Jump to content




- - - - -

bujanie silnikiem,pompa? 2.5 D


46 replies to this topic

#1 Offline   dodo88


  • posts 74
  • Joined 04 Jun 2013
  • Miejscowość: Lubochnia
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 02 July 2014 - 20:31

Witam, piszę ponieważ nie znalazłem takiego temtu który by mi wyjaśnił choć trochęmój problem...
Otóż,chodzi mi o to ,że mój w201 2.5d na wolnych obrotach strasznie buja. Dodam,że wtryski były regenrowane jakiś czas temu i bujanie/telepotanie nie ustało ,a teraz jest jeszcze gorzej,ponad to zauważyłem ,ze trochę ciężej odpala i przy wolnych obrotach z okolic pompy bądź kolektora ssącego dochodzi odgłos typu "wrrr" -tak jakby silnik był palony bez airboxu (dolot jest szczelny).
Domyślam się ,że to może pompa wtryskowa w jakiś sposób nie domaga ale konkretnie co jej może być? -ile może kosztować regenracja? A może jest kąt wtrysku przestawiony?-choć nie ingerowałem w to ani razu,więc nie wiem czy sam byt się mógł przestawić.
pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość.

Edited by dodo88, 02 July 2014 - 20:32.




#2 Offline   jaszek7777


  • posts 885
  • Joined 01 Oct 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 02 July 2014 - 20:48

Takich tematów jest już sporo. Jaki przelot silnika? Kompresja mierzona? Zanim dobierzesz się do pompy warto sprawdzić tańsze rzeczy. Pomiar kompresji to nic kosztownego.

Czy pomimo "bujania" silnik pracuje równo? Czy kopci? Jeśli tak, czy zawsze czy tylko na zimnym/ciepłym? Na jaki kolor? Czy spadła moc?

#3 Offline   markslew


  • posts 2,342
  • Joined 02 Apr 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Posted 02 July 2014 - 20:50

Kąt wtrysku sam się nie przestawi, chyba że ktoś przy nim kiedyś grzebał.
Poduszki silnika masz dobre? Jeśli tak to pozostaje pompa bądź kompresja. Buja zawsze czy tylko np. gdy zimny albo ciepły?

#4 Offline   aarmir


  • posts 682
  • Joined 12 Apr 2013
  • Miejscowość: Trójmiasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 E-Klasse 250 TD - OM605 1994

Posted 02 July 2014 - 20:53

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 02 July 2014 - 20:50 napisał

Jeśli tak to pozostaje pompa bądź kompresja.
Czasem jedno i drugie...razem :grinhihi:

#5 Offline   dodo88


  • posts 74
  • Joined 04 Jun 2013
  • Miejscowość: Lubochnia
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 02 July 2014 - 20:58

Poduszki pod silnik są nowe.
Nie sądzę,że mogłaby być to kompresja gdyż to by szło trochę w parze z braniem oleju silnikowego bądź mocnym kopceniem,a u mnie nie kopci nigdy.
Buja na zimnym i ciepłym silniku,nie ma reguły.

#6 Offline   dodo88


  • posts 74
  • Joined 04 Jun 2013
  • Miejscowość: Lubochnia
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 02 July 2014 - 21:46

Wyświetl postUżytkownik jaszek7777 dnia 02 July 2014 - 20:48 napisał

Takich tematów jest już sporo. Jaki przelot silnika? Kompresja mierzona? Zanim dobierzesz się do pompy warto sprawdzić tańsze rzeczy. Pomiar kompresji to nic kosztownego.

Czy pomimo "bujania" silnik pracuje równo? Czy kopci? Jeśli tak, czy zawsze czy tylko na zimnym/ciepłym? Na jaki kolor? Czy spadła moc?
najechane ponad 400tys.km. Kompresji nie mierzyłem.
Silnik pracuje równo,obroty trzyma jednakowe,nie kopci,moc nie spadła-a przynajmniej nie odczułem...

#7 Offline   markslew


  • posts 2,342
  • Joined 02 Apr 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Posted 02 July 2014 - 23:16

Wyświetl postUżytkownik dodo88 dnia 02 July 2014 - 21:46 napisał

Silnik pracuje równo,obroty trzyma jednakowe

No to może masz źle dobrane poduchy do silnika.

#8 Offline   Abram84


  • posts 37
  • Joined 22 Jun 2014
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w210
  • Trzeci Mercedes:w124 om602

Posted 03 July 2014 - 00:29

Ja w moim drugim mesiu czyli w w210 też postanowiłem. ze wymienie poduchy pod silnikiem i skrzynia bo wkurzały mnie te wibracje od silnika i wiesz co.....? po wymianie było jeszcze gorzej, poduchy kupiłem najtańsze jakie były i to był mój błąd. Po miesiącu te najtańsze poduchy wymieniłem na poduchy SWAG i mój w210 znów mnie cieszy podczas jazdy nim...

Sprawdz czy masz dobrze dobrane poduchy i nie oszczadzaj na nich.

Od kiedy pojawił się ten problem ?

#9 Offline   dodo88


  • posts 74
  • Joined 04 Jun 2013
  • Miejscowość: Lubochnia
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 03 July 2014 - 07:28

Problem odkąd kupiłem auto był ale sądziłem ,że to wina poduch,więc wymieniłem -ale nie pamiętam już na jakie.
Telepanie ustało w jakimś stopniu,tzn.trzęsło ale mniej,wydaje mi się ,że teraz jest gorzej,na światłach aż buja nogami ;/
Rozumiem ,że mogą i poduchy być kiepskie ale w takim stopniu??? -dodam,że towarzyszy temu cięższe odpalanie,nawet gdy jest ciepło i przy wolnych obrotach dźwięk typu "wrrr" z okolic dolotu/popmy.
Nie chcę się wkurzać już,chociaż auto i tak dużo wklładu mnie nie kosztuje ani nie kosztowało...nie wiem jak zweryfikowaćtenm problem,bo jeśli to ppompa wtryskowa to w jaki sposób przeprowadza się jej regenerację? -poprzez uszczelnienie sekcji?

#10 Gość_janin_


  • Joined --

Posted 03 July 2014 - 08:55

A jakie masz obroty wolne? Powinny być nie mniejsze, niż 740 RPM. A to "wrrrr" to może być np. odłos obluzowanej obudowy filtra powietrza, która przy zbyt niskich jałowych obrotach wpada w rezonans (u mnie np. było ułamane jedno mocowanie i cała się telepała).








Podobne tematy Zwiń