska zawsze beda mialy minimalny luz,bo taka jest ich konstrukcja. Tutaj trzeba weryfikowac na sluch, uprzednio pozbywszy sie odglosow z hamulcow. Tylnych lozysk nie zweryfikujesz "na luz", bo to kulowa dwurzedowka. Moje wyja jak dusze potepione, a luzu brak jakiegokolwiek.
#8
Napisano 18 czerwca 2017 - 05:50
#9
Napisano 18 czerwca 2017 - 10:32
Drążki:
Drążek poprzeczny prawy - 124 330 08 03
http://www.iparts.pl...308-140650.html
Drążek poprzeczny lewy - 124 330 09 03
http://www.iparts.pl...308-140650.html
Drążek kierowniczy środkowy - 124 460 12 05
http://www.iparts.pl...317-140651.html
Tuleje wahacza przód 2 sztuki 124 333 42 14 i 124 333 43 14 :
http://www.iparts.pl...-101-09674.html
Sworznie wahacza 2 sztuki: 124 333 01 27 lub 124 333 03 27(nie znalazłem Febi) Które wybrać ?
Delphi
http://www.iparts.pl...0-89-tc388.html
Meyle
http://www.iparts.pl...0160106301.html
Moog
http://www.iparts.pl...4-mebj6301.html
I to byłby już cały przód ( oprócz tego amortyzatora) ?
Użytkownik RaQu edytował ten post 18 czerwca 2017 - 10:44
#10
Napisano 19 czerwca 2017 - 07:25
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
Problem z dobraniem tylnego wahacza (zawieszenie koła) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Faithfool |
|
||
[w124] wielki problem z odpowietrzeniem układu paliwoego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] Wspornik drążka kierowniczego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | zelazoi |
|
|