Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

Problem z zamykaniem drzwi kierowcy


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   maciek73


  • Postów: 7
  • Na forum od: 07 gru 2016
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S500 94r. automat 4b
  • Inne auto:toyota avensis 2.0 D4D

Napisano 21 czerwiec 2019 - 23:36

Witam.
Szukałem, szukałem i nie znalazłem -;( Problem z zamykaniem drzwi kierowcy W140 S500 94r. Jak włożę kluczyk do zamka i przekręcę to tylko zamyka lub otwiera drzwi kierowcy. Pozostałe drzwi nie reagują.
Jak wcisnę przycisk na pilocie to zamyka wszystkie drzwi i klapę bagażnika.Jednak jak otwieram z pilota to wszystkie drzwi się otwierają z wyjątkiem kierowcy.
Jak wcisnę przycisk zamykania drzwi na konsoli środkowej to wszystkie drzwi się zamykają, a jak chcę otworzyć to wszystkie się otwierają z wyjątkiem drzwi kierowcy. Słyszę jak syczy powietrze (kilka sek. ok 4-5sek.) gdzieś w okolicach zamka, tak jakby chciało wypchnąć-otworzyć rygiel (bolec -;) ten który widać w drzwiach). Otworzyć drzwi kierowcy można tylko pociągając od środka klamkę wewnętrzną lub wkładając kluczyk do zamka od zewnątrz.
Rozebrałem już tapicerkę drzwi (bez problemu-jak ktoś chce to powiem jak zrobić to bezboleśnie ;-) ) Spędziłem dwa popołudnia na powolne delikatne odklejanie, milimetr po milimetrze, poszycia gąbkowego drzwi (masakra z tym klejem żeby nie uszkodzić gąbki.) Połowę gąbki z drzwi mam już odklejone. Nie wiem czy muszę odklejać całą gąbkę ;-(
Pytanie: Jak wymontować zamek, pompki do których dochodzą dwa wężyki (żółty i czerwony). Wszystko ukryte w drzwiach. Wiem, że jeden jest od dociągania drzwi (chyba czerwony) a drugi od zamykania zamka (żółty) albo odwrotnie ?? Pytanie co teraz odkręcić i którędy wyjąć żeby sprawdzić czy to coś w zamku jest nie tak, czy pompka nie pracuje. Powietrze słyszę jak syczy przy próbie otwierania i to dość mocno, ale tak jakby nie miało siły wypchnąć "bolca" od zamykania drzwi. Szukałem , czytałem już wiele i nikt nie o tym nie wspomina, którędy i jak się dostać do zamka i osprzętu schowanego w drzwiach. Pomoże ktoś? Nie jestem mechanikiem z zawodu, ale już z niektórymi sprawami sobie radziłem, gdzie mechanicy (jak np. przy moim E-klasse W124 300D) nie chcieli się podejmować tematu ze względu na czasochłonne szukanie problemu z podciśnieniem, bo zagłówki nie opadały, a ja sobie poradziłem ;-) Ja na chleb bym nie zarobił-bo tyle mi to zajęło ;-) ale zawsze mam obawy oddać auto w obce ręce, bo zawsze mam obawy , że ktoś coś może tam nakombinować. Robiłem już to i owo, ale nie chcę czegoś przez przypadek połamać lub odkręcić coś co jest zbędne w tej operacji. Prosiłbym o pomoc jeśli ktoś byłby uprzejmy ;-) Generalnie to mam kilka rzeczy do zrobienia i ciągle szukam mechanika - pasjonata (może wręcz zboczeńca Mercedesów lat 80 i 90-tych ;-) ), który sie zna na starszych mercedesach i wie co z czym i jak. Jeśli ktoś zna kogoś takiego w wielkopolsce to proszę o kontakt, bo miałbym parę spraw na przyszłość.Dziękuję i na razie proszę o pomoc jeśli ktoś wie jak to wyjąć i co może być przyczyną. Opisałem problem jak umiałem jakby co mogę wstawić fotkę rozebranych drzwi z usuniętą gąbką.

#2 Offline   Gerri


  • Postów: 2201
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 23 czerwiec 2019 - 09:01

Przed wyjęciem zamka trzeba wyjąć zewnętrzną klamkę i prowadnicę szyby. Potem zdejmujemy osłonę zamka i wyjmujemy zamek.

#3 Offline   maciek73


  • Postów: 7
  • Na forum od: 07 gru 2016
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S500 94r. automat 4b
  • Inne auto:toyota avensis 2.0 D4D

Napisano 27 czerwiec 2019 - 13:06

Dziękuję Gerri.
Podana przez Ciebie procedura wyjęcia zamka brzmiała krótko. Pomogła. Zamek wyciągnięty. Ale problemów w szczegółach co niemiara. Klamkę wyciągnąłem dopiero jak włożyłem kluczyk i przekręciłem. Kombinacje ;-) Najtrudniej było odłączać kostki przewodów i czerwony wężyk od dociągania drzwi. Nie ma jak się ruszyć w przestrzeni między drzwiowej ;-) , a co dopiero jeszcze operować jakimiś narzędziami. Sam zamek jak już wyjmowałem to mówie nie -no to nie wyjdzie;-) ale pomyślałem sobie jak ktoś to włożył to i wyjść musi tylko żeby niczego nie połamać i nie uszkodzić tym bardziej jak nie wie się jak to tam jest skonstruowane. W W140 robiłem to pierwszy raz. Ciekawe czy to złożę, bo wyjęcie zajęło mi pół nocy ;-) nie licząc wcześniejszej roboty z tapicerką i mozolnym odklejaniem gąbki i foli.
Winowajcą nie otwierającego się zamka z pilota i z przycisku na konsoli środkowej okazała się pompka przez niektórych zwana siłownikiem (taka czarna gruszka). Nie wiem jak i dlaczego ktoś to uszkodził. Sama -raczej niemożliwe. Miała wyłamane na obwodzie zaczepy i dlatego powietrze syczało. Z przewodu dmuchało tak , że balony można pompować. ale co z tego jak pompka czyli urządzenie końcowe, nieszczelna. Zwyczajnie uszkodzona. Ale to ciekawe jak, bo jak rozbierałem wszystko po kolei, a szczególnie zdejmując piankę z folią z wygłuszenia drzwi to nie ma mowy, żeby to było ruszane od nowości. A uszkodzenie pompki tak jakby mechaniczne, bo wyłamane zaczepy. Dziwne i niezrozumiałe, bo nawet jeśli jakiś super super profesjonalista kiedyś tam zaglądał, to po co by montował z niesprawną pompką z powyłamywanymi zaczepami pompki?? Więcej czasu i rbh zajmuje dotarcie do tego niż wyjmowanie i zakładanie tym bardziej że jak rozbierałem po kolei wszystko to wygląda jak z fabryki. Cóż, ale nie wyjaśnię tego. Nie ważne, choć nie lubię się poddawać ;-)
Teraz muszę znaleźć taką pompkę-siłownik. Nie widzę nigdzie do sprzedaży pompki do zamka kierowcy lewy przód. Są natomiast pompki do zamka drzwi prawy przód (cena 100zł) , ale nie wiem czy będzie pasowało. Są też dostępne pompki do zamków tył (cena 20 zł), ale już widzę że trochę inaczej wyglądają i nie będą raczej pasowały.
To jak z tym przodem, czy są zamienne te pompki lewa-prawa strona, czy nie? I czy ma znaczenie wersja silnikowa (mam S500 94r. nie wersja long), a zamek, o którym wspominałem jest od S320 Long. Znalazłem też głoszenie, cały zamek do drzwi prawy przód kosztuje 90 zł wraz z pompkami- wszystko sprawne wg sprzedającego (choć ja potrzebuję tylko pompkę zamykania). Jeśli ktoś byłby w stanie powiedzieć, czy pompka drzwi lewych pasuje do prawych i odwrotnie.
Podjadę jeszcze do salonu MB i zapytam czy tam mają dostępne same pompki czy od razu cały zamek. Czasami jeszcze coś mają do "starszych" mercedesów ;-)

#4 Offline   maciek73


  • Postów: 7
  • Na forum od: 07 gru 2016
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S500 94r. automat 4b
  • Inne auto:toyota avensis 2.0 D4D

Napisano 27 czerwiec 2019 - 15:01

Już wiem, że pompka - siłownik zamka lewych drzwi jest inna niż prawych. Odwrotnie jest podejście powietrza i przewodów :-( Trzeba szukać, albo uszczelnić na złączu na zaczepach (inaczej mówiąc skleić górę z dołem), bo dolna część nie dociska do górnej i podczas "dmuchania" przy otwieraniu obie części są od siebie minimalnie odpychane i powietrze wydostaje się na zewnątrz. Wolę jednak mieć wszystko tak jak fabryka a nie jakieś druciarstwo, choćby było dobrze zrobione. O tej pompce wiem już wiele jakby ktoś chciał kupować używaną niech zwróci uwagę na połączenie, jeśli są wyłamane ząbki to na bank nie będzie działać otwieranie. Widziałem taką właśnie na allegro za 100zł z wyłamanymi zaczepami-ktoś się "natnie" jak to kupi. Jakby ktoś miałby pytanie w tym temacie to proszę pytać.
Później będę się zastanawiał, bo z kluczyka-grotem mogę zamknąć/otworzyć osobno każde z przednich drzwi (L,P) i klapę bagażnika, a nie wiem czy nie powinno być tak , że grotem też powinna być możliwość zamknięcia lub otwarcia wszystkich drzwi. Hm....

#5 Offline   Gerri


  • Postów: 2201
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 27 czerwiec 2019 - 20:37

Wyświetl postUżytkownik maciek73 dnia 21 czerwiec 2019 - 23:36 napisał

Spędziłem dwa popołudnia na powolne delikatne odklejanie, milimetr po milimetrze, poszycia gąbkowego drzwi (masakra z tym klejem żeby nie uszkodzić gąbki.) Połowę gąbki z drzwi mam już odklejone.
I ty się dziwisz, że w środku wszystko jak oryginał? Może taki sam entuzjasta powolnego odklejania był przed tobą? Wybacz - ale z jednej strony podziwiam za wytrwałość, ale z drugiej - to tylko gąbka i do tego przykryta tapicerką. Jej zadaniem jest ochrona przed hałasem i ewentualna wodą ściekającą po szybie. Nikt nie mówi, żeby rwać to "na żywca" - ale bez przesady... ;)

Wyświetl postUżytkownik maciek73 dnia 27 czerwiec 2019 - 13:06 napisał

Ale problemów w szczegółach co niemiara. Klamkę wyciągnąłem dopiero jak włożyłem kluczyk i przekręciłem
No to coś mi się wydaje, że masz fabryczny alarm. Ale nie wiem - mogę tylko dywagować.

Wyświetl postUżytkownik maciek73 dnia 27 czerwiec 2019 - 13:06 napisał

pompka przez niektórych zwana siłownikiem (taka czarna gruszka).
Prawidłowa nazwa to "siłownik membranowy" Pompka wytwarza ciśnienie, siłownik je odbiera i zamienia w przesuw/obrót lub coś innego.

Wyświetl postUżytkownik maciek73 dnia 27 czerwiec 2019 - 13:06 napisał

uszkodzenie pompki tak jakby mechaniczne, bo wyłamane zaczepy. Dziwne i niezrozumiałe, bo nawet jeśli jakiś super super profesjonalista kiedyś tam zaglądał, to po co by montował z niesprawną pompką z powyłamywanymi zaczepami pompki?
Te siłowniczki tracą szczelność z własnej woli - bez wpychania obcych łap. Chociaż (prawdę mówiąc) nie spotkałem się z przypadkiem żeby rozszczelniony siłownik miał aż wyłamane ząbki na obwodzie. Naprawy nie polecam. Mercedes nie znosi druciarstwa. Takie coś się szybko zemści. Sprawdzone.

Wyświetl postUżytkownik maciek73 dnia 27 czerwiec 2019 - 13:06 napisał

Podjadę jeszcze do salonu MB i zapytam czy tam mają dostępne same pompki czy od razu cały zamek
Bradzo przydatną opcją w takich przypadkach jest umiejętność skorzystania z któregoś z EPC "on-line".
Proszę - masz przykład dla zamka drzwi kierowcy dla auta 140:
https://www.ilcats.r...72&subgroup=030
Jak widać nie widać przy zamku żadnego siłowniczka. Tylko całość. Pewnie w konkretnych pieniądzach... ;)

#6 Offline   maciek73


  • Postów: 7
  • Na forum od: 07 gru 2016
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S500 94r. automat 4b
  • Inne auto:toyota avensis 2.0 D4D

Napisano 29 czerwiec 2019 - 00:38

Tak już mam, że jak czegoś dotykam to chcę zostawić to w stanie w jakim zastałem, albo lepszym jeśli coś jest nie tak ;-) I tak było z folią i gąbką. Poza tym znając życie to okazałoby się, że byłby problem z kupnem nowej oryginalnej folii, gąbki itd. Poza tym nie chodzi , żeby wszystko co stare zamieniać na nowe. Wiele rzeczy, które są produkowane w obecnych czasach ni jak się mają do tych wyprodukowanych w poprzednim stuleciu. Dziś wszystko jest robione tak aby nie służyło za długo, po to by klient znów kupił nowe.... i ktoś mógł ponownie zarobić, nie zważając na inne koszty (choćby ocieplenia klimatycznego) Ale to nie temat na to forum.
Dzięki Gerri za odpowiedź i nie wiem skąd , ale masz wiedzę, bo jeśli chodzi o to co mówiłem o zamku , że aby go wyjąć musiałem przekręcić kluczyk to masz rację jakiś alarm jest w moim S500. Mechanik, który usprawniał mi m.in. kopułki, palec, instalację mówił mi, że włączył mu się dwa razy ni z tego ni z owego alarm. Teraz jak to pisze rozumiem co do mnie mówił poprzedni właściciel. Chodzi o znaczenie przycisku na konsoli środkowej, że samochód ma alarm nawet jeśli ktoś chciałby go podnieść w całości nie dotykając zamków. Musze to kiedyś sprawdzić.
Zasadę działania siłowników już poznałem, ale dzięki. Dzięki za link ale faktycznie nie ma tam żadnego osprzętu przy zamku. Ale coś może przydać się na przyszłość.
Jeśli chodzi o ten właśnie siłownik do zamka to zamówiłem w salonie MB. Cena 180 zł. Zobaczymy czy suma sumarum uda mi się to wszystko włożyć (zamek z plastikową obudową) na miejsce . Hm.... Z obudowy coś mi odpadło, coś takiego mniejszego co zakłada się na całą obudowę i nie jestem pewien czy przyczepiłem to na właściwe miejsce. Trudno to opisać. Będę się martwił przy montażu. Dzięki jeszcze raz za pomoc i może będę miał kolejne pytania jeśli będziesz znał na nie odpowiedź ;-) Dzięki.