Skocz do zawartości




- - - - -

bujanie silnikiem,pompa? 2.5 D


46 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Abram84


  • Postów: 37
  • Na forum od: 22 cze 2014
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w210
  • Trzeci Mercedes:w124 om602

Napisano 03 lipca 2014 - 12:18

No dobra,jeśli uważasz że to nie poduchy to na Twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia wtryskiwaczy na stole.
W wiekszości warsztatów powinni to zrobić za darmo ( przynajmniej u mnie w 3mieście tak jest ) tylko wiadomo trzeba je sobie wymontować, być może leją...... dobra cofam to wszystko, przecież regenerowałeś wtryski! :hmm:

Udaj się do dobrego pompiarza i wszystkiego sie dowiesz, być może pompa nie równo podaje paliwo na wtryski i dlatego Ci się silnik telepie.. :hmm:



#12 Offline   dodo88


  • Postów: 74
  • Na forum od: 04 cze 2013
  • Miejscowość: Lubochnia
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 lipca 2014 - 07:44

No tak będę musiał zrobić,pojadę w najbliższym czasie i jak się dowiem co i jak ,to napiszę na forum...
Obroty mam kolego coś koło tego jak napisałeś czyli około 740rpm.

#13 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 lipca 2014 - 10:31

Wg mnie to nie poduszki. Ja mam praktycznie martwe i nic a nic nie buja. Raczej rezonuje. Pompę kolego zostaw na koniec. Dobranie się do niej to potężne pieniądze zazwyczaj, a może nic nie pomóc. Sprawdź stan silnika na początek. Ewentualnie czy z wtryskami na pewno wszystko ok.

Ten przebieg to na pewno prawdziwy? Skąd Wy bierzecie takie auta z takimi przebiegami? :)

#14 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 04 lipca 2014 - 15:04

Jak poduszki są wykończone to bywa że jest "łup" przy odpalaniu i gaszeniu silnika.

Muśnij mu lekko pedałem tak do ok. 850 obr / min, jak przestanie telepać to podwyższ obr. lekko na pompie i gotowe, robota w 15 min.

#15 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 lipca 2014 - 16:20

No ja mam właśnie te "łup" :) Ale poza rezonansem i lekkim drżeniem kierownicy na jałowym nic nie buja. Jak podniosę maskę lekko rezonuje tylko obudowa filtra powietrza. Silnik praktycznie się nie rusza.

Bujanie silnika widziałem w w124 na taksówkach, w których niejednokrotnie licznik kręcił drugi raz. Bujało albo przez kompresję albo przez łańcuch rozrządu.

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 04 lipca 2014 - 16:23


#16 Offline   aarmir


  • Postów: 682
  • Na forum od: 12 kwi 2013
  • Miejscowość: Trójmiasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 E-Klasse 250 TD - OM605 1994

Napisano 04 lipca 2014 - 17:06

Wyświetl postUżytkownik jaszek7777 dnia 04 lipca 2014 - 10:31 napisał

Wg mnie to nie poduszki.
Wg mnie również ;)

Najpewniej kompresja na 1 lub 2 garach znacząco różni się od pozostałych(pow. 30%)-ale to jesteś w stanie stwierdzić
jak to pomierzysz.Przecież to chyba nie jest lot na księżyc? :mrgreen: Jedyna wiarygodna metoda na ewentualne potwierdzenie lub wykluczenie.Jak nie masz dostępu do manometru lub nie wiesz jak sie do tego zabrać,to jedź do kogoś kto ma pojęcie.

Druga sprawa,to pisałeś,że robiłeś końcówki wtryskiwaczy pytanie kto Ci to robił i w jaki sposób oraz jakie wsadzono końcówki.
Jeśli inne niż WZM, Monark czy osławiony Bosch ,ale nie z krainy Bollywood albo w trakcie roboty był syf i pozamieniane części poszczególnych wtryskiwaczy, to też może być problem-po prostu nie działa jak powinno i źle zapodaje. :grinhihi: Tutaj na materiałach się nie oszczędza.Wsadzisz g., za chwilę g. masz ;)

Tak samo poduszki ,żadne Hansy Priesy,Toprany,Maxgeary itp- to w ogóle nie jest ta guma,tylko przypomina ją kształtem.Ja robię tylko raz-więc wybrałem Lemfordera.Może jeszcze poszedłbym w Febi, ale jak cieniej byłoby z kasą. ;)
W drugiej :star: mam ori-poprzedni właściciel zmieniał 7 lat temu/mam fakturę/ i co? 150kkm i nic :metal: Ale kosztowały, niestety.
Zbyt pochopnie poduszek nie ma co wymieniać tylko też, dobrze zdiagnozować.Jak ktoś się uparł i nie sprawdził na aucie-to jak ma na wierzchu można zrobić to tak:

Dołączona grafika

Skuteczne bo u mnie lewa miała 10 a prawa 11-mierzone suwmiarką ;) Ważne również: odpowiednie poduszki do odpowiedniego silnika, a nie pierwszy lepszy numer,bo np. o 35 zł/szt tańsze :D

Jeśli w tej kolejności zrobisz badania diagnostyczne i potwierdzisz lub wykluczysz, to na ostatnim miejscu bierz się za pompę-
chociaż i tak wielu manewrów z mocno zużytą nie będzie.Tzn będzie, ale szkoda kasy, bo dobrego i taniego pompiarza ze świecą szukać i jeszcze to samo z częściami/ raczej opcja z 2 pomp jedna albo podmianka/

Użytkownik aarmir edytował ten post 04 lipca 2014 - 17:32


#17 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 04 lipca 2014 - 19:41

Kąt wtrysku sprawdź też, możesz go podregulować lekko śrubą przy pompie na imbus przy jej kołnierzu tak by chodził równo. Możesz bowiem mieć rozciągnięty lekko łańcuch i skorygujesz w ten sposób.

#18 Offline   Abram84


  • Postów: 37
  • Na forum od: 22 cze 2014
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w210
  • Trzeci Mercedes:w124 om602

Napisano 04 lipca 2014 - 20:29

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 04 lipca 2014 - 15:04 napisał



Muśnij mu lekko pedałem tak do ok. 850 obr / min, jak przestanie telepać to podwyższ obr. lekko na pompie i gotowe, robota w 15 min.

bez urazy... :/ ale to chyba nie jest żadne rozwiązanie, no chyba że koleś chce sprzedać auto :old:

#19 Offline   dodo88


  • Postów: 74
  • Na forum od: 04 cze 2013
  • Miejscowość: Lubochnia
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 lipca 2014 - 22:10

Przed regeneracją wtrysków także bujało,po regenersacji niby trochę mniej ale teraz jest coraz mocniej...
Obroty są w normie napewno,nie ma co podwyższać obrotów po to aby nie czuć telepanie,nie chcę oszukiwać samego siebie ;)
Poprostu chyba wyjmę jeszcze raz wtryski i zawiozę do pompiarza ,niech sprawdzi to jeszcze raz.
Jak się wkurzę to kupię drugi silnik,z możliwością sprawdzenia i będzie po kłopocie ;)
a skąd biorą niektórzy auta tego typu z przebiegiem 400tys? -ja swój kupiłem od pierwszego właściciela,więc wierzę w ten przebieg :)
W niedzielę zajrzę dopiero pod maskę,postaram się ocenić co i jak,a może łapie gdzieś lewe powietrze do paliwa... W poniedziałek wywalę wtryski na stół i do pompiarza.
jeśli np. wtryski się ustawi tzn.wyreguluje ciśnienie to nie ma znaczenia jeżeli włoży się na pierwszy cylinder wtrysk należący do piątego ?

#20 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 05 lipca 2014 - 00:53

Wyświetl postUżytkownik dodo88 dnia 04 lipca 2014 - 22:10 napisał

jeśli np. wtryski się ustawi tzn.wyreguluje ciśnienie to nie ma znaczenia jeżeli włoży się na pierwszy cylinder wtrysk należący do piątego ?

Wszystko jedno, ale ja zawsze daję do tego z którego wyszedł ;)








Podobne tematy Zwiń