Jump to content




- - - - -

[W124] M111 2.0E - brak wolnych obrotów



37 replies to this topic

#31 Offline   Judras


  • posts 9
  • Joined 29 May 2015
  • Miejscowość: Będzin
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 04 April 2016 - 18:05

Jako, że pogoda dopisuje wykonałem kilka czynności:
1. przeczyściłem gardziel i talerzyk przepustnicy - było trochę czarnego tłustego nalotu - minimalnie
2. zdjąłem i założyłem wtyczkę przepustnicy pod kolektorem - wygląda jak prosto z fabryki
3. sprawdziłem drożność (dmuchanie) rurki od kolektora do PMSa
4. oraz innych rurek przy kolektorze
5. sprawdziłem sensor/czujnik powietrza na rurze dolotowej z filtra powietrza - prawie z fabryki
6. adaptacja przepustnicy (włączony zapłon i powolny ruch pedału gazu w górę i w dół), wyłączyłem zapłon
7. włączyłem silnik i potrzymałem go na rożnych obrotach - max. do 3 tys. obr.min.
i...
wolne obroty "wróciły" Dołączona grafika ok. 800 obr./min.

Ale żeby nie było tak dobrze to po załączeniu klimy obroty spadają do 300-500 i silnik gaśnie. Jak wyłączę klimę to obroty są OK - w całym zakresie.

Pojechałem na przejażdżkę ok. 50 km i jest dalej tak samo - tzn. przy klimie obroty spadają do 200-500 i silnik gaśnie.
Przed postojem w zimie klima nie miała takiego wpływu na obroty - trochę spadały ale zawsze wracały do ok. 800 obr./min.

Co robić z tymi małymi obrotami przy włączonej klimie? Za poradę "wyłączaj klimę" - dziękuję Dołączona grafika
Co można zrobić, żeby to poprawić?



#32 Offline   herkules934


  • posts 20
  • Joined 18 Oct 2014
  • Miejscowość: Nowe
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 04 April 2016 - 18:15

Wybłyskaj te błędy diodą (12v) powinno sie wyjaśnić.

#33 Offline   Judras


  • posts 9
  • Joined 29 May 2015
  • Miejscowość: Będzin
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 08 April 2016 - 08:45

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 04 April 2016 - 10:24 napisał

Judras, poszukaj trochę na forum, większość problemów jest już poruszona.

Potrzebujesz diodę -> http://mb201-124.eu/...835#entry330835

Oraz instrukcja -> http://mb201-124.eu/...esystemy-86-97/


w tej instrukcji jest chyba błąd... otóż na str. 157 w pierwszej kolumnie tekstu przywołuje sie rys. 8 a wg mnie i mojego auta powinien być przywołany rys. 10, czyli piny 16, 8, 1.

(rys. 8 sugeruje piny 16, 3, 1 a okazuje się, że pin 3 jest pusty)

Edited by Judras, 08 April 2016 - 08:50.


#34 Offline   Judras


  • posts 9
  • Joined 29 May 2015
  • Miejscowość: Będzin
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 08 April 2016 - 08:46

Witam, minęło parę dni wojowania z brakiem wolnych obrotów... zrobiłem "błyskowy przyrząd do diagnostyki" - notorycznie pokazuje błąd nr 8, czyli "zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód", kasuję go i znów po odpaleniu wyskakuje ten sam błąd. Na zimnym ciężko odpala, jak ciepły, to rozruch jest ok. Silnik pracuje dobrze, bez falowania, zbiera się ok, tylko... jak załączy się klima to obroty spadają tak, że przy zatrzymaniu samochodu silnik gaśnie Dołączona grafika Ale gdy zdjąłem kapturek zakrywający wolny króciec kolektora - silnik dostał przez to dodatkowego powietrza - to przy klimie już nie gaśnie, czyli widać, że brakuje silnikowi powietrza.
Wyjąłem przepustnicę, umyłem, i znalazłem mały otworek w gardzieli za płytką przepustnicy o średnicy szpilki - udrożniłem go. To taki kanalik połączony podciśnieniowo z kanałem i rurką idącą do zaworu z filtrem węglowym.
Umyłem także sensor MAF (dla idei - bo wyglądał prawie jak nowy).
Efekt: na zimnym zapalił od razu, ale jak po 5 sek zgasiłem to drugi raz już bez pedału gazu nie zapalił. Obroty się poprawiły, tzn. nie gaśnie już przy włączonej klimie, chociaż obroty spadają do 500 obr./min. Poza tym silnik w dalszym ciągu pracuje na całym zakresie obrotów i biegów OK. Ale żeby radości nie było zbyt wiele... cały czas pokazuje się błąd nr 8 Dołączona grafika
Muszę sprawdzić pod "czarnym dekielkiem" na przepustnicy czy pracują koła zębate w trakcie wolnych obrotów bo coś wygląda mi że cały czas - w dalszym ciągu - są "martwe".
Jeżeli któryś z Kolegów ma jakieś sugestie lub rady to z góry dziękuję za info..

#35 Offline   Judras


  • posts 9
  • Joined 29 May 2015
  • Miejscowość: Będzin
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 25 April 2016 - 23:06

Dziękuję Kolegom za rady. Problem rozwiązany. Temat (mój) uważam za zamknięty.

#36 Offline   Sid


  • posts 426
  • Joined 28 Jul 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 24 November 2019 - 13:56

Wyświetl postUżytkownik Judras dnia 25 April 2016 - 23:06 napisał

Dziękuję Kolegom za rady. Problem rozwiązany. Temat (mój) uważam za zamknięty.

Wyświetl postUżytkownik Judras dnia 08 April 2016 - 08:46 napisał

Witam, minęło parę dni wojowania z brakiem wolnych obrotów... zrobiłem "błyskowy przyrząd do diagnostyki" - notorycznie pokazuje błąd nr 8, czyli "zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód", kasuję go i znów po odpaleniu wyskakuje ten sam błąd. Na zimnym ciężko odpala, jak ciepły, to rozruch jest ok. Silnik pracuje dobrze, bez falowania, zbiera się ok, tylko... jak załączy się klima to obroty spadają tak, że przy zatrzymaniu samochodu silnik gaśnie Dołączona grafika Ale gdy zdjąłem kapturek zakrywający wolny króciec kolektora - silnik dostał przez to dodatkowego powietrza - to przy klimie już nie gaśnie, czyli widać, że brakuje silnikowi powietrza.
Wyjąłem przepustnicę, umyłem, i znalazłem mały otworek w gardzieli za płytką przepustnicy o średnicy szpilki - udrożniłem go. To taki kanalik połączony podciśnieniowo z kanałem i rurką idącą do zaworu z filtrem węglowym.
Umyłem także sensor MAF (dla idei - bo wyglądał prawie jak nowy).
Efekt: na zimnym zapalił od razu, ale jak po 5 sek zgasiłem to drugi raz już bez pedału gazu nie zapalił. Obroty się poprawiły, tzn. nie gaśnie już przy włączonej klimie, chociaż obroty spadają do 500 obr./min. Poza tym silnik w dalszym ciągu pracuje na całym zakresie obrotów i biegów OK. Ale żeby radości nie było zbyt wiele... cały czas pokazuje się błąd nr 8 Dołączona grafika
Muszę sprawdzić pod "czarnym dekielkiem" na przepustnicy czy pracują koła zębate w trakcie wolnych obrotów bo coś wygląda mi że cały czas - w dalszym ciągu - są "martwe".
Jeżeli któryś z Kolegów ma jakieś sugestie lub rady to z góry dziękuję za info..


Witam, poszukuje rozwiązania problemu który mi się właśnie pojawił - błąd 8 zawór biegu jałowego. Gdzie go znaleźć, czego szukać ??? Pytanko, bo widzę że był temat poruszony i rozwiązany problem został. Więc pytam, bo nic sensownego nie mogę na forum znaleźć, wszyscy piszą-pytają, a jak problem rozwiązany to "dla potomnych" nie wrzucają rozwiązania. Dzięki za wszelkie info

#37 Offline   Pablo098


  • posts 15
  • Joined 28 Nov 2019
  • Miejscowość: Durlasy
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 23 January 2020 - 12:27

Judras, wysłałem PW

#38 Offline   Dawbenz


  • posts 8
  • Joined 01 Jun 2020
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 04 June 2021 - 10:34

Witam, mam ten sam problem z obrotami oraz błędem 8. Wiązka silnika po regeneracji, wiązka przepustnicy również, podmieniony sterownik nic nie zmienił. Czy ktoś zna odpowiedź ?








Podobne tematy Zwiń