Skocz do zawartości




* * - - - 1 głosy

[w201] bujanie na prostej drodze


28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   gulin


  • Postów: 154
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Grudziądz

Napisano 04 czerwca 2008 - 18:47

Co jest odpowiedzialne w zawieszeniu za "niebujanie' nadwozia. Jadac na wprost po równym asfalcie buja mnie jakby wiatr zmieniał kierunek z lewej strony na prawą co 20 metrów. Muszę przy tym korygować delikatnie kierą.

MOD: nowe zdanie zaczynamy z wielkiej litery.



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 04 czerwca 2008 - 18:52

gulin napisał:

co jest odpowiedzialne w zawieszeniu za "niebujanie' nadwozia..j
Zacznij od kontroli sprawności amorów przy okazji geometria nie zawadzi

#3 Offline   gulin


  • Postów: 154
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Grudziądz

Napisano 04 czerwca 2008 - 19:02

Jeśli wierzyć diagnostom to amory z tyłu mam dobre z przodu nowe sachsa, ale geometria, faktycznie po wymianach różnych elementów robiłem tylko taką za 20pln(przejazd przez płyty).

#4 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 04 czerwca 2008 - 19:06

gulin napisał:

jeśli wierzyć diagnostom to amory z tyłu mam dobre z przodu nowe sachsa,.

Właściwie za nie bujanie odpowiadają amortyzatory, skoro masz nowe przód i tył w porządku to nie ma się czego czepiać. Pisząc o geometrii miałem na uwadze owo ściąganie o którym wspominałeś. Oczywiście taki test za 20PLN który wykonałeś jest dobry, gdyż po przejeździe przez płyty widać zbieżność i kąty. A jak opony, chodzi o to czy nie maja jakiś wybrzuszeń itd ?

#5 Offline   gulin


  • Postów: 154
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Grudziądz

Napisano 04 czerwca 2008 - 20:01

Jeśli chodzi o opony, to w ubiegłym sezonie auto zachowywało się normalnie;a taka geometria tymi przyrządami...wiecie o co mi chodzi-za 100pln-nic nie zmieni?slyszałem,że te płyty to fikcja troszkę..

#6 Offline   BOX47


  • Postów: 215
  • Na forum od: 26 maj 2008
  • Miejscowość: Worms, Nadrenia-Palatynat.
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 czerwca 2008 - 20:26

czy buja bardziej na mniejszych czy większych prędkościach
jak masz słabe elementy gumowo-metalowe to zajedz na stację na "szarpak" i wyjdzie gdzie są luzy
jak bardziej buja na mniejszych prędkościach to zajedź do wulkanizatora lub tym podobnego i przetestuj je może gdzieś puściła osnowa i masz "kołyskę"

#7 Offline   Boss


  • Postów: 2 865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 04 czerwca 2008 - 22:13

gulin, a ja bym się przyjrzał tylnej zawieszce. Już było o tym. Poduchy belki, drążki reakcyjne. To pewnie buja Ci auto.

#8 Offline   gulin


  • Postów: 154
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Grudziądz

Napisano 05 czerwca 2008 - 17:40

roxa napisał:

Czy w koleinach również musisz ganiać za autem, tzn. gonisz za nim?
może to dziwne ale nie mam w poblizu drogi z koleinami...generalnie buja powyżej 70 km/h-na lewo i prawo ale delikatnie chociaż muszę troszke korygowac kierownicą,byłem na przeglądzie i nic nie wykazało ciekawego...

#9 Offline   BOX47


  • Postów: 215
  • Na forum od: 26 maj 2008
  • Miejscowość: Worms, Nadrenia-Palatynat.
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 czerwca 2008 - 17:57

Ciekawe że dopiero widoczne jest bujanie od 70 km/h i nie masz "wykolejonych" dróg Grudziądzu ( to przez koleiny przestałem tam jeździć, no chyba że uskok poniżej 20cm nie nazywasz koleiną).
Czy w czasie bujania widoczne jest jakieś dziwne stukanie lub inne odgłosy?
To że masz nowe amory nie usprawiedliwia ich, jaki jest % sprawności amorów bo wystarczy że jeden padł ( to się zdarza ) lub zatkały się w nim zaworki to jako jedyny robi zamieszanie, i jak wygląda raptowne hamowanie z zablokowanymi kołami ( taki mini test).
Wtedy będzie można coś więcej powiedzieć skoro na stacji nic nie wykazało, u mnie coś podobnego zaczeło się dziać jak się kończyła żywotność (dobrze to nazywam) drążek pomocniczy układu kierowniczego, źle wyważone koła powodowały wprowadzanie auta w bujanie a następnie przy większych prędkościach w drżenie i tak do około 120-130km/h potem jak ręką odjąć ale jaka jazda była jak trzeba było gwałtownie hamować, wtedy się "spociłem".

MOD: drogi kolego, stosuj się do podstawowych zasad pisowni polskiej; zaczynaj zdanie z dużej litery i stosuj znaki interpunkcyjne. Poprawiłem jak mogłem aby ktokolwiek mógł zrozumieć o co Ci chodzi.
Usunąłem treść posta nie związaną z tematem.


#10 Offline   gulin


  • Postów: 154
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Grudziądz

Napisano 05 czerwca 2008 - 19:04

BOX47 napisał:

Ciekawe że dopiero widoczne jest bujanie od 70 km/h i nie masz "wykolejonych" dróg Grudziądzu
Zastanów sie po co miałbym kłamać.W ogóle to chodzi mi o to,że na prostej,gładkiej,równej drodze mnie tak wozi..myślałem że ktoś podsunie jakąś myśl chociaż w 51% prawdopodobną,na podstawie własnego doświadczenia..








Podobne tematy Zwiń