[w210] tatex 2.9D Turbo '98
#1
Posted 16 April 2016 - 22:28
Po 5,5-rocznej przygodzie z dwoma "nieśmiertelnymi" w124 i całej (aż 2,5-rocznej) przerwie w użytkowaniu prawdziwych samochodów od trzech dni nareszcie jestem szczęśliwym użytkownikiem wspaniałego W210 E290TD Anno Domini 1998 w wersji Classic z nadwoziem kombi i automatyczną skrzynią biegów .
Oto pierwsze (aktualne, choć jeszcze nie mojego autorstwa) fotki naszej - przez miesiąc jeszcze niepełnoletniej - "Polarnej Gwiazdeczki".
Opis (wraz z "aktem urodzenia + CV" ) wkrótce...
P.S. Skórzane ubranko z koła kierownicy już zdjęte - mam nadzieję że nie zmarznie .
No to możecie krytykować
#2
Posted 17 April 2016 - 00:19
Co te lampy takie umorusane masz? Widzisz coś jak jedziesz w nocy ?
#3
Posted 17 April 2016 - 09:38
#4
Posted 17 April 2016 - 16:37
#5
Posted 17 April 2016 - 16:59
Z VINem jak z 2KC - bierz w trakcie, nie po fakcie.
#6
Posted 17 April 2016 - 17:16
#7
Posted 17 April 2016 - 18:02
Taki "custom"
#8
Posted 18 April 2016 - 02:28
Użytkownik biszkopt dnia 17 April 2016 - 00:19 napisał
Użytkownik wojtek81 dnia 17 April 2016 - 09:38 napisał
Użytkownik wojtek81 dnia 17 April 2016 - 16:37 napisał
Użytkownik inutile dnia 17 April 2016 - 16:59 napisał
Użytkownik tato81 dnia 17 April 2016 - 17:16 napisał
Użytkownik wojtek81 dnia 17 April 2016 - 18:02 napisał
Chyba jednak – wbrew VIN'owi - to nie taksówka , bo z karty pojazdu i szczerej opowieści poprzedniego właściciela wynika, iż był to (teoretycznie do roku 2009, a praktycznie - do 2005) samochód specjalny, a konkretnie karetka sanitarna do przewozu krwi .
ASO potwierdziło nam że jest to możliwe, gdyż nie było podówczas takiej konkretnej, kodowanej opcji (jedynie ambulans, ale typowym ambulansem to to też raczej nigdy nie było).
Oto obiecany wczoraj obszerny i dokładny opis "Polarnej Gwiazdeczki" (wraz z "aktem urodzenia + CV" ) .
Na chwilę obecną w aucie pozostało i / lub zostało przez kogoś domontowane to :
143 - lakier akrylowy firn white – biały (oryginalny lakier)
101 - MB-Tex (skóra ekologiczna) black – czarny (była w oryginale)
921 - Welur anthrazite/grey - szaro-czarny/szary (był później - do połowy roku 2009)
021 - designo – Skóra + najprawdopodobniej Skóra 235 - cream - kremowy (są obecnie)
033 - cztery alufelgi z oponami letnimi Dayton 215/55 R 16 + zapasowe koło na feldze stalowej
213 - układ kierowniczy z adaptacją czułości w funkcji prędkości
236 - specjalne okablowanie i instalacja dla świateł dziennych
240 - wskaźnik temperatury zewnętrznej
245 - komputer pokładowy
285 - plisowane kieszenie z tyłu oparć przednich foteli
288 - pojedyńcze tylne siedzenia z wyprofilowanym oparciem
291 - dwie poduszki powietrzne z przodu
292 - boczne poduszki z przodu, kierowca i pasażer
302 - składany tylny podłokietnik z tacą
305 - filtr przeciwpyłkowy
310 - antena na tylnym błotniku z przełacznikiem dla telefonu (gniazdo bez anteny)
330 - schowek pod radiem na płyty kompaktowe
340 - trzecia lampa stop
341 - dodatkowe kierunkowskazy
355 - antena dla radia taxi na lewym tylnym błotniku (gniazdo bez anteny - być może wykorzystam dla anteny CB)
404 - wyprofilowane ortopedyczne oparcie fotela kierowcy (pneumatyczne ustawianie kształtów fotela - nadmuchiwane trzymanie boczne fotela i oparcie)
423 - skrzynia automatyczna 5-biegowa + tempomat
430 - zagłówki tylne
451 - obrotomierz
470 - układ ABS
471 - układ ASR (kontrola trakcji)
472 - układ ESP (stabilizacja toru jazdy)
489 - tylne zawieszenie pneumatyczne samopoziomujące – NIVO
506 - asymetryczne lusterka zewnętrzne podgrzewane i regulowane elektrycznie
533 - przednie (6) i tylne (2) głośniki + niefabryczne radio Kenwood z CD, MP3 i gniazdem AUX
541 - podwójna zwijana roleta bagażnika
550 - hak holowniczy (niefabryczny)
570 - przedni podłokietnik z klimatyzowanym schowkiem
573 - przedni prawy i lewy fotel z regulacją wysokości
580 - dwustrefowa klimatyzacja półautomatyczna Tempmatic
582 - klimatyzacja z tyłu
584 - cztery elektryczne szyby z przodu i z tyłu
599 - szyby atermiczne laminowane boczne, tylna ogrzewana, pasek przeciwsłoneczny, przednia bezbarwna
610 - lampy halogenowe przeciwmgielne
611 - lampki kurtynowe w drzwiach przednich i tylnych
630 - homologowany trójkąt ostrzegawczy wg norm ECE
643 - cztery felgi stalowe z oponami zimowymi Kleber 205/60 R 15 + oryginalne kołpaki
670 - ogrzewanie REST (wykorzystanie ciepła resztkowego silnika)
673 - akumulator o zwiększonej pojemności (100 Ah 850 A)
722 - zintegrowane uchwyty do mocowania bagażu
726 - zintegrowane relingi dachowe
808 - model z roku 1998
825 - dodatkowe wyposażenie/części/ osprzęt w wersjach dla Szwecji
873 - podgrzewane przednie fotele
875 - podgrzewanie płynu spryskiwaczy i układu spryskiwania przedniej szyby
876 - oświetlenie wnętrza z tyłu
884 - dodatkowy mechanizm zamka pokrywy bagażnika (pneumatycznie domykany bagażnik)
886 - pilot do zdalnego otwierania bagażnika
887 - schowek zamykany na klucz
888 - centralny zamek z kluczykiem na podczerwień oraz elektronicznym immobilizerem
910 - alternator o zwiększonej wydajności (alternator koszykowy 120A)
914 - system BAS (asystent wspomagania hamowania)
984 - likwidacja certyfikatu ważności, ale ze świadectwem homologacji
Jeśli chodzi o w/wym. wyposażenie auta to wszystko jest w miarę sprawne. W aucie nie palono.
Samochód wjechał na kanał, gdzie (wraz z mechanikiem) dokonałem dokładnych oględzin, a potem został podpięty pod komputer diagnostyczny i powoli, szczegółowo "przebadany" punkt po punkcie (nikt mnie nie poganiał, a wyświetlacz ewentualnych błędów był cały czas przed moimi oczami).
W przeciągu ostatnich dwu lat zostały wykonane przez poprzedniego właściciela (istnieją na to faktury) :
- wymiana przednich kielichów,
- wymiana sprężyn przedniego zawieszenia,
- wymiana końcówek wtryskiwaczy,
- naprawa pompy paliwa (obecnie jest pompa Bosch),
- wymiana przewodów hamulcowych (obecnie są miedziane),
- wymiana przewodów paliwowych (obecnie są miedziane),
- wymiana tarcz hamulcowych i klocków (w lutym 2016),
- wymiana tłumika końcowego (w lutym 2016),
- pełny serwis układu klimatyzacji Tempmatic (corocznie – ostatni w kwietniu 2016 !!! ),
- wymiana oleju w skrzyni biegów i w tylnym moście (oryginalne MB 25 tys.km wstecz),
- wszystkie pozostałe płyny, oleje i filtry (filtry zawsze Mann) wymieniane na bieżąco.
Auto było cały czas w użytkowaniu ; samochód niepicowany, lecz zadbany - oczywiście nadwozie z drobnymi ogniskami i śladami korozji, lecz progi i podwozie zasadniczo bez śladów korozji, całkiem dobrze zakonserwowane.
Z minusów i czynności do wykonania pozostały :
- wyczyszczenie i zakonserwowanie podłogi w obu schowkach w bagażniku (jest spora rdza),
- wyczyszczenie i zakonserwowanie podłogi pod akumulatorem (jest spora rdza),
- wyczyszczenie i zakonserwowanie obu prawych drzwi pod uszczelkami (jest spora rdza),
- wyczyszczenie i zakonserwowanie obu lewych drzwi pod uszczelkami (jest lekka rdza),
- wyczyszczenie i zakonserwowanie wszystkich drzwi przy rantach progów (jest lekka rdza),
- wyczyszczenie i zakonserwowanie lewej prowadnicy lewego przedniego fotela (jest rdza),
- wyczyszczenie i zakonserwowanie dachu za tylnym prawym relingiem (jest lekka rdza),
- wyczyszczenie i zakonserwowanie pokrywy bagażnika (jest lekka rdza na zewnątrz),
- wyczyszczenie i zakonserwowanie zamka i uchwytu bagażnika (jest lekka rdza),
- wyczyszczenie i zakonserwowanie klapki wlewu paliwa (jest lekka rdza),
- wyczyszczenie i zakonserwowanie rantów wszystkich nadkoli (jest minimalna rdza),
- wyczyszczenie i zakonserwowanie przednich części podłużnic (jest lekka rdza),
- wyczyszczenie i zakonserwowanie tylnych sanek (jest lekka rdza),
- podmalowanie punktowe listwy ochronnej przedniego zderzaka na lewym rancie,
- wyczyszczenie i / lub regenaracja i / lub wymiana szkieł obu lamp przednich,
- regulacja przednich prawych drzwi (lekko się zacinają przy otwieraniu od zewnątrz),
- naprawa klamki uchwytu bagażnika (niekiedy nie powraca na swoje miejsce po otwarciu),
- ponowna, solidna konserwacja progów i podwozia (lepiej zawczasu i na wszelki wypadek).
- 18/05/1998 – opuszcza fabrykę w Sindelfingen,
- 05/06/1998 – pierwsza rejestracja w Szwecji,
- 21/04/1999 – przegląd techniczny z przebiegiem 95 tys.km u dealera nr 15001 w Szwecji,
- 28/04/1999 – przegląd techniczny z przebiegiem 102 tys.km u dealera nr 15001 w Szwecji,
- 13/09/2000 – przegląd techniczny z przebiegiem 298 tys.km u dealera nr 15001 w Szwecji,
- 25/10/2000 – przegląd techniczny z przebiegiem 318 tys.km u dealera nr 15001 w Szwecji,
- 01/04/2005 – pierwsza rejestracja w Polsce,
- 29/04/2005 – wydanie karty pojazdu (na samochód specjalny - karetkę sanitarną),
- 23/04/2007 – wbicie haku do karty pojazdu,
- 26/04/2009 – adnotacja w karcie pojazdu o zmianie jego rodzaju na samochód osobowy,
- 10/05/2009 - druga rejestracja w kraju (przez poprzedniego właściciela).
- przez co najmniej 2,5 a prawdodobnie przez prawie 7 lat autko hulało po Szwecji,
- pierwszy właściciel w kraju (rocznik 1933) użytkował go przez dokładnie 4 lata,
- drugi i zarazem poprzedni właściciel w kraju (rocznik 1949) użytkował go przez 7 lat,
- resztę swojego żywota autko spędzi w naszych (tj. trzeciego w kraju właściciela) rękach.
Istnieje też opcja nr 2, różniąca się od opcji nr 1 tym, że licznik ten nigdy nie był "korygowany" i to, co pokazuje jest najczystszą prawdą – po prostu zaczął odliczać od nowa (wszak "nigdy nie było w nim nic mieszane, nie było w nim żadnej ingerencji" - jak pokazał komputer diagnostyczny).
#9
Posted 18 April 2016 - 12:00
Użytkownik tatex dnia 18 April 2016 - 02:28 napisał
28/04/1999 – przegląd techniczny z przebiegiem 102 tys.km u dealera nr 15001 w Szwecji,
13/09/2000 – przegląd techniczny z przebiegiem 298 tys.km u dealera nr 15001 w Szwecji,
25/10/2000 – przegląd techniczny z przebiegiem 318 tys.km u dealera nr 15001 w Szwecji,
Użytkownik tatex dnia 18 April 2016 - 02:28 napisał
Masz rację, to nie taxi. Za to jeździła 2x więcej niż przeciętna taxi, bo jeździła jak laweta z wypożyczalni. Plus taki, że zapewne cały czas w trasie, bo w mieście ciężko taki przelot uzyskać.
Edited by inutile, 18 April 2016 - 12:03.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
Moje modyfikacje. W124 91r 2.0 / 2.8 turbo |
Modyfikacje,Tuning | tomsad |
|
||
[W124] dokręcanie wtrysków silnik TURBO |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W124] M102 2.3 + Turbo |
Modyfikacje,Tuning | RaQu |
|
||
[W201] swap M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | Sivviutky |
|